Adsl + router sitecom 4s

Pagina: 1
Acties:

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
He eindelijk na lang wachten adsl. :*)
maar ik heb een probleem adsl werkt perfect maar zodra ik de router ertussen zet werkt het niet :( . ik geen sites bezoeken en ook niet pingen. Het modem zecht wel dat ik connected ben. kan iemand me helpen?
(ik heb de faq gelezen en de search gebruikt vind veel topics maar niks bruikbaars)

edit:
ik heb een alcatel ethernet isdn modem (500 serie)
en de systemen draaien beide op winxp

[ Voor 14% gewijzigd door Jay-v op 09-01-2003 19:20 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

SmartDoDo

Woeptiedoe

Je hebt de faq al gelezen zeg je maaru, wat heb je verder allemaal ingesteld en gedaan enzo? Maw. we want more info!!! ;)

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
Router ingesteld via de wizard.
pptp
pptp server adress 10.0.0.150
subnet mask. 255.255.255.0
Gateway 10.0.0.138
dns. 195.241.49.33

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

DHCP ingsteld?
OS op juiste manier ingesteld? Zoekt je OS wel naar het juiste dns en gateway?

[ Voor 75% gewijzigd door megaleo op 09-01-2003 19:32 ]

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
Yep

Verwijderd

als je die 510 serie van alcatel hebt, heb je waarschijnlijk de v4 versie (thompson). Dit is al een router... Als het doel van die andere router is om het internet "te delen", dan heb je um dus nie nodig. Download "adsl_nat.ini" van de kpn website en klaar is kees! (nu is je modem opeens een router, geheel legaal) :)

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
ja dat klopt maar daar zit maar 1 aansluiting op en ik wil het internet verdelen over 2 pcs en het is niet de bedoeling dat er 1 als server moet werken

[ Voor 72% gewijzigd door Jay-v op 09-01-2003 19:32 ]

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geen PPTP Connect gebruiken bij de Alcatel Speedtouch 510(i)

Gewoon op Direct Connect zetten!

Zie ook: [rml][ ADSL] alles aangesloten - nu een week wachten?[/rml]

Ze leveren sinds kort die nieuwe modems uit die al direct verbonden zitten op het internet, dus je hoeft niet apart PPTP in te stellen (tevens staat er in de handleiding bij het ADSL pakket ook niet bij dat je PPTP moet gebruiken!).

[ Voor 60% gewijzigd door Enforcer op 09-01-2003 19:37 ]

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
sorry maar hoe moet ik dat doen?????

• Enforcer
  • Niet online
Je zet de router gewoon op een directe verbinding (zoals ook oa. bij Chello DHCP gebruikt wordt), bij mijn Draytek Router zit een boekje waarin voor iedere provider werd verteld hoe je het moest instellen (dit was overigens ook nog niet aangepast op de nieuwe ADSL modems, nu staat het overigens gewoon op de website bij Draytek), bij mijn Draytek moest ik deze dus instellen als Static or Dynamic IP. Ik neem aan dat jij daar met jouw router ook wel ergens een soortgelijke optie voor kan vinden ...

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
ja dat moet ik ook instellen. op static toch?

• Enforcer
  • Niet online
Nee... dynamisch .. :)

Bij je ADSL handleiding wordt toch ook niet over een Static IP Adress gepraat (lees:moet je volgens de handleiding een ip-adress/subnetmask/gateway nr invullen bij je netwerkkaart ?).

Als je de Alcatel Speedtouch 510(i) hebt is dit automatisch een ADSL Modem/Router, deze zorgt er dus voor dat je autom. een ip-adres krijgt toegewezen (dus of je nou via een pc dat modem verbindt of via een Router, dat maakt niet uit). Dit ip-adres zal in de 10.0.0.150serie liggen als het goed is.

[ Voor 43% gewijzigd door Enforcer op 09-01-2003 19:50 ]

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
ja ik heb het allemaal volgens handleiding gedaan. (van de router en daar staan instellingen bij van kpnadsl dus die zullen wel goed zijn. maar ik ga het toch ff proberen alvast bedankt

• Enforcer
  • Niet online
Je moet dus NIET de handleiding volgen van je Router omdat deze nog niet is aangepast op de nieuwe ADSL Modems die worden uitgegeven (sinds een maandje of 1a2).

De handleiding van de router geeft aan dat je um moet instellen via PPTP connect. Dit is NIET het geval bij deze nieuwe modems. Er staat toch immers ook niet vermeldt in de handleiding van je ADSL Modem dat je hem moet verbinden via een PPTP verbinding?

Volg de handleiding van de router volgens een Chello DHCP/Cistron/BabyXL connectie, deze 3 hebben allemaal dezelfde configuratie voor zover ik weet.

Ik kan je voorderest niet exact wijzen hoe je deze configuratie moet aanpassen aangezien ik de Draytek Router heb.
Op de Draytek Website staat gewoon wel vermeldt hoe je de Draytek Router moet instellen middels het nieuwe ADSL Modem (http://www.draytek.nl/rou...0e&fw=2.00a&telco=cistron)

[ Voor 22% gewijzigd door Enforcer op 09-01-2003 19:59 ]

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
ow ok thnx

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
Heb het gedaan maar het werkt nog niet hij zegt nu wel dat ik internet verbinding heb maar hij doet niks. kan iemand met de zelfde router als mij het misschien ff uitleggen

• Xandrios
  • Laatst online: 17-08 17:33
> NT

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
ow sorry het is nu opgelost!!!!!!!!!! :) :) :)

Oplossing gooi de netwerk kabel van je modem in je router poort 1. druk de toets uplink in. poort 1 functioneert nu als een uplink. en alles werkt

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

LOL!! Best simpel toch? Gewoon het boekje lezen. Of niet? 8)7
Pagina: 1