ontplofde condensators KT266

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalrok
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 19:53
Ik heb mijn Msi KT266 Pro (niet a) nu ongeveer een anderhalf jaar. Altijd goed gewerkt.
3 weken terug hoorde ik een harde knal, ik dacht eerst dat het uit mijn box kwam, verder niet veel aandacht aan gegeven. vorige week, weer diezelfde harde knal. en vandaag weer een harde knal. Toen ik mijn computer kast opendeed zag ik dit op de sidepanel zitten.

http://members.home.nl/p-sleiffer/icons/Afbeelding%20001.jpg

En toen ik vervolgens op mijn moederbord keek zag ik dat 3 condensators open stonden.

http://members.home.nl/p-sleiffer/icons/Afbeelding%20007.jpg

Mijn moederbord werkt nog wel. ook nog geen rare vastlopers gehad.
Maar kan ik dit gewoon zo laten, of is het toch verstandig om hier nieuwe condensators op te laten zetten door msi zelf. Het lijkt me namelijk ook niet echt gezond voor mijn moederplankje. :/

Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Meteen inruilen, dat plankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

BalusC schreef op 09 January 2003 @ 18:32:
Meteen inruilen, dat plankje.
inruilen na 1,5 jaar? zal wel buiten de garantie zijn.
oftewel dat wordt een nieuw bordje

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSI geeft meer dan 1 jaar garantie op dat plankje. Je kunt via de winkel waar je het plankje gekocht hebt dat ding toch wel op laten sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:09

SmartDoDo

Woeptiedoe

MSI geeft 3 jaar garantie op hun mobo's. Gewoon onder garantie laten omruilen ofzo. Dit hoort dus echt niet. Tsss......ploffende elco's :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raar...
kerel die ik ken zelfde mobo, zelfde prob...
toen de 4e condensator ontplofte, deed z'n pc niets meer...
heeft nieuw mobo moete kopen (lees: ik vrees het ergste...)
enig pluspuntje: z'n proc, RAM en alle andere stuff is wel intact gebleven...

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalrok
ik heb het gekocht in augustus 2001 bij gistron. die geven maar een jaar garantie.
kan ik msi niet direct benaderen? of moet dit via het bedrijf waar je het gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
  • Laatst online: 22-08 21:33

Brothar

meester

als ik je foto zie, lijkt het of het 'dekseltje' uitgedeukt is van naar binnengericht, omgekeerd tot een punt naar boven
condensatoren kunnen 2 om elkaar lopende (gedeeltelijke) cilinders zijn (staat mij bij van mijn natuurkundelessen) dan lijkt het erop dat die cilinders, die binnenin de condensatorbehuizing zitten, nog intact zijn, en is alleen de isolerende condensator-behuizing vervormd.
maar in ieder geval: contact opnemen.

Ja: van een moederbord mag je echt wel verwachten dat het langer meegaat: 1 jaar garantie is dan een onredelijk bezwarend beding.
Je kunt inderdaad meteen door naar fabrikant, maar is niet nodig m.i.

[ Voor 22% gewijzigd door Brothar op 09-01-2003 19:11 ]

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memendo
  • Laatst online: 07-09 09:51

Memendo

V4-power/Team BSD

PipoDeClown schreef op 09 januari 2003 @ 18:53:
[...]

inruilen na 1,5 jaar? zal wel buiten de garantie zijn.
oftewel dat wordt een nieuw bordje
Hallo je mag toch niet vewachten dat na 18 maanden de condensators je om de oren vliegen. Leverancier is hier gewoon aansprakelijk voor volgens het nederlands recht. De leverancier is namelijk verantwoordelijk voor het product gedurende de in het alg. geldende te verwachten levensduur. Dat zal voor een moederbord toch zeker op 3/4 jaar liggen. Alleen zal je zelf wel een deel van de kosten moeten betalen, je hebt immers al kunnen afschrijven op de apparatuur(mobo).
Garantie op geheugen (Geld of Nieuwe)
Garantie! en de winkelier moet dus niet zeuren
Even een korte quote uit dat laatste topic:
UvaJari1 schreef op 22 March 2001 @ 17:06:
Ik zie best vaak een onderwerp over problemen met defecte hardware staan en daarom hieronder een stukje over je rechten als CONSUMENT (dus niet voor bedrijfsmatig gebruik):

