Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[aan/uit]van je computer kast...

Pagina: 1
Acties:

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:31

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
mijn eigen gemaakte kast is bijna af, maar heb nog geen aan/uit/reset knop, dus daarmoet natuurlijk ook even wat leks voor bedacht worden... en aangezien het alleen een kontactje is dat even kontact moet maken..
remote controlled, stond laats nog op got, is leuk maar niet meer origineel
met vingerafdruk is dat mogenlijk? ja alleen hoe???
of doormiddel van zo'n pasje... hoe moet dat?

of heeft iemand anders nog leuke oplossingen....

bla?

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Met sleutelslot :?

Via 2 draadjes :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-11 20:34

tweakerbee

dus..?

Wat is er mis met een "gewone" powerknop. Dat lijkt mij echt het handigste. Je kunt natuurlijk kijken of je die stealth kunt maken, dat is op zich ook wel grappig. Weten onbekenden niet hoe je PC aan moet :D

You can't have everything. Where would you put it?

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
ja stealth maar hoe, heeft ie mand een id, binnenkort heb ik ook een contest voor me zei panelen, de winnende maak ik :) wheheh zou echt nie meer weten wat er op me zeikant moet komen.....

bla?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:50
gewoon een piezo knopje met klein delay (scanning :P) en een nep fingerprint readerachtig iets eromheen bouwen :)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Q-bone schreef op 09 January 2003 @ 16:58:
mijn eigen gemaakte kast is bijna af, maar heb nog geen aan/uit/reset knop, dus daarmoet natuurlijk ook even wat leks voor bedacht worden... en aangezien het alleen een kontactje is dat even kontact moet maken..
remote controlled, stond laats nog op got, is leuk maar niet meer origineel
met vingerafdruk is dat mogenlijk? ja alleen hoe???
of doormiddel van zo'n pasje... hoe moet dat?

of heeft iemand anders nog leuke oplossingen....
je kunt een capacitieve sensor maken...
zie http://www.circuitsonline...iew.php?id=3022&page=last
maak een printje, hang er een stukje aluminium aan.. hang het ergens vrij van metalen objecten in je kast.. Hand ervoor > relais schakelt > pc aaan.. :D
das dus alleen makkelijk met een plexi case, het moge duidelijk zijn

Verwijderd

je kan ook op toongevoeligheid doen :) netzoals voicedailing op een foon. *AAAAAN* :+

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
wel cool, alleen mekast is dus helemaal van een alu profiel gemaaks :( eehm zal nog even denken, zel coole ideeen :D

woei voice cool, eehm heb je een id van hoe? :P

[ Voor 19% gewijzigd door Q-bone op 09-01-2003 17:24 ]

bla?

• DaMinD
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-11 21:14

DaMinD

Leeg

Q-bone schreef op 09 januari 2003 @ 17:10:
ja stealth maar hoe, heeft ie mand een id, binnenkort heb ik ook een contest voor me zei panelen, de winnende maak ik :) wheheh zou echt nie meer weten wat er op me zeikant moet komen.....
gewoon achter een klepje dat je soepeltjes in kunt drukken ;)

Verwijderd

Ga bij de autosloop langs en haal een contactslot :)

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-11 14:32

Goku33

Ownage!

Ergens achter een plaat verwerken zodat als je die plaat indrukt, de knop ook ingedrukt wordt (kan gewoon in bv een zijpaneel van je case of achter zo'n leeg kleppie van een 5 1/4 inch bay)

[ Voor 8% gewijzigd door Goku33 op 09-01-2003 17:29 ]

• DaMinD
  • Laatst online: 25-11 21:14

DaMinD

Leeg

Goku333 schreef op 09 januari 2003 @ 17:28:
Ergens achter een plaat verwerken zodat als je die plaat indrukt, de knop ook ingedrukt wordt (kan gewoon in bv een zijpaneel van je case of achter zo'n leeg kleppie van een 5 1/4 inch bay)
Euh Dubbel post ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 17:26:
Ga bij de autosloop langs en haal een contactslot :)
Offuh een grote noodknop, zo'n rooie! :)

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:38

talin

ES-MA

bij conrad kun je sensorschakelaars krijgen .
die kun je in je kast bouwen zondar dat je ze ziet die kun je dan weer aan een relais hangen die dan weer je voeding schakeld .

dus bijv linksbovenin de hoek van je kast , je raakt je kast aan met je vinger en : hopla pc gaat aan .

