Toon posts:

[RedHat 7.3] Sendmail probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Luitjes,

Ik ben het even kwijt hoor en hoop dat een van jullie me kan helpen.??

ik heb net een standaard installatie gedaan van RH 7.3
Het probleem gaat om sendmail.
Sendmail draait gewoon maar als ik connect via localhost 25 dan werkt
het maar als ik naar het ipadres 192.168.0.2 FYI dan geeft hij connection failed staan terwijl ik in /etc/mail/access gewoon alles heb staan wa mag relayen
of heeft dat er niks mee te maken?

Verwijderd

Topicstarter
is het niet de firewall??
Dit is een 2.4 kernell met iptables denk ik
waar vind ik de rules ??
iemand?

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:15
[geprikkeld na dag training modus]

1. Zo snel iets schoppen is wel erg overdreven.
2. www.google.com
3. [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
4. man IPTABLES?

[/geprikkeld na dag training modus]

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Verwijderd

Topicstarter
-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-
ik zat hem net te lezen

*schaam*

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 15:46

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 17:51:
Sendmail draait gewoon maar als ik connect via localhost 25 dan werkt
het maar als ik naar het ipadres 192.168.0.2 FYI dan geeft hij connection failed staan terwijl ik in /etc/mail/access gewoon alles heb staan wa mag relayen
of heeft dat er niks mee te maken?
Dit had je via Google gewoon erg simpel zelf kunnen vinden.

Zoek de regel met 'DaemonPortOptions=....', copieer de regel, en verander de 127.0.0.1 + netmask naar het 192.x adres + de juiste netmask.

Verwijderd

Hallo Pikhaak,
Even een paar puntjes van orde.
- Welkom op GoT :)
- het is niet de bedoeling dat je zonder reactie van anderen een aantal dingen onder elkaar post, daarvoor is de edit functie, herkenbaar aan Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif
- zonder een configfile kunnen we niet zo veel nuttigs zeggen over je probleem, het lijkt erop dat sendmail alleen luistert op localhost en niet op je ipnummer.
- lees [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] even door voordat je een nieuw topic opent
- het is de bedoeling dat je eerst zelf je probleem probeert op te lossen. Daarvoor verwachten we dat je manuals leest en op Internet zoekt en dat de resultaten daarvan ook terug te vinden zijn in je openingspost.

Daarom sluit ik deze topic. Succes met zoeken en als het echt niet lukt kun je een nieuwe topic openenen die voldoet aan de eisen zoals ze hierboven staan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.