Standaard is er geen termijn voor garantie!
Het gaat om wat je mag verwachten van een produkt als je het koopt! Het is zelfs zo dat als je in de winkel hebt gezegd waarvoor je het produkt gaat gebruiken en de verkoper zegt uitdrukkelijk dat het produkt er voor geschikt is dit EXTRA verwachtingen schept die dus gehonoreerd dienen te worden.
Als een produkt bij normaal gebruik 8 jaar mee gaat, mag je dit dus ook verwachten!
Als ie veel eerder stopt heb je dus garantie! na 7 jaar moet je niet meer gaan zeuren, maar na 2 jaar WEL.
Als ie er na 4 jaar ofzo mee stopt is een gedeeltelijke schadevergoeding/delen van reparatiekosten wel redelijk.
(slijtage bij normaal gebruik is natuurlijk wel voor eigen rekening)
Immers je verwacht dat je produkt jarenlang mee gaat.
Zie voor je rechten eventueel art 7:17 BW

p.s.
als er op je product staat 1 jaar garantie betekent dit dat de producent het eerste jaar niet moeilijk gaat doen. MAAR je hebt niets te maken met de producent!!! jij hebt gekocht in de winkel en die moet aan de verwachtingen voldoen!!! Ook opsturen etc wat winkels vaak doen en de schuld bij de producent leggen moet je dus NOOIT accepteren! Dat is hun probleem NIET het jouwe.
Je hoeft de winkel zelf alleen de redelijke mogelijkheid te bieden het probleem binnen een redelijke termijn (2 weken) op te lossen.
Lukt ze dit niet dan kan je de koop ontbinden en het gehele ORIGINELE aankoopbedrag terugeisen. Schrijf echter altijd eerst een brief waarin je ze in gebreke stelt en ze een redelijke termijn geeft om het probleem op te lossen!
Dus ik zou zeker eens gaan praten met je leverancier, want dit moederbord zal wellicht meer kuren krijgen (instabiel worden, die condensators zitten er niet voor niets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Vreemd 1 jaar garantie? Heb bij Informatique een MSI bord gekocht vorig jaar december met 3 jaar garantie. Maaru, dan nog. Een moederbord moet het toch wel langer doen dan een jaar. En zeker als er elco's ploffen. Is gewoon niet deugdelijk. Kun je er zo en zo mee teruggaan.

Ik sluit me trouwens geheel aan bij memendo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou was zou ik naar de leverancier gaan en kijken of het in garantie is. Ook vragen naar een oplossing voor jou wanneer je bord weg is voor reparatie.

Als je geen garantie krijgt, of geen voorlopig "depanage"-bordje zou ik gewoon zelf een paar condensators gaan halen, en er even op solderen, kost niets, is geen werk, en het veel sneller dan de andere oplossingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
Gaaaap, laat die wetboeken nou even achterwege aub.

Dit is het MSI syndroom zoals we het bij ons al noemen. MSI heeft een tijdlang (heel lang zelfs!) gewoon slechte elco's gekregen om op hun mobo's te zetten. De mobo's die hier last van hebben varieren zo'n beetje van de MSI6163 (slot1/pentiumIII) tot zo'n beetje de K7T266. (en alle tussenliggende, ook K7Tpro e.d.!) Gewoon teruggaan met het bordje, MSI heeft nu vast en zeker een fabriek vol zitten met mensen die hele dagen die elco's vervangen..... :P

Abit schijnt hier ook last van te hebben btw, maar aangezien ik daar niet zoveel ervaring mee heb zou ik niet weten welke plankjes er last van kunnen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 19:34:

Als je geen garantie krijgt, of geen voorlopig "depanage"-bordje zou ik gewoon zelf een paar condensators gaan halen, en er even op solderen, kost niets, is geen werk, en het veel sneller dan de andere oplossingen...
Kan je doen maar als je er zelf aan gaat rommelen kun je het dus helemaal schudden. En daarnaast zou je je dan laten afschepen omdat zij zich niet aan hun verplichtingen houden, zou een beetje jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
  • Laatst online: 20:09
pics lijken een beetje op de lekkende Abit condensatoren (KA7 en later).
Maar die ontploften niet...

