Toon posts:

Pinnacle PCTV Pro capture probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik iets op wil nemen van televisie is het beeld goed, alleen het geluid heel slecht.
Het geluid klinkt heel zacht op de achtergrond en ik hoor een enorme brom/ruis.
Ik heb alle mixer instellingen al geprobeerd, maar dat maakt geen verschil.
De TV kaart is doorgelust naar de line-in van de geluidskaart.

Verder kan ik in het bijgeleverde programma (PCTV Vsion) alleen maar opnemen in MPEG1 formaat, de rest is grijs/niet selecteerbaar.

Verwijderd

Beter idee > gebruik VirtualDub voor opnemen van beelden en gebruik daarbij RGB(A). RGBA lukt bij mij niet om een of andere reden. Wel minimaal 24 bit in ieder geval. Tip daarbij: pas MP3 compressie pas achteraf toe, anders doet VirtualDub dat vlak na de capture en dan kan je ongeveer de tijd die je aan opnames heb gemaakt, halveren voor de tijd die virtualdub nodig heeft om te compressen. Ow ja: multisegment capture is ook een wijs idee (kan je een nachtje MTV clips opnemen ;-) )

Verwijderd

Oeps... audio vergeten....

Heb je al eens geprobeerd om bv je video of tv te gebruiken als tuner voor de capture (video out/audio out > video in/line in op de computer)?

Verwijderd

Topicstarter
ja ok, maar met virtualdub is het geluid ook verrot (gecomprimeerd en ongecomprimeerd)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit hoort eigenlijk in Audio, Video & HiFi Forum, maar omdat het daar al veel vaer langsgekomen kan je beter even de search gebruiken.

Dit topic is gesloten.