Toon posts:

Matrox G400 werkt niet goed met Quake2

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dit is een hele vreemde situatie. Ik heb net een nieuw systeem -> AMD T-bird 900, 256 mb SDRAM, Maxtor 30 gig en een Matrox Millenium 32 mb G400 DualHead.

Het enige spel dat ik nog speel is zo nu en dan Quake2. Maar sinds ik m'n nieuwe computer heb, doet hij het volgende:
Als ik speel dan loopt hij varierend van een paar seconden na ongeveer een minuut vast.
Mijn instellingen zijn DEFAULT OPENGL res: 800x600. In de console staat gewoon netjes dat ik de nieuwste drivers heb geinstalleerd (dat heb ik dus ook gedaan). Ook Directx 7 staat geinstalleerd. Speel ik echter in SOFTWARE MODE, dan is er niks aan het handje, behalve dan dat ik nauwelijks wat zie door de slechte graphics. Op mijn vorige computer deed Quake2 het gewoon prima (PII233 met een Savage4 16 mb). Ik heb ook al geprobeerd om alle instellingen op default te zetten, maar niks helpt.

Ik heb een dualboot (win2k en winme) en in allebei de OS'en doet hij dit.

Heeft iemand dit meegemaakt en weet hij wat ik er aan kan doen?

Alvast bedankt

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
je 2de monitor uitzetten. dan kan je wel in hardware mode spelen. dit geldt voor alle opengl shit btw.
met direct-x games kan je dh gewoon aanlaten.
je hoeft dualhead niet uit te zetten. alleen "het bureaublad naar deze monitor uitbreiden"-boxje even ontvinken.

bij mij doet ie het prima.

I wish I had a cool signature like everybody else

Verwijderd

Topicstarter
DualHead staat natuurlijk uit...duh :)

• kevlar
  • Niet online
hardware mode onder win2k is mij ook nog nooit gelukt.

opengl + win2k + g400dh = niet mogelijk (?)

en van die crashes weet ik niet. want ik heb nog nooit in software mode gespeeld.

winme kan ik ff voor je testen. moet je ff geduld hebbe.

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is, is dat ik mensen ken, die ook een G400 hebben, maar dit probleem helemaal niet hebben (zal jij nu ook wel niet hebben). Maar ik zit er maar mooi mee, ik weet echt niet waar het aan ligt.

• kevlar
  • Niet online
oke.. daar komt ie dan
http://www.matrox.com/mga/support/drivers/files/tgl130.cfm

die installen.
thats it :)
bij mij doet ie het nu ook weer.
leuk want ik heb al een half jaar niet meer gekweekt ofzo!

Verwijderd

Topicstarter
Dat wil ook niet, helaas. Ik heb alle drivers van de matrox site geprobeerd, ik heb net win98se geinstalleerd en daar precies hetzelfde probleem. Kan het aan het bios liggen (Asus A7V mobo)? www.asus.com kan ik niet bereiken, maar zou daar een oplossing te vinden zijn?

Verwijderd

Heb ik ook gehad met dezelfde videokaart. Alleen met AGP 1 of 2 wil het werken. Voor Quake 2 is dat trouwens snel zat.

Verwijderd

Topicstarter
waar stel ik dat in?

Verwijderd

Bij mij gaat het met mtstu.exe ( Matrox Tech. Support Tweak Utility ) Deze kun je bij Matrox op de site vinden.

Verwijderd

Ik had het probleem met een g200.

De oplossing was voor mij de AGP Aperture Size op 32 te zetten ipv 64.

Dit zal vast wel invloed hebben op de prestaties van het ding maar omdat mijn g200 in 800*600 al niet vloeiend meer kon counterstriken :P

Speel nu gewoon op software modem in de hoogste resolutie. Ziet er stuk beter uit :)

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Bij mij werkt quake niet met een USB muis.

Verwijderd

Kijk eens op de matroxsite bij de forums. Er worden daar meerdere oplossingen aangedragen.
Pagina: 1