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
MoZe schreef op 09 januari 2003 @ 19:37:
pics lijken een beetje op de lekkende Abit condensatoren (KA7 en later).
Maar die ontploften niet...
systeem werd er wel instabiel van, kan ik me herinneren. Die dingen zorgen voor een stabiele voedingsspanning en als ze dat niet meer doen... (guess!)

[ Voor 0% gewijzigd door MoZe op 09-01-2003 19:39 . Reden: foutje, heb vorig bericht gequoot ipv ge-edit. Mijn nederige excuses hiervoor ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 11:35
'k heb hetzelfde probleem gehad met hetzelfde mobo MSI-6380, was na ong. 18mnd. ik ben ermee teruggegaan naar de winkel en die hebben hem opgestuurd 3wkn later kreeg ik bericht dat ik en nieuwe MSI-6380 kon komen ophalen.., en het was ook nog een nieuwere revisie... :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door digital8 op 09-01-2003 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Dat denk je, die borden worden al maanden niet meer geproduceerd. (je hebt gewoon geluk gehad, een nieuwere rev. is altijd leuk uiteraard.. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
digital8 schreef op 09 januari 2003 @ 19:39:
'k heb hetzelfde probleem gehad met hetzelfde mobo MSI-6380, was na ong. 18mnd. ik ben ermee teruggegaan naar de winkel en die hebben hem opgestuurd 3wkn later kreeg ik bericht dat ik en nieuwe MSI-6380 kon komen ophalen.., en het was ook nog een nieuwere revisie... :Y)
IK praat hier over begin 2001 (als ik me niet vergis...)

edit:

whoops wrong button... 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door digital8 op 09-01-2003 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalrok
SmartDoDo schreef op 09 januari 2003 @ 19:37:
[...]

Kan je doen maar als je er zelf aan gaat rommelen kun je het dus helemaal schudden. En daarnaast zou je je dan laten afschepen omdat zij zich niet aan hun verplichtingen houden, zou een beetje jammer zijn.
Ja precies, en om dat principe ga ik zelf niet rommelen........ohja en omdat ik niet al te handig ben met een soldeerbout ;)

btw ik zit nu nog wel achter deze pc, maar het voelt net alsof ik achter een tijdbom zit, aangezien het na de 4e ontploffing nog wel eens over kan zijn :'(

Iig bedankt voor de (snelle) reacties en ik zal eerst contact opnemen met Gistron.
Lukt het me niet met ze, dan neem ik contact op met Msi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 07:44
Kappotte condesators zorgen voor instabiliteit. Gewoon garantie vragen dus. Niet proberen om het zelf te fixen lijkt me.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46
1. Contact opnemen met Gistron
2. Doen die moeilijk, dan neem je contact op met MSI
3. Wordt dat ook niets, dan zal je naar buiten moeten om naar een elektroboer die ze wel voor je kan vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
Als er eentje gaat, gaan ze allemaal omdat je systeem voeding onstabiel worden

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgar108
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-03 14:14

edgar108

www.dune.de

idd MSI geeft 3 jaar garantie, en dit moet omgeruild worden via de leverancier (volgens de regels) als de winkel waar je t bord vandaan heeft een beetje service verleent zullen zij dit voor je doen. Zij kunnen namelijk het bord versturen naar hun leverancier, welke hem vervolgens opstuurd naar MSI zelf. Als t ff meezit heb je binnen 2 weken een nieuwe plank in je bezit. :7

inderdaad AAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dalrok schreef op 09 January 2003 @ 19:04:
ik heb het gekocht in augustus 2001 bij gistron. die geven maar een jaar garantie.
kan ik msi niet direct benaderen? of moet dit via het bedrijf waar je het gekocht hebt.
Gistron,........ daar noem je ook een winkel...... tss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 08:18
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 21:55:
[...]

