[XP] Welke softpaq voor Compaq internet toetsenbord?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:55
Ik heb hier een Compaq Presario internet toetsenbord, op een "gewone" pc. Omdat ik het toetsenbord los heb gekocht, weet ik niet bij welk type Presario hij hoort, en daardoor weet ik dus ook niet welke drivers ik kan gebruiken.

Het is een beige PS2 toetsenbord, met middenboven de multimedia toetsen en rechtsboven 4 internettoetsen.
Wie heeft er ook zo'n bord en kan mij vertellen welk Softpaq ik moet hebben om de internet- en multimediatoetsen werkend te krijgen onder XPpro?

PS: Sorry als dit niet juiste forum is, maar ik vond hem ook niet op SA passen, omdat ik specifiek XP drivers nodig heb (98 drivers werken niet)

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat er geen typenummer op? hint:een stikker in het midden van de onderkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
uhm ja tuurlijk, vergeten.

model: SK-2700-2D
compaq: 340740-043 GR (GR staat waarschijnlijk voor German, het is een duits toetsenbord, dus met Y en Z omgewisselt)
spares: 340869-043

Maar daar is dus geen Presario-serie uit te herleiden. Ik weet alleen dat ze op de markt zijn geweest van half 1998 tot ???

[ Voor 19% gewijzigd door MoZe op 09-01-2003 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-07 18:19

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
die had ik geskipt omdat er support voor 1 of ander cardreader bijzit, maar het is al gauw beter als nx. Heb hem geDLt, ga nu testen, ben zo terug!

die met ...06 doen het niet. zoiets heb ik al eerder gehad, heeft ondersteuning voor meer knopjes als mijn toetsenbord, waardoor er uiteindelijk maar 2 werken van de 4.

[ Voor 39% gewijzigd door MoZe op 09-01-2003 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Staat er ook ergens easy access buttons? Op dat bord

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
poe he, dat waren angstige momenten!

eerst de oude ge-uninstalled, daarna de nieuwe geinstalleerd.
Toen gereboot, zwart scherm... Reset gedrukt, blauw scherm. Nog een keer reset, oude instellingen teruggezet en weer geinstalleerd. Nog een keer gereboot, nu zonder problemen.

Maar die tweede doen bij mij precies hetzelfde als de eerste, er komt alleen geen pictootje in m'n systemtray en ik kan hem niet uninstallen.
Als ik op de zoekfunctie druk krijg ik de rekenmachine van Windows en achter de knop voor "veilige online aankopen" (of zoiets, is zo'n vinkje) zit Opera (standaard browser).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
lSltAlKeR schreef op 09 January 2003 @ 23:05:
Staat er ook ergens easy access buttons? Op dat bord
Nee dat dus niet en daarom zal het ook wel niet werken. Er staat alleen linksboven (boven m'n numpad) in het rood "internet". Daaromheen zitten dus die 4 knoppen (links/rechts/boven/onder ervan).

edit: Ik heb wel dit http://www29.compaq.com/f...=4&Os=0&SoftwareVer=12712 gevonden. Dat is precies mijn toetsenbord wat ze daar beschrijven. Het gaat erom dat je normaal gesproken maar 1 van de 4 toetsen zelf kan programmeren en met deze patch alle 4. Dat klopt, zo zat het bij mij ook met de 98 drivers. Alleen voor de Presario 2510 waar het hier over gaat zijn alleen 98 drivers en die krijg ik dus niet aan de praat...

[ Voor 41% gewijzigd door MoZe op 09-01-2003 23:11 . Reden: link + verhaal toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
MoZe schreef op 09 January 2003 @ 23:09:
edit: Ik heb wel dit http://www29.compaq.com/f...=4&Os=0&SoftwareVer=12712 gevonden. Dat is precies mijn toetsenbord wat ze daar beschrijven. Het gaat erom dat je normaal gesproken maar 1 van de 4 toetsen zelf kan programmeren en met deze patch alle 4. Dat klopt, zo zat het bij mij ook met de 98 drivers. Alleen voor de Presario 2510 waar het hier over gaat zijn alleen 98 drivers en die krijg ik dus niet aan de praat...
ff uit de inhoud:
Description

Unpacks special setup files that can be used to configure the Easy Access Keyboard included with some of the Presario models listed below beginning in mid-1998. This keyboard includes the Easy Access buttons on the keyboard rather than on the computer.

An Internet Button Suite is located in the upper-right corner of the keyboard, and Multimedia, Power Management, and Application Launch buttons are located across the top-center of the keyboard.

This option pack allows the four buttons in the Internet Button Suite to optionally be re-programmed to launch any program or access any Internet site.

IMPORTANT: By using this software to change the default settings of any of the Internet buttons, the ability to program that button through the Compaq Website is lost. To re-establish the ability to program the button through the Compaq Website, you must restore the default settings of that button.

The default operation of the four Internet buttons is as follows:

- Instant Internet - Pressing this button launches the user's Internet browser, and opens to the Compaq Website www.compaq.com/athome/exploration (U.S. only) or a website scheduled to be online in the near future (outside of the U.S.) that will be customized by region.

