Toon posts:

Multiplier wel veranderen, fsb niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Van mijn AMD XP 1800+ kan ik de multiplier wel veranderen,
maar de fsb niet. 8)7
Als ik de fsb verander start de computer niet meer op
terwijl de cpu niet geunlockt is.
Hoe kan dit????????

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 17:47 ]

Verwijderd

Als je de multiplier veranderd dan start hij waarschijnlijk gewoon op met de fixed multiplier. Als je 'm omhoog zet wat staat er dan in de bios?

Verwijderd

Topicstarter
standaar staat hij op 11,5 x 133
als ik hem bijv op 11,5 x 145 wil zetten doet hij het niet meer.
terwijl ik hem wel op 13 x 133 kan zetten

Verwijderd

Maar is hij dan wel overclocked? Dus dan staat er 2000+ of zelfs 2100+. Anders zou je geheugen het niet aankunnen wat me sterk lijkt. Wat zijn je specs?

Op je specs pagina staat alleen een thunderbird :?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 18:13 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
waarom post je al je problemen niet in 1 topic maar in 3 ?

aagezien de vragen toch bij elkaar horen

[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 09-01-2003 18:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
als ik hem opstart met 13 x 133 staat er 2100+

mijn specs zijn:
Amd XP 1800+
MSI K7T Turbo raid
512mb samsung geheugen

Verwijderd

Een thoroughbred neem ik aan?? Zet dan is je multiplier omlaag en je fsb dan omhoog.

Verwijderd

Topicstarter
dan start hij nog niet op als ik ook maar iets verander aan de fsb start hij niet meer op en moet ik het mobo resetten

Verwijderd

PilatuSSS schreef op 09 January 2003 @ 18:13:
waarom post je al je problemen niet in 1 topic maar in 3 ?

aagezien de vragen toch bij elkaar horen
Idd erg verwarrend, alle oplossingen die ik kan geven staan al in het andere topic.
dan start hij nog niet op als ik ook maar iets verander aan de fsb start hij niet meer op en moet ik het mobo resetten
Bios flash? Misschien ander geheugen, of als je 2 x 256 hebt eentje eruit halen. Of misschien je devider goed zetten?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 18:18 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
probeer eens om je fsb op 136 te zetten ipv gelijk op 145 heb je je wel bedacht dat een fsb misschien gewoon te hoog is voor je systeem

Verwijderd

JE hebt veel meer aan je fsb veranderen (dus omhoog) dan je multiplier, want daar schiet je niet zo veel mee op. Het gaat om de fsb die samen moet werken met andere delen van het moederbord.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:26
Misschien werken je PCI kaarten ofzo gewoon niet mee. Als je niet steeds je cmos leeg wilt maken met jumper, dan moet je je INSERT toets inhouden (midden van je toetsenbord) en dan je pc aan reset ie alles weer :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Zou inderdaad eens beginnen met kleine stapjes omhoog met je fsb. Wellicht heb je het zo gedaan, maar uit je verhaal kan ik alleen opmaken dat je ineens naar 145 bent gegaan...?

Verwijderd

Topicstarter
Ookal zet ik hem op 134 dan start hij nog niet op, het lijkt net of de fsb gelockt is en de multiplier niet 8)7
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 01:22:
Zou inderdaad eens beginnen met kleine stapjes omhoog met je fsb. Wellicht heb je het zo gedaan, maar uit je verhaal kan ik alleen opmaken dat je ineens naar 145 bent gegaan...?

Verwijderd

het is waarschijnlijk je geheugen , moet je maar eens proberen wat je met sync uit haalt. Het zou natuurlijk ook altijd je videocard, moederboard kunnen zijn. Maar denk toch het eerste en test het maar 1 voor 1 dan kom je er heel snel achter :)

Verwijderd

Topicstarter
Zou dat wat uitmaken voor mijn Geheugen of derg. ookal als ik de fsb maar met 1 verhoog?
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 15:24:
het is waarschijnlijk je geheugen , moet je maar eens proberen wat je met sync uit haalt. Het zou natuurlijk ook altijd je videocard, moederboard kunnen zijn. Maar denk toch het eerste en test het maar 1 voor 1 dan kom je er heel snel achter :)

Verwijderd

Probeer het is uit zou ik zeggen, het kan aan vanalles liggen!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-02 08:22

AcouSE

Swedish Chef

FF de overclockersfaq nog eens doorlezen en bijv. kleinere stapjes nemen?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.