Hoezo dat dan? Ik heb altijd alleen maar goede ervaringen gehad met Gistron. Bestel er al mijn hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

dominator schreef op 09 January 2003 @ 19:37:
Abit schijnt hier ook last van te hebben btw
Niet meer. Dat was nog van héél lang geleden :P
maar aangezien ik daar niet zoveel ervaring mee heb zou ik niet weten welke plankjes er last van kunnen hebben...
Uit Hangen en Opstartproblemen onderaan op Technische PMG FAQ:
Welke merk/type?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Hehehe, mag ik jou eraan herinneren dat ook die abit borden die jij noemt uit dezelfde periode komen als hun MSI broeders die ik hier genoemd heb.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalrok
Heb Gistron inmiddels gebeld. Kan het bord wel opsturen en dan zien ze wel wat ze nog kunnen bereiken met de leverancier. Zelf geven ze dus geen garantie meer omdat dat na 1 jaar over is. Gistron zegt trouwens dat MSI 2 jaar (en dus blijkbaar geen 3 zoals hier gezegd wordt) garantie geeft, nadat het uit plankje uit de fabriek is gerold. Dus misschien heb ik nog net garantie, misschien net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
dominator schreef op 10 januari 2003 @ 08:57:
Hehehe, mag ik jou eraan herinneren dat ook die abit borden die jij noemt uit dezelfde periode komen als hun MSI broeders die ik hier genoemd heb.... :P
en de condensatoren op dat plankje lijken erg veel op degenen die op mijn KA7 zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heb ik een tijdje terug gehad met m'n(dus net 3 jaar oude :( ) MSI mobo. Wel wat minder spectaculair, maar m'n mobo deed niets meer...
Pics(groot!):
http://home.planet.nl/~nijen212/mobo_total.JPG
http://home.planet.nl/~nijen212/mobo_elco.JPG

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Dalrok schreef op 10 January 2003 @ 15:54:
Heb Gistron inmiddels gebeld. Kan het bord wel opsturen en dan zien ze wel wat ze nog kunnen bereiken met de leverancier. Zelf geven ze dus geen garantie meer omdat dat na 1 jaar over is. Gistron zegt trouwens dat MSI 2 jaar (en dus blijkbaar geen 3 zoals hier gezegd wordt) garantie geeft, nadat het uit plankje uit de fabriek is gerold. Dus misschien heb ik nog net garantie, misschien net niet.
MSI lever 3 jaar garantie (staat ook op de site)... Gistron heeft geen zin om jou te helpen, maar daar heb jij geen boodschap aan... Gewoon opnieuw bellen en eisen dat ze je bordje opsturen naar MSI...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
dominator schreef op 09 januari 2003 @ 19:37:
Gaaaap, laat die wetboeken nou even achterwege aub.

Dit is het MSI syndroom zoals we het bij ons al noemen. MSI heeft een tijdlang (heel lang zelfs!) gewoon slechte elco's gekregen om op hun mobo's te zetten. De mobo's die hier last van hebben varieren zo'n beetje van de MSI6163 (slot1/pentiumIII) tot zo'n beetje de K7T266. (en alle tussenliggende, ook K7Tpro e.d.!) Gewoon teruggaan met het bordje, MSI heeft nu vast en zeker een fabriek vol zitten met mensen die hele dagen die elco's vervangen..... :P

Abit schijnt hier ook last van te hebben btw, maar aangezien ik daar niet zoveel ervaring mee heb zou ik niet weten welke plankjes er last van kunnen hebben...
ik heb nu 1 jaar en 3 maanden een K7t266 Pro... kan ik alvast gaan aftellen of niet? :)

ik hoop het wel ik heb een hekel aan dit mobo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Als je geluk hebt wel.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
ok, ik zal het vast aanstrepen op mn hippe Garfield scheurkalender :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:43
Een tipje voor iedereen eigenlijk: controleer voor het verstrijken van de garantie even of je condensatoren bol gaan staan. Dit heb ik ook bij mijn Epox 8HKA+ gedaan, ben er mee terug gegaan naar CTW en heb een nieuwe gekregen.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 22:55

MnM

Dit heb ik ook eens gehad bij een wat oudere pc.
toen heb ik de elco's gewoon vervangen, nieuwe gekocht en deze op het moederbord gesoldeerd.

