Toon posts:

[Tweakers.net]Site met trucs etc

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Iedereen hier in dit deel van het "grote GoT" forum is druk bezig met design coding etc. Maar waar ik nou op uit ben is op een site van tweakers die verder ingaat op de design en coding kant. Het tweakers forum word over het algemeen gebruikt voor kleine vragen die ze d.m.v dit forum proberen op te lossen. Ik ben een hele tijd trug gestart met PS tutorials omdat ik niet wist welke stukken van een programma ik moest gebruiken om het gewenste effect te kunnen creeeren.

Ik zoek me af en toe blauw naar tutorials. Maar omdat er hier altijd zoveel mensen op dit forum komen, is daarom geen goed id om een site te bouwen waar iedereen die iets gemaakt heeft of een nieuw iets heeft ontdekt een tutorial te kunnen plaatsen die andere mensen dan weer kunnen bezichtigen? Het nut hiervan is dat die site dan een hele grote database word van allemaal stukjes design, codeertroepjes etc. die mensen nodig moechten hebben voor hun site. Op google word vaak wel wat gevonden. Maar om nou echt te spreken van een grote database met effecten, styles.

Wat vinden jullie van dit id? Om de krachten te gaan bundelen.

Ik hoor graag jullie reacties en eventuele stappen die jullie al ondernomen hebben.

Verwijderd

www.hotscripts.com heeft genoeg scripts staan
en www.dynamicdrive.com heeft een heleboel dhtml trucs...

verder zijn er al genoeg tutorials te vinden op het internet , dus ik denk niet dat een aparte tweaker site nog iets toe kan voegen....

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-07 17:35

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Hmmm... www.phpfreakz.nl, www.codebase.nl, www.hotscripts.com, niet écht nieuw dus :P

"Ik hoor graag jullie reacties en eventuele stappen die jullie al ondernomen hebben." - meestal is het aan de topicstarter te laten zien wat voor stappen ze al hebben genomen. dus... :P

ps: check /14, zijn aantal topics geweest over codebases

[ Voor 3% gewijzigd door Thijsmans op 09-01-2003 19:18 . Reden: linkje goed ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het niet alleen over scripting. Voornamelijk ook design. Met Photoshop, 3dsmax, Lightwave, etc

Verwijderd

met 3dstudiomax ontwerp je toch geen site?!

dus het is niet alleen webgerelateerd?! Mar design in t algemeen... Ik denk dat er dan wel wat meer mogelijkheden zijn. Maar als we t gaan doen, wordt et wel een paysite voor non-tweakers members...

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-07 09:19
op zich ben ik hier wel voor, maar wat ik weet is dat GoT geen internet dbase wil worden...,

als je van dat soort tutorials hebt dan scheelt het denk wel een hoop(mbt niet nuttige postings)

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad. Je zorgt voor info die mensen kan helpen een design te realiseren. Dus ik ben nog steeds voor krachten bundelen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 19:23:
Inderdaad. Je zorgt voor info die mensen kan helpen een design te realiseren. Dus ik ben nog steeds voor krachten bundelen.
maar we hebben t nu ook over de tutorial van o.a. nozzman?!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 19:20:
met 3dstudiomax ontwerp je toch geen site?!

dus het is niet alleen webgerelateerd?! Mar design in t algemeen... Ik denk dat er dan wel wat meer mogelijkheden zijn. Maar als we t gaan doen, wordt et wel een paysite voor non-tweakers members...
Mabit, hou alsjeblieft op met je gemekker over dingen waar je blijkbaar geen weet van hebt. Voor webdesign kun je _alles_ gebruiken, tot aan de afdrukken van de pootjes van je konijn in de sneeuw. Zolang je het maar digitaliseert naar een formaat wat op het web bruikbaar is. En overigens zijn er ook hele sites met 3d studio max gemaakt; dit i.c.m. een export-plugin (Swift) die daar een hoop flash van maakt.

Overigens, ik heb zelf wel eens (meerdere keren zelfs), omdat ik niet op een lekkere kleurschakering kon komen, een object gepakt in 3d studio (cubus), die de basiskleur die ik wilde hebben gegeven, vervolgens ingezoomd tot ik 2 vlakken zag (praktisch flat-shaded), hier de kleuren uitgepicked, en een prachtige kleurset daar uitgetoverd :)

Dus ja, zelfs 3dsmax is bruikbaar voor design, en dus ook webdesign.

Verwijderd

nevermind, me = stupid mofo :)

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 19:32 . Reden: Dist slaat dus op de coding-kant van het verhaal he, niet de design-kant :) ]

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
bij de c1000 begrijpen ze mensen ;)

De site kan trouwens ook dienen als een soort webgalery wat mensen zoal maken in een vrije tijd cq. werk. Gepruts kan van commentaar worden voorzien etc.

Verwijderd

|HunterPro| schreef op 09 januari 2003 @ 19:28:
[...]

