[netwerk] Ik kan geen andere computers in

Pagina: 1
Acties:

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb een zwaar irritant probleem wat betreft het ingaan van de gedeelde netwerk mappen op de computers in mijn netwerk. Nu is het even simpel --> De pc van mijn zusje en die van mij zitten gelinkt met een Sitecom Crossed UTP Cat 5 kabel (mooi oranje :* ) en gamen en samen op internet (nog via modem) werkt perfect.

Dit plaatje maakt hopelijk een hoop duidelijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/RAAR.JPG

En we hebben GEEN idee wat die gebruiker en wachtwoord moet zijn :( !!! We hebben van alles geprobeerd (mijn zusje heeft GEEN wachtwoord op haar windows) en niets werkte. Ikzelf heb wel een wachtwoord op de pc, maar ook dat werkte niet. Het is zwaar irritant.

Nog wat --> als ik een map op delen zet, dan ziet mijn zusje die verschijnen in netwerk omgeving. Ik echter niet als zijn mappen deelt. Ik zie alleen haar computer en DIE kan ik dus niet in :( ...

Specs zijn in mijn sig te vinden --> systeem 2 is van mijn zusje. Belangrijk in deze kwestie zijn volgens mij dat ik Win XP Pro SP1 heb en mijn zusje Win XP Pro zonder SP1 :) ! ...

Maar ik had het ook met Joey, die kwam langs, zijn computer erop (cross cable idd) en daar kon ik er ook niet in :( , hij weer wel bij mij :'( ...

Op een Lan Party zat ik samen met 3 anderen op een switch en daarachter zat een server. De server kon ik in, maar niet de computers aan de switch :? ...

Ik ben het kwijt, ook de Omega search hielp mij niet. Wie wel ...

De meeste mensen deugen!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 14:18

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Probeer bij de computer waar je niet inkomt, het Gast-account aan te zetten. Dit _zou_ kunnen helpen.

Je kan dit doen via Configuratiescherm, en dan Systeembeheer of Gebruikers (iets in die richting)

Succes.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Volgens mij is het zo dat je op beide pc nog even de accounts moet aanmaken van degene die in de mappen wil komen.

Jij maakt op haar pc een account aan van jou en zij doet het zelfde bij jou.
Dan kun je met jouw username en wachtwoord inloggen. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Cassius
  • Niet online
R4NCOR schreef op 09 januari 2003 @ 17:17:
Probeer bij de computer waar je niet inkomt, het Gast-account aan te zetten. Dit _zou_ kunnen helpen.

Je kan dit doen via Configuratiescherm, en dan Systeembeheer of Gebruikers (iets in die richting)

Succes.
Thnx for het advies, maar werkt ook niet -->

Ik + guest --> zusje = no go
Ik --> zusje + guest = no go
Ik + guest --> zusje + guest = no go
Ik --> zusje = no go

Ik heb ECHT veel geprobeerd. Alle instellingen staan op automatisch (wat je iig bij netwerk op auto kan zetten) en we hebben GEEN idee welke gebruiker en pass we daar in moeten vullen ;( !!!!!

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
bazs2000 schreef op 09 januari 2003 @ 17:19:
Volgens mij is het zo dat je op beide pc nog even de accounts moet aanmaken van degene die in de mappen wil komen.

Jij maakt op haar pc een account aan van jou en zij doet het zelfde bij jou.
Dan kun je met jouw username en wachtwoord inloggen. :)
Ik wil het graag doen, maar snap niet helemaal wat je bedoelt ... sorry, mag ik wat meer uitleg?

De meeste mensen deugen!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

marzzman schreef op 09 January 2003 @ 17:21:
[...]

Thnx for het advies, maar werkt ook niet -->

Ik + guest --> zusje = no go
Ik --> zusje + guest = no go
Ik + guest --> zusje + guest = no go
Ik --> zusje = no go

Ik heb ECHT veel geprobeerd. Alle instellingen staan op automatisch (wat je iig bij netwerk op auto kan zetten) en we hebben GEEN idee welke gebruiker en pass we daar in moeten vullen ;( !!!!!
Hmm, probeer eens met deze instellingen "Guest" of "Gast" als gebruikersnaam in te vullen, en wachtwoord leeg laten?

• Cassius
  • Niet online
R4NCOR schreef op 09 januari 2003 @ 17:23:
[...]

Hmm, probeer eens met deze instellingen "Guest" of "Gast" als gebruikersnaam in te vullen, en wachtwoord leeg laten?
Ook weer geprobeerd met alle van 4 genoemde mogelijkheden, simpelweg geen succes. Daar wordt je toch helemaal simpel van? Ik heb WEL een windows wachtwoord, maar mijn zusje klikt zo door tot in mijn gedeelde mappen ;( ...

De meeste mensen deugen!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Raar inderdaad. Maak op "Nicole" eens een nieuwe gebruiker aan, en probeer daar mee in te loggen. Wel even alle rechten geven of course :)

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Heb je als gebruiker ook al "Administrator" geprobeerd? (zonder wachtwoord)

Verwijderd

ik had hetzelfde probleem maar na een hoop gedoe was dit de oplossing: zet een folder op de pc waarmee je in het netwerk wilt komen shared, je moet dus gewoon "een" folder shared zetten en klaar:)

• Cassius
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 17:40:
ik had hetzelfde probleem maar na een hoop gedoe was dit de oplossing: zet een folder op de pc waarmee je in het netwerk wilt komen shared, je moet dus gewoon "een" folder shared zetten en klaar:)
Dat lukt dus ook niet :'( !!! Had ik al geprobeerd (staat ook in mijn post) ....

Maar ik heb nu het volgende, mijn zusje heeft een Realtek 8139B en ik een Realtek 8139C met beide exact dezelfde nieuwste drivers. Alles (DNS, IP, Configuratie) staat op auto detect. Als windows dan boot zie ik dat ik een 100Mbps LAN connection heb.

Wat blijkt nou, als ik dan op geavanceerd kijk bij de LAN verbinding staat er dat ik een "ongeldig" IP adres heb en alle andere gegevens geven nullen weer. Zit hier niet de fout? Als ik op herstellen druk gebeurt er niets, hij blijft het proberen te herstellen, maar slaagt er niet in.

Ik ben ten einde raad en baal hier toch echt wel een beetje van ...

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

[edit]

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 21:57 . Reden: [is al gezegd] ]

Verwijderd

Misschien een domme vraag maar hoe staan de rechten op de mappen die geshared staan?
Staan daar de rechten voor everyone wel goed??

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

marzzman, het lijkt me sowieso raadzaam zelf een IP en Subnetmask in te vullen.

Bijvoorbeeld:

PC1: ip: 10.0.0.1, subnetmask: 255.255.255.0
PC2: ip: 10.0.0.2, subnetmask: 255.255.255.0
(eventueel etc. :P)

En heb je al geprobeerd om een nieuwe gebruiker op de PC waar je niet in komt te maken? En dat account gebruiken om via het netwerk in te loggen?
Pagina: 1