Deze pc met een gigabyte 6BTM intel BX moederbord draait daarna al weer 1.5 jaar zonder problemen. het moederbord is in totaal bijna 6 jaar oud.

hier het draadje van toendertijd,
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/207681

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 23:51
1) MSI geeft 3 jaar garantie aan haar distributeurs, maar niet aan winkels en/of eindgebruikers.
2) Een distributeur op haar beurt 3 jaar garantie kan geven aan haar klanten (de dealer / winkel) maar dat is zij niet verplicht. Volgende de europese wetgeving is zij wel verplicht om tenminste 2 jaar garantie te geven.
3) Een winkel geeft op haar beurt weer een garantie termijn aan haar klant (de eindgebruiker of aan jou in dit geval). Deze garantie termijn moet volgens Europese richtlijnen ten minste 2 jaar zijn. De garantie bepaling kun je achterop je aankoop bon vinden.

Dus als eindgebruiker / consument moet je niet bij MSI zijn om je garantie te claimen maar bij je aankooppunt. Die spelen het via hun distributeur door naar MSI alwaar het board of vervangen of gerepareerd wordt.

In Taiwan is er enkele jaren geleden gedurende enige tijd aan verschillende fabrikanten (o.a. Abit / Asus / MSI) slechte elco's geleverd. Het probleem daarvan is dat ze die niet vooraf kunnen checken op kwalitiet. Dus dit is een bekend probleem op de boarden en kan door MSI gewoon door nieuwe elco's vervangen worden.

Bij MSI start de garantie overigens 3 maanden na de datum die in het serie nummer op het mainboard zit verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
idd MSI geeft 3 jaar garantie, en dit moet omgeruild worden via de leverancier (volgens de regels) als de winkel waar je t bord vandaan heeft een beetje service verleent zullen zij dit voor je doen. Zij kunnen namelijk het bord versturen naar hun leverancier, welke hem vervolgens opstuurd naar MSI zelf. Als t ff meezit heb je binnen 2 weken een nieuwe plank in je bezit.
Ja en als het tegenzit schuift msi gewoon weer een bord met een ander of hetzelfde gebrek aan je door. en als het meezit is je distributeur zo aardig voor je dat hij jou een goed bord geeft, ongeacht was msi doet.

fuck msi. ik zal nooit meer van mijn leven een produkt van hen kopen. hum rma afdeling is slecht, hun garantie is slecht, en vooral hun produkten zijn slecht. naast kapotte elco's kan er namelijk nog veel en veel meer stuk aan die dingen.

ja, ik ben ervaringsdeskundige op msi vlak. tegen wil en dank.

geef mij maar ecs. goedkoop en goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou vraag ik me af. hoe kan het dat je mobo nog werkt. die condensatoren zitten der niet voor niks op. of zijn ze voor een onderdeel dat je niet gebruikt ofzo ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 20:43
wal vaag :/ normaal krijg je dan vastlopers enzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46
smvs schreef op 11 January 2003 @ 19:47:
[...]

Ja en als het tegenzit schuift msi gewoon weer een bord met een ander of hetzelfde gebrek aan je door. en als het meezit is je distributeur zo aardig voor je dat hij jou een goed bord geeft, ongeacht was msi doet.

fuck msi. ik zal nooit meer van mijn leven een produkt van hen kopen. hum rma afdeling is slecht, hun garantie is slecht, en vooral hun produkten zijn slecht. naast kapotte elco's kan er namelijk nog veel en veel meer stuk aan die dingen.

geef mij maar ecs. goedkoop en goed.
heb er ook NOG geen problemen mee gehad. Maar ok, als je ECS bord sterft koop je voor de kosten die je normaal aan RMA maakt gewoon een nieuwe en betere, simpel zat :P

Op school draai ik nu met een MSI K7TPro2 Lite, heb ik op garantie gekregen voor een K7TPro2A van een klant van me, die zit nu met een ECS bord omdat de garantie zo lang ging duren. Uiteindelijk duurde het zo lang dat Norrod me maar een inruilbordje heeft gegeven, niet helemaal hetzelfde, maar wat maakt het uit, het is en blijft een MSI bord, niets meer en niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
smvs schreef op 11 January 2003 @ 19:47:
[...]
Kijk, wij kunnen praten... ;)

Mijn favo is Asus op het moment. Misschien niet zo goedkoop, maar wel geweldig goed spul....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalrok
Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 19:54:
nou vraag ik me af. hoe kan het dat je mobo nog werkt. die condensatoren zitten der niet voor niks op. of zijn ze voor een onderdeel dat je niet gebruikt ofzo ??
Geen Idee, ik weet alleen dat hij nog net zo goed werkt als voorheen. Loopt nooit vast...nouja bijna nooit, maar dat is normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Wat is bijna nooit??? :P