SENSOR-SCHAKELAAR
Artikelnr.: 700363 - 89

Afbeeldingslocatie: http://www.nl.conradcom.de/IMS_Docs/6C/6CA4593C5CA6D60EE10000000A010251.JPG

SENSOR-SCHAKELAAR

42,81 EUR

0,00 EURO verwijderingsbijdrage

Beschikbaar

[ Voor 12% gewijzigd door talin op 09-01-2003 17:43 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

of je neemt een oude paslezer.
daar mod je een schakelaartje in.
zodat je als je er een pasje (maakt dus niet uit welke) doorheenhaald, je pc aangaat (of uit)

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11 00:06

FlotterPower

Boxy Brown

Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 17:22:
je kan ook op toongevoeligheid doen :) netzoals voicedailing op een foon. *AAAAAN* :+
hehe ,.. l337 :+

maar niet zo l337 als dat hij aan gat als je in je handen klapt :9~ :9~ :9~ _/-\o_ _/-\o_

natuurlijk wel hetzelfde principe

I don't want no cake, I want me some pie!

Verwijderd

flotterpower schreef op 09 January 2003 @ 18:00:
[...]

maar niet zo l337 als dat hij aan gat als je in je handen klapt :9~ :9~ :9~ _/-\o_ _/-\o_

;laat je je toetsenbord vallen, gaatie weer uit ;)

• NitroX infinity
  • Laatst online: 01:33
kun je niet zo'n schakelaar gebruiken die ook in fanbussen wordt gebruikt? Ben ik nog nooit tegengekomen in ieder geval.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
Doe een reedrelais achter je behuizing, als je er dna met een klijn magneetje langsgaat gaat ie aan/uit.
kost je totaal 1€

En als je mobo het support kan je het met je toetsenbord doen. mijnes gaat aan als ik op ctrl+f1 druk

[ Voor 38% gewijzigd door DiLDoG op 09-01-2003 18:13 ]

Verwijderd

maarja hoe moet je dat aansluiten

• Wabs
  • Niet online
Bij mij Ctrl+Escape (Asus A7A266-E) :)

Verwijderd

Ik heb geen aan-uit knop op mijn computer.

Edit: In een andere computer heb ik zo'n knop uit de trein:
Afbeeldingslocatie: http://sun.drones/ftp/images/photos/KnopMod/small/DSCF1331.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 19:26 ]

Verwijderd

talin schreef op 09 January 2003 @ 17:42:
bij conrad kun je sensorschakelaars krijgen .
die kun je in je kast bouwen zondar dat je ze ziet die kun je dan weer aan een relais hangen die dan weer je voeding schakeld .

dus bijv linksbovenin de hoek van je kast , je raakt je kast aan met je vinger en : hopla pc gaat aan .

SENSOR-SCHAKELAAR

[afbeelding]

SENSOR-SCHAKELAAR

42,81 EUR

0,00 EURO verwijderingsbijdrage

Beschikbaar
Fraaaaaai ding.. had ik nog nooit gezien.. alleen.. getverdegetver wat een prijs
ik zie gelijk een hele vette oplossing en dan zou ik er 4 !! nodig hebben

(heeft trouwens wel een andere gedachte op gang gebracht.. ik heb nog ergens wat tiptoetsen :P )

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
schok-schakelaar van bijvoorbeeld een alarm inst. er in zodat je hem aan kan rammen

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 20:54
een pasje kun je doen door een ijzeren paske te pakken. Dat isoleer je dan voor een gedeelte maar je laat aan beide kanten van het pasje zon metalen strip zien. Vervolgens maak je de twee draadjes vast aan een KUNSTOF U contact. Als je dan het pasje erdoor haalt dan maken de draadjes even contact en gaat je pc aan.

