Toon posts:

[ICE]sound probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het begon allemaal toen m`n rechter speaker ermee ophield.

Ik heb toen meteen een stel goeie pioneer 200w speakers gehaald (ik dacht, versterker komt over een poosje wel, maar dan heb ik alvast sterke speakers)

Ik ben ze toen in gaan bouwen en hier begonnen de problemen.

Ik heb een Kenwood KVC-M6021 radio, dit is met een 4x50 watt versterker.

Deze radio heeft 2 manieren van aansluiten.

1) de originele manier met die grote stekker.

2) tulp stekkers, 2x voor en 2x achter.

Ik sloot ze aan op de tulp aansluitingen, ik denk das makkelijk mocht er een versterker tussen komen.

Normaal heb ik m`n geluid op 16-20 en dan klinkt het lekker.
Alleen nu ik ze aan heb gesloten op die tulpstekkers moet ik het geluid op 35 zetten wil ik iets horen en hoger kan hij niet :(

Kan iemand mij helpen, ik wil ze gewoon aansluiten op die tulp stekkers en dat zou toch gewoon moeten kunnen, anders stop je ze er toch niet op :?

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Afgezien dat w.s. de versterker van je radio de boxen niet of amper kan aansturen zijn de tulp uitgangen bedoeld om b.v. je versterker(s) aan te hangen.

Het verbaast me dus niet echt dat je met je huidige radio de boxen niet of amper kan aansturen. Je kan in 1e instantie nog even proberen om je boxen via de andere uitgangen aan te sturen. Waarschijnlijk gaat dit een stuk beter.

BMW 535D

Verwijderd

tulp geeft onversterkt geluid door. de stroomsterkte loopt tussen de 4 en 400 milivolt geloof ik (of was het tussen 400 mv en 4 volt), maakt niet uit, want dit signaal is te zacht om boxen aan te sturen. tulp is alleen voor versterker gebruik. hang je boxen dus aan de gewone bedrading, of, nog beter, koop een versterkertje :)

Verwijderd

Topicstarter
/me gaat voor het laatste

Ik ga dus op aanraden van soulfly tijdelijk een cheapass versterkertje ertussen gooien tot ik geld heb om een goede te halen.
goedkoop snert versterkertje