Maar goed, pc's met dit fenomeen kunnen inderdaad nog vrij stabiel draaien. Sommigen doen met 1 gescheurd condensatortje al niks meer, dus wat dat betreft heb je nog gewoon geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalrok
bijna nooit is dat je weet dat hij wel eens vast is gelopen, maar je je niet meer precies kunt herrineren wanneer dat was :)

Kan dit probleem trouwens (mede) onstaan zijn door de fsb te verhogen?
Ik had het standaard op 103 staan ipv 100 maar dat moet toch niks uitmaken... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Neuh hoor. Of er moeten veel meer klanten van me OC'en als dat ik weet..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 21:55:
[...]

Ik ben belg en heb mijn onderdelen in 2 binnen gekregen van gistron(deze uit de onderstaande specs), en dat voor een prijsje van 5€. Der ligt hier immers ook een msi kt7 pro2 ver:1
met 4 kapotte elcos, na 1 jaar kapot gesprongen, zonder oc'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Zou het evt. aan de voeding kunnen liggen dat zo'n elco kapot gaat? Ik had een K7T Turbo, die op een - bleek later - nogal brakke voeding draaide. Het ging 15 maanden goed, tot afgelopen zomer. Videokaart stuk, voeding stuk, condensatoren stuk. Ik had geen geduld om het spul te vervangen, zelf condensators vervangen, andere voeding en videokaart erin en draaien maar. :P

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Ik ben ook van plan om die condensators te vervangen, heb je die erin gesoldeerd want ik vind namelijk niet dezelfde afmetingen van die condensators

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Inderdaad gesoldeerd. Ik kon geen condensators van gelijke grootte krijgen (alleen grotere, want ik wilde condensators met een voldoende hoog voltage gebruiken) en ik heb eerst gekeken of het wel paste.
Let er trouwens op dat je niet AL te grote condensators koopt want dan zijn de gaten in je mobo te klein! Soldeer er anders eerst eentje uit.
Overigens heb je na solderen natuurlijk geen garantie meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 15:54
Ken iemand met zelfde probleem, hij heeft gewoon nieuwe condensators erin gesoldeerd, en mobo was weer als nieuw. Simpel dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
nou erIN soldeeren lijkt me niet.., maar je kunt wel je oude "C's" eraf breken (voorzichtig) en dan nieuwe erOP soldeeren.., het is een multilayer print dus als je die eruit sordeerd dan is de kans enorm groot dat hij helemaal niet meer werkt / instabiel wordt.

Gewoon erafhalen en op de puntjes die nieuwe condensatoren soldeeren, datis ALS je teminste geen Winkel / Dealer garantie meer hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
digital8 schreef op 12 januari 2003 @ 01:00:
nou erIN soldeeren lijkt me niet.., maar je kunt wel je oude "C's" eraf breken (voorzichtig) en dan nieuwe erOP soldeeren.., het is een multilayer print dus als je die eruit sordeerd dan is de kans enorm groot dat hij helemaal niet meer werkt / instabiel wordt.

Gewoon erafhalen en op de puntjes die nieuwe condensatoren soldeeren, datis ALS je teminste geen Winkel / Dealer garantie meer hebt....
Hmmm op zich een idee, maar het is mij gewoon gelukt met eruit/erin solderen. Wel met een goed boutje met een klein puntje...

[ Voor 6% gewijzigd door pinockio op 12-01-2003 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
pinockio schreef op 11 januari 2003 @ 23:26:
zelf condensators vervangen
Bij mij staat er:6.3V 4700microFarad,
Welke spanning heb je dan genomen?
En hoelang werken die nieuwe condensatoren nu al?

Heb je acciaale (horizontale met pinnetjes aan de zijkant) of radiaale (verticale met pinnetjes aan de onderkant)genomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Bij mij waren andere condensators kapot. Er zitten nu 2200uF condensators in met een stuk hogere spanning. Neem gewoon condensators die dezelfde of een hogere spanning aankunnen.

Het zaakje draait (met een nieuwe voeding) al weer een half jaar non-stop (Linux-server 1Ghz 512 MB, database-sites) ;) ...

Pagina: 1