Pc crashed (monitor en geluid vallen uit)

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb dus een Pc met de volgende specs.

Mobo: ECS K7vta3 Kt333
HD: Maxtor 5400 30Gb @ ATA 133
CPU: AMD Xp 2000+ @ 1667
Mem: Dane-elec/nanya 256 Mb DDR 2700 Pc 333
GPU: Club 3D Gf4 Ti 4200 64Mb
Cpu koeler: Spire whis2
Bios: ver: 3.0b (voor de kenners)
Kast: Chieftec DA-serie in blauw :P

------------------------------------------------
Wat electrische specs

CPU-V-core - 1.76v
+2.5v - 2.56
+3.5 - 3.28v
+5v - 4.97
+12v - 13.37 (is dat niet link?)
------------------------------------------------

probleem:

Ik kan 1.5 uurtjes spelen, dan valt mijn monitor en mijn geluid uit. De Pc staat nog wel aan (ik zie de led's branden op mijn mobo en voeding draaien!
Ik heb alles geprobeerd: casefans (temps?) fail-safe defaults, optimized defaults, IRQ’s..etc
Alleen heb ik nog geen Biosupdate gedaan. Ofdat het écht het mobo is is mij nog een beetje onduidelijk. Maar ik ga er vanuit dat het niet de GPU of CPU is. Een vriend van mij met dezelfde Pc heeft ook dit probleem, hij heeft alleen een andere GPU. Hij heeft dus ook hetzelfde mobo. Wie weet, of heeft ook problemen (gehad) met dit mobo?

Alle hulp is welkom _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 02:33

Mentalist

[avdD]

Welkom op GoT! :)

Gaat de monitor uit of op standby?

Temps?

Hoezo geluid valt weg, houd zomaar op? Boxen uit?

Numlock, werkt dat nog?

Hangen en opstartproblemen onderaan de Technische PMG FAQ?

Voltages zien er trouwens idd niet 100% uit, probeer een andere voeding...

[ Voor 20% gewijzigd door Mentalist op 09-01-2003 19:22 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
Even wat specs over de voeding qua serienummer en fabrikant.

Dit staat op de zijkant:

+3.3v 20A
+5 v 30A
+12 v 10A
-12 v 0.8A
- 5 v 0.5A
+5 VSB 2A

Dit is echt onbekend voor mij, qua stroom een N00b, maar misschien kan iemand hier iets aan aflezen. Alleen al omdat er geen fabrikant op de zijkant staat zegt mij al één ding: Die voeding is crap. Staat dat de maximale output 300 watt is. Lijkt me toch beter dat je 350 watt neemt en een merkje als je een systeempje samenstelt (eikels daar bij salland)

------------
Ja het beeld springt uit, op standby
De temps zijn allemaal toppie, CPU onder de 45. systeem temp alleen bij stressprogs nog wel eens 42 maar meestal redelijk koel.

Het geluid valt uit, geen loop maar gewoon een stop. Zit een Via '97 op dat mobo, yep nieuwe drivers, helpt geen f*ck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
Kick!

Weet niemand iets? flash aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gebeurt dit alleen tijdens games? Of tijdens een specifiek spel? Hoe houdt je PC zich verder? (tijdens stresstests, benchmarks, etc).
Wat electrische specs
+3.5 - 3.28v
Ik neem aan dat je de +3.3 bedoelt.. Zo ja, dan zien ze allemaal wel prima uit. De negatieve waarden doen er niet toe :)

Heb je de Hangen en Opstartproblemen eigenlijk wel doorgenomen? (zoals terecht gesuggereerd door W3ird_N3rd). Ik zie nergens je bevindingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
bevindingen:

Zware applicaties zoals Ut2003 (zwaar spel) crashen nadat de Pc ze 1.5 uur heeft uitgevoerd. Wanneer de Pc ermee kapt slaat het beeld uit (op standby) en het geluid slaat ook uit. De voeding blijft draaien, led op het mobo brand. Ofdat ik nog een numlock in kan drukken weet ik niet. De voltages onder Pchealth zien er niet echt genond uit volgens velen hier. Na de crash zien de temps er nog zeer goed uit (CPU<50/kast <42)
Dit is denk ik te wijten aan:
a. slechte voeding
b misschien een slecht mobo (k7vta3 is cheapo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wordt videokaart heel warm mss?? maar die temp in de kast is een beetje hoog volgens mij,van mij maar 28 stressed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:30
Crosspost: kloppen deze waarden? Aangezien je daar veel meer replies hebt doe ik de slechts lopende maar dicht en da's deze :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.