Mabit, hou alsjeblieft op met je gemekker over dingen waar je blijkbaar geen weet van hebt. Voor webdesign kun je _alles_ gebruiken, tot aan de afdrukken van de pootjes van je konijn in de sneeuw. Zolang je het maar digitaliseert naar een formaat wat op het web bruikbaar is. En overigens zijn er ook hele sites met 3d studio max gemaakt; dit i.c.m. een export-plugin (Swift) die daar een hoop flash van maakt.
|HunterPro| wat ik bedoelde was dat 3dstudio niet echt voor de hand ligt als je een lowlevel portal maakt met wat trucjes, waar topicstarter het volgens mij overhad. In dat opzicht is 3dstudio een vreemde eend en lijkt het me logischer dat de inhoud wordt toegespitst op photoshop, illustrator, ultradev en flash.

Voor het ontwerpen van individuele objecten kun je 3dstudio zelf uitermate goed gebruiken, heb dat net zoals jou ook wel eens gedaan. Maar toch denk ik nog niet dat 3dstudio echt in het rijtje thuis hoort. Hoewel het wel leuk is om een uitgebreide tutorial icm swift te schrijven. Daar heb je wel gelijk in. Maar hoeveel sites zijn er nu hoofdzakelijk in 3dstudiomax gemaakt?!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 19:33:
offtopic:
bij de c1000 begrijpen ze mensen ;)

De site kan trouwens ook dienen als een soort webgalery wat mensen zoal maken in een vrije tijd cq. werk. Gepruts kan van commentaar worden voorzien etc.
Daar hebben we hier toch de [2d] en [3d] post hier je ....... mar topics voor?! Ik ben bang dat als je dat in een soort van gallery zet, het algehele nieau vd site gaat dalen...

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
http://www.whoswe.com is er 1

Maar het gaat om het design op zich. doeleinden maakt niet uit. Al wil je het gebruiken om een muur te behangen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 19:47:
[...]

Daar hebben we hier toch de [2d] en [3d] post hier je ....... mar topics voor?! Ik ben bang dat als je dat in een soort van gallery zet, het algehele nieau vd site gaat dalen...
Het zijn maar kleine ideeen die opkomen.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-02 22:51

Hangloozz

{ @$%&# }

doe dan deez er ook ff bij; kan de rest weg ;)

http://www.tutorialfind.com

www.jurgroessen.nl

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-07 15:23

DeFeCt

je wéét toch

Hangloozz schreef op 09 January 2003 @ 21:51:
doe dan deez er ook ff bij; kan de rest weg ;)
kom op zeg... digitalculture doe je toch niet weg? ;)

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet alleen niet wat de crew ervan vind... :?

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:30
volgens mij is www.deviantart.com iets waar je wel wat aan hebt

gallery
tutorials
etc

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-02 22:51

Hangloozz

{ @$%&# }

DeFeCt schreef op 09 januari 2003 @ 22:10:
[...]

kom op zeg... digitalculture doe je toch niet weg? ;)
Zijn willem169's Illustrator tuts al online? dan mag ie wel blijven..

nou ok, digicult hangen we apart. ;)

www.jurgroessen.nl

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A haalt digital culture af van het standard copy paste lijstje :)

|{ brrr }] |

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

is het dan niet enorm veel werk om zo'n gigantishc brede site te realiseren in elke vorm waarin webdesing mogelijk is?

Verwijderd

Topicstarter
Allochtoon schreef op 10 januari 2003 @ 00:06:
is het dan niet enorm veel werk om zo'n gigantishc brede site te realiseren in elke vorm waarin webdesing mogelijk is?
Daarom groot plan opzetten en de krachten bundelen. Lijkt mij het beste

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Volgens mij ga je dan het wiel opnieuw uitvinden hoor. Zeker in dit geval... Zie de post van Yellow, daar moet je een heel eind mee komen.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

drm schreef op 10 January 2003 @ 00:43:
Volgens mij ga je dan het wiel opnieuw uitvinden hoor. Zeker in dit geval... Zie de post van Yellow, daar moet je een heel eind mee komen.
Maar volgens mij is het de bedoeling van de TS om 1 site te maken waar al die dingen op te vinden zijn. Zodat je niet meerdere sites hoeft te 'gebruiken'. Lijkt me opzich wel een leuk idee :)

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 22:10:
Ik weet alleen niet wat de crew ervan vind... :?
Ik vind het in ieder geval een goed idee, maar dat zet natuurlijk geen zoden aan de dijk :(
Misschien een idee op het niet in tweakers.net intern te doen maar gewoon extern net als dat registratie-systeem waar je je pc specs neer kan zetten en linken naar je signature.. Een soort van gigantische portfolio waar alle tweakers hun 2/3d art neer kunnen zetten en dat anderen erop kunnen reageren.. met natuurlijk ook ruimte voor speciale features zoals door tweakers geschreven tutorials.

Maar wat is het nut daar nou van?
Kijk je kunt wel aankomen met het argument ja maar we doen toch alles al in posts.. ja dat weet ik ook wel maar die raken ook vol gaan op slot en verdwijnen in het archief waar je dan ontzettend veel moeite voor moet doen om ze terug te vinden en dan blijken ook nog de helft van de plaatjes het niet meer te doen omdat iedereen ze eigen plaatjes host en ze dan weer verwijderen.
Maar dat soort website heb je alang?
Ja dat weet ik ook wel d0h maar toch niet alleen van de tweakers

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:18
Denk dat er nu toch genoeg websites zijn vermeld. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.