Toon posts:

Probleem met ADSL Router >> Wireless LAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Computervrienden,

Ik heb een klein netwerk aangelegd, maar het werkt nog niet helemaal.

PC1 zit via een netwerkcard op de Speed Touch Home/Alcatel aangesloten, die fungeert als router via de bekende 'tweak'. Dit werkt voor deze PC goed, met internet en mail.

Het probleem zit bij PC2, een laptop, met daarin de Trust W110 Wireless LAN card, die verbinding maakt met PC1, waar een USB kastje aan hangt.

De computers zien elkaar via het groepje MSHOME wat ik heb gemaakt. Daarvoor heb ik op beide pc's NetIEbu geinstalleerd. Ik kan printen vanuit de laptop en ik kan bestanden uitwisselen.

Het netwerk op zich werkt dus goed, maar internetten via de wirelessLAN werkt niet. Hoe spreek ik vanuit de notebook(PC2, via wireless) de verbinding/router aan?

Wie weet het?

Andere feitjes:
-Zonealarm staat uit, dus daar geen conflicten mee
- Router staat op DHCP-server

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 18:08:
De computers zien elkaar via het groepje MSHOME wat ik heb gemaakt. Daarvoor heb ik op beide pc's NetIEbu geinstalleerd. Ik kan printen vanuit de laptop en ik kan bestanden uitwisselen.

Het netwerk op zich werkt dus goed, maar internetten via de wirelessLAN werkt niet. Hoe spreek ik vanuit de notebook(PC2, via wireless) de verbinding/router aan?
je geeft het zelf al aan ;)
je moet TCP/IP gebruiken ;)
(desgewenst er naast installeren)

[ Voor 4% gewijzigd door Erkens op 09-01-2003 18:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
TCP/IP heb ik ook geinstalleerd!

192.168.1.1 voor PC1 (destop) en
192.168.1.2 voor PC2 (notebook)

Verwijderd

Je moet nog wel het internet delen natuurlijk. In de opstelling die je nu hebt heeft het modem totaal geen nut als router. Je moet een routerproggie op pc1 installeren of ICS gebruiken
.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 19:05 ]

Verwijderd

Je zal via ICS of een programma als winroute/sygate etc op pc1 je internet moeten sharen voor de rest van je netwerk (je laptop).

OF

tussen je adslmodem en je netwerk een router hangen met daaraan (of ingebouwd) een hub of switch. Dan zal mits je TCP-IP goed hebt geconfigureerd je internetacces op de laptop ook gaan werken.