• BezurK
  • Laatst online: 01-11 20:46
Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 18:15:
maarja hoe moet je dat aansluiten
Op je mobo? :+

Nee, ff serieus antwoord, als jij je pc eens ff open schroeft, kan je zien dat de schakelaars met normale draadjes en kleine, zwarte connectortjes verbonden zitten met pinnetjes (van die knokkel-schaaf-pinnen :P) op je mobo... zelf een schakelaar daarop aansluiten is dus in feite niet zo moeilijk

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

mijn aan-knopt werkt nietmeer om mijn comp aan te zetten, zag laatst in mn nieuwe bios een power-on password staan, nu gaat de computer aleen nog maar aan als ik "aan" intyp

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
nee dat met het toetsen bord is ook wel gaafs, maar zou dat ook werken met een usb toetsen bord, moederbord at7-max, logitech internet navigator.... wie weet hoe je dan kan starten?

bla?

Verwijderd

tis puur een BIOS instelling, ik kan hem ook laten starten met een muisknop oid

hoe kan ik mijn bios merk+versie zien?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 17:49:
of je neemt een oude paslezer.
daar mod je een schakelaartje in.
zodat je als je er een pasje (maakt dus niet uit welke) doorheenhaald, je pc aangaat (of uit)
d8 aan hetzelfde i dee maar dan wel met een diskette driver (oude)

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

icecoolsniper

never run from a sniper!

powerknop met een ledje erin?(als die nog nie genoemd is)

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• -JB-
  • Laatst online: 30-11 15:50
dat geintje met je toetsenbord werkt bij mij alleen als ie op m'n ps2 aangesloten is, maar waarom zou je je toetsenbord liever op je usb hebben :?

en dat geintje met "AAN" typen, hoe doe je dat?, welk mobo?

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
eehm omdat ik geen seriele poorten meer heb :) daarom usb, kan er ook niets anders van maken :D maare dat moet dus in de bios, wake up on.... ik zal kijken :D

bla?

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:56
Die vinger sensor, kun je ook maken met een lichtsensor.
Gewoon een sensor aan een relais hangen, en dan heel ongevoelig zetten, zodat ie alleen aan gaat als je je vinger erop houdt.

Moet je alleen wel de hele nacht er een lamp op zetten, of je voedingskabel eraf trekken.

Sorry, stom idee. |:(

Dat met dat pasje is wel vet!

Verwijderd

Ik zou hem aan de schakelaar van het koffiezetapparaat hangen. Die gaat hier 's morgens in alle vroegte nml aan, en 's avonds pas weer uit... :p

Maar goed, ik zou toch voor de remote control gaan. Ook al is het niet 'origineel', het is wel gaaf!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

flotterpower schreef op 09 January 2003 @ 18:00:
[...]

Kijken er mensen mee terwijl je op CS ownt, gaat er een voor je klappen.... :+

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Misschien een cd-rom speler ombouwen... Als de speler open is staat de pc aan, ander uit... Of de knopjes omdraaien. CD-rom word power, poer word eject voor cd-rom.... :?

Verwijderd

Of dat je digicam alleen het dansen van mooie naakte Braziliaanse dames registreert, en dan dus aangaat :) Je moet wel even je best doen, maar dan heb je dus wel iedere morgen Braziliaanse vrouwen in huis :p

En als je dat je cammetje niet uitgelegd krijgt, kan je altijd nog ergens een powerbutton verstoppen :)

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Een aan/uit knopje is toch helemaal niet boeiend ? Het moet vooral praktisch zijn vind ik. :D
Het zijn allemaal wel wilde ideeen maar je hebt er toch geen zak aan. Als je echt stoer wil doen dan moet je hem aan zetten met telekinese, maar goed, ik moet nog iemand zien die dat kan ! :P

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
whehe oke oke, lolz, regelen jullie de braziliaanse vrouwen een digicam heb ik wel :P
eehm ik ga dat met me toetsenbord eerst ff uitvogelen, is namelijk de makkelijkste klap :D

bla?

• PcFer
  • Laatst online: 26-11 22:05
zo'n grote rooie alarm knop wel laguuh

[ Voor 44% gewijzigd door PcFer op 10-01-2003 13:45 ]

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
Afbeeldingslocatie: http://www.newenergy.org.cn/english/guide/emergst1.gif
:+
Pagina: 1