Toon posts:

[usb] printer stopt tijdens afdrukken

Pagina: 1
Acties:
  • 545 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn printer, de HP 845C, zit op een USB-poort aangesloten.

Als ik nu iets afdruk gebeurt het vaak dat de printer, na een paar regels geprint te hebben, ermee stopt. Als ik dan de printer uitzet (om het blad eruit te halen) loopt gelijk heel de PC vast (Windows 98SE). Als ik de printer niet uitzet, verschijnt er na +/- 10 minuten een foutmelding dat hij niet kan afdrukken.

Ik heb de printer nu een half jaar, heb intussen ook vaak mn harde schijf geformatteerd (clean install) en heb gedraaid op windows 2000 en 98se. Ik heb iedere keer hetzelfde probleem gehad, dus ben bang dat het niet aan software ligt.

Systeem:

P3 550 Mhz - 64 MB
2 USB-poorten (waarvan 1 vrij)

Weet iemand wat het probleem is??

Verwijderd

je kunt de 845c toch ook parallel aansluiten? probeer dat eens. ik vermoed trouwens dat windows/drivers denken dat je printer meer geheugen heeft dan die in feite heeft

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de printer kan niet parallel aangesloten worden.

Ik gebruik de originele bijgeleverde drivers. Ik probeer vanavond de nieuwste drivers van HP te installeren.

Edit:

Het valt mij ook op dat het vaak gebeurt wanneer ik grote plaatjes (bijv. CD Covers) afdruk en minder vaak bij puur tekst.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 16:53 ]

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad, maar met een Epson Stylus Color 880. Die printer was niet meer in garantie en als ik een andere kabel gebruikte dan bleef het probleem zich voordoen. Als ik echter de USB connector draaide als er data verstuur werdt en de connector zo vasthield deed de orinter het wel goed.
Ik heb toen mijn printer opengeschroeft (toch buiten garantie) en zag dat er 1 contactpuntje van de USB connector in de printer niet goed vastgesoldeerd zat. Deze heb ik aangetipt en het probleem kwam het probleem niet meer voor
Jou printer is nog in garantie dus ik zou even contact opnemen met HP. Je kan voor de zekerheid eerst je printer aansluiten op een andere PC, dan kun je uitsluiten of de oorzaak bij je printer ligt if bij je PC.
btw. Probeer ook eens een andere kabel

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 16:51:
Nee, de printer kan niet parallel aangesloten worden.

Ik gebruik de originele bijgeleverde drivers. Ik probeer vanavond de nieuwste drivers van HP te installeren.

Edit:

Het valt mij ook op dat het vaak gebeurt wanneer ik grote plaatjes (bijv. CD Covers) afdruk en minder vaak bij puur tekst.
64 MB is niet zo erg veel, als er dan ook nog allerlei programmas draaien dan blijft er geen fysieke RAM meer over en moet windows swappen, met als gevolg dat het veels te lang duurt voor de printer weer data ontvangt
Wat voor USB chipset heb je, Als dat VIA(tech) is dan kun je het beste de laatste USB filterdriver downloaden en installeren

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-06 21:02

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

Heeft dit niet met het interne geheugen van de printer zelf te maken, dat de datastroom tussen de printer en de pc ergens blijft hangen. ik heb een lexmark x-83 met hetzelfde probleem (in de plaatselijke pcwinkel hebben ze me verteld (of wijsgemaakt) dat mijn printer vastloopt omdat het bestand te groot was (let op het ging hier om bmps van 15/20 mb ;) )
en het klote was dat je 80% afdrukte, wat dus veel inkt kost :(

De oplossing is niet altijd de oplossing

Pagina: 1