- Instant Search - Pressing this button links the user directly to a search page to help them locate information on the Internet. The default search engine can be reprogrammed to another search engine from the Compaq website.

- Instant E-Mail - Pressing this button launches the Microsoft Outlook Express e-mail application. This button can be reprogrammed to launch any e-mail application the user chooses.

- Secure E-Commerce (U.S. only) or Featured Website - This button provides a different feature depending on whether the unit was purchased within the U.S. or elsewhere.

Operating System

Microsoft Windows 98, Microsoft Windows 95

Het heet dus wel Easy Acces, ook al staat dat er niet op.

[ Voor 1% gewijzigd door MoZe op 09-01-2003 23:16 . Reden: stukjes vetgemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Er zit dus 5 knoppen op die je wil laten werken?

edit:
Venster stond nog open en niet gerefreshed en laatste reactie niet gelezen dus 4 knopen want ik heb ook sp's gevonden voor 6 knoppige easy access comprak troep, maar das dus ook allemaal 9x Me support

[ Voor 70% gewijzigd door lSltAlKeR op 09-01-2003 23:29 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
lSltAlKeR schreef op 09 januari 2003 @ 23:25:
Er zit dus 5 knoppen op die je wil laten werken?

edit:
Venster stond nog open en niet gerefreshed en laatste reactie niet gelezen dus 4 knopen want ik heb ook sp's gevonden voor 6 knoppige easy access comprak troep, maar das dus ook allemaal 9x Me support
het gaat om 4 internetknoppen en 1 vrij programmeerbare.
Die "vrije" zit middenboven, links van m'n volume.

De indeling is (vlnr): play/pause, stop, back, forward, SLEEP, mute, vol+, vol-, "vrij".
En dan zit er rechtsboven nog een eilandje:
boven: rode i (internet)
links: vergrootglas (zoekfunctie)
rechts: vinkje (veilige e-commerce oid)
onder: envelop (e-mail)

Verder is het een heel normaal toetsenbord, alleen de indeling is duits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
MoZe schreef op 09 January 2003 @ 23:09:
http://www29.compaq.com/f...=4&Os=0&SoftwareVer=12712 Dat is precies mijn toetsenbord wat ze daar beschrijven. Het gaat erom dat je normaal gesproken maar 1 van de 4 toetsen zelf kan programmeren en met deze patch alle 4. Dat klopt, zo zat het bij mij ook met de 98 drivers. Alleen voor de Presario 2510 waar het hier over gaat zijn alleen 98 drivers en die krijg ik dus niet aan de praat...
Ik heb bijna alle types die in dat document genoemd worden ondertussen geprobeerd, het enige wat ik gevonden heb zijn 2 updates voor 98 drivers. De een heeft een command.com nodig om te kunnen self-extracten |:( en de ander geeft de foutmelding "ongeldige klasse-reeks".
Die had ik vanmiddag ook al geprobeerd, maar ik probeerde hem te omzeilen door in Win95-compatibiliteitsmodus te starten, maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

ftp://ftp.compaq.com/pub/softpaq/sp11501-12000/sp11747.txt

ftp://ftp.compaq.com/pub/softpaq/sp11501-12000/sp11747.exe

Misschien dat je die nog kan proberen en anders weet ik het ook niet
Dit is ook geen xp ondersteuning win 98 maar misschien werkt het maar geef het weinig kans. Anders is er hoogst waarschijnlijk geen support voor zo'n toestenbord met xp drivers.

edit:
Waarschijnlijk werkt deze update wel naar behoren als je windows 98 gebruikt omdat ik vermoet de modelen die in sp11747 worden genoemt jouw meegeleverde toetsenbord heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door lSltAlKeR op 10-01-2003 00:02 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
lSltAlKeR schreef op 09 January 2003 @ 23:56:
ftp://ftp.compaq.com/pub/softpaq/sp11501-12000/sp11747.txt

ftp://ftp.compaq.com/pub/softpaq/sp11501-12000/sp11747.exe

Misschien dat je die nog kan proberen en anders weet ik het ook niet
Dit is ook geen xp ondersteuning win 98 maar misschien werkt het maar geef het weinig kans. Anders is er hoogst waarschijnlijk geen support voor zo'n toestenbord met xp drivers.
nope, ook deze vraagt om een command.com

Maar ik bedenk me net iets anders: Ik had onder 98 een Winamp plugin die die multimedia toetsen doorluste naar Winamp. Die plugin ondersteunde een hele rij toetsenborden, maar geen Compaq. Toen ben ik gewoon het rijtje afgegaan en er was er 1 die werkte. Ik weet alleen niet meer welke... Dat zoeken we morgen wel weer uit, deze jongen gaat nu eerst z'n bed in.

Bedankt iig en alvast welterusten!

edit -> Is er eigenlijk iets als Regclean voor XP? Om alle oude compaq troep uit m'n registry te halen?
Ik heb namelijk wel een herstelpunt gemaakt, maar systeemherstel geeft een foutmelding als ik die probeer terug te zetten...

[ Voor 13% gewijzigd door MoZe op 10-01-2003 00:03 ]

Pagina: 1