[JS] this.form snapt IE4 niet?

Pagina: 1
Acties:

• MrHighStone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
Heb ik iets gemist, of snapt ie 4 het regeltje javascript this.form.action='' niet?
Wanneer ik het namelijk vervang door de naam van het form of het volgnummer van het form, werkt het wel...

Dus:
this.form.action='' (gaat nie goed)
document.forms[0].action='' (gaat wel goed)
document.myform.action='' (gaat ook goed)

Nu zou ik graag de this.form gebruiken, ten eerste omdat dit zo'n beetje overal in mijn site voorkomt, ten tweede omdat de code dan iets onderhoudbaarder is.
Weet iemand of dit inderdaad aan ie 4.0 ligt?

Een file op de A12 is nooit grappig...

• MrHighStone
Iets specifieker nog, doe ik dit binnen een submit button in een onclick event, dan is het geen probleem, binnen een submit image, dan wel...

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Lijkt dat je this.form.action niet aanroept vanuit de eigenlijke form.
Is dit het geval dan moet je natuurlijk specificieren op welke form de actie betrekking heeft en dan zit je inderdaad vast aan document.forums[0].action of document.myform.action.

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:20

nIghtorius

Poef!

Het kan misschien zijn dat de collectie "this" bij een image niet meer bij de form group hoort en dus niet meer wil werken.. (i.a.w.: is je submit image buiten de FORM?)

ik ga ervan uit dat je dit soort code wilt gebruiken:

[html]
Werkend? weet 't niet zeker

<form method="post" name="myposter">
Zoekquery: <input type="text" name="zoekq" size=20><br>
[img]"submit.gif"[/img]
</form>

niet werkend! wel zeker!

<form method="post" name="myposter">
Zoekquery: <input type="text" name="zoekq" size=20><br>
</form>
[img]"submit.gif"[/img]
[/html]

hoop dat dit helpt.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• MrHighStone
de image button zit binnen de form:
<form>
<input type="text" size="30">
<input type="button" value="validate" onclick="alert(this.form.elements[0].value)">
<input type="image" src="validate.gif" onClick="alert(this.form.elements[0].value)">
</form>

De input button gaat goed, de input image gaat niet goed, ik krijg de foutmelding:
"this.form.elements is not an object"

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:20

nIghtorius

Poef!

je moet wel realiseren dat "this" refereert naar de image.. deze zal de form collectie niet ondersteunen..

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• MrHighStone
daar lijkt het wel op ja, wat toch enigszins vreemd is, daar deze wel binnen de input, en dus de form tag valt? iig is het in latere versies volgens mij wel opgelost, want vanaf ie5 krijg ik deze foutmeldingen niet...
mocht iemand nog een handige workaround hebben, dan hoor ik het graag

Pagina: 1