Geen boot met (Hercules) Radeon 8500LE

Pagina: 1
Acties:

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
Hoi mensen,

Ik heb meerdere Hercules Radeon 8500LEees versleten maar die ik nu heb slaat alles.

Heb bij Computerland in Juni een R8500LE gekocht met wat foutjes in het tekenen van objecten. Deze kaart deed het dus wel maar heb hem naar dik 4 maanden kunnen ruilen. (Geen slecht woord over CL though O-) .) Toen kreeg ik weer een R8500 OEM die in windows XP naar installatie van Catalyst Drivers (alle versies) Windows compleet liet crashen (meerdere keren). Nu heb ik sinds ongeveer een maand van hun een retail versie van de kaart...

Probleem: (8>
Deze kaart heb ik op 3 mobo's getest, allemaal Asus van K7M > A7M266 > A7N8X (non-deluxe). Daar werkte hij niet op.
Af en toe, bootte hij even op Dan kwam ik in windows herstart even het systeem en hop geen boot meer.
Heb dat dus zelf op verschillende instellingen getest etc. maar echt meer dan af en toe een boot kreeg ik niet.
Heb hem toen (vorige week) ingeleverd bij CL en die hebben hem even als testkaart gebruikt op nog meer moederborden, waarop hij 1 voor 1 wel werkte.

Waaraan kan dat liggen en zal ik hem dan maar terugnemen en nog eens testen. B)

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik zou gewoon een andere nemen.
werkt et dan nog niet, pak dan eens een GF4 ofzow

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• rupert
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

rupert

a.k.a. fritz

Wat voor voeding(en) heb je in dat/die system(s)?
Kan zijn dat ie gewoon teveel van je stroom trekt...

©zweitausendundsechs

• Smht
Nee dat kan haast niet want die eerste deed het wel, en ik had toen dvd, cdrw, 2 NICs en sound en de laatste keer dat ik hem in bezit had draaide ik hem met alleen dvd en 1 nic.

Voeding lijkt me sterk.

• Knilessam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-06 10:14
Ik heb zelf ook zo'n kaart en ben tot de conclusie gekomen dat de nieuwste Hercules drivers niet werken met de VIA 4 in 1 drivers. Ik heb deze 4 in 1 drivers momenteel niet geinstalleerd en wel de laatste Hercules drivers. Mijn systeem is bij deze combinatie zeer stabiel. Mijn moederbord is overigens een MSI 6309.

Een heel vreemd detail!!!!!! :( :(
Als ik beide drivers (VIA en HERCULES) installeer loopt het systeem vast, maar alleen nadat het systeem van 220 volt is afgeweest.

D.w.z. Na installatie van de twee nieuwste drivers en herstart werkt het systeem goed. Als ik de PC uitzet, maar stekker in stopcontact laat, vervolgens het systeem weer opstart dan werkt het goed. Haal ik na afsluiten de stekker uit stopcontact en stop hem er weer in dan werkt het systeem niet meer. Ik moet dan eerst opstarten in veilige modus om Hercules driver te deinstalleren.

• Smht
Ook dit is niet wat bij mij iets uithaalt. Ik wil nu de kaart gebruiken in een A7N8X mobo. Dat is een nVidia nForce2 Chipset dus ik heb geen VIA drivers. En bij mijn loopt het niet vast onder Windows XP maar bij mij start het systeem niet.

Het lijkt dat het aan de hardware ligt maar in iedergeval niet de videokaart of het mobo apart.

Mijn 'n00b' theorie (wil iemand deze bevestigen of afkeuren):
De kaart is AGP 4X mijn mobo heeft een AGP PRO 8X slot.
Aan de 8X AGP kan het niet liggen. Maar zou het aan het 'haakje' aan de kaart die in het AGPPRO gedeelte klikt liggen. :?
Wat ik bij Computerland zag (heb de kaart werkend gezien) is dat de kaart met dat haakje in een bevestiging klikt bij sommige mobo's. :?
(Beetje warrig) 8)7

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:40

MazeWing

The plot thickens...

Je zou een bios flash kunnen proberen. zodat je kaart een echte "build by ati" wordt. Wat er voor zorgt dat je waarschijnlijk ook een stuk minder conlficten krijgt.

neem maar contact met me op voor meerdere info. MazeWing@hotmail.com

ps. zoek ff in de search naar hercules fdx 8500 le flashen. Ik heb ooit een guide geschreven in een topic. Die geclosed is omdat 1 of andere debiel er weer zo nodig moest posten.....

[ Voor 13% gewijzigd door MazeWing op 09-01-2003 18:57 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Smht
Maar ik krijg de kaart niet aan de praat op meerdere systemen, bij CL waar hij als testkaart door hun gebruikt is deed hij het overal wel. Zou dat tussen mijn Asus mobo's allemaal aan de bios van de kaart kunnen liggen?

En heeft iemand mijn n00b theorie gelezen?

• Smht
Ik heb nu een nieuwe bios geladen maar dat werkt ook niet.

-edit- ik heb de kaart kunnen gebruiken in een Celeron 300 het grootste verschil leek mij dat die geen AGPPRO socket had en maar AGP 2x. :?
Iemand nog ideeën? :'(

[ Voor 48% gewijzigd door Smht op 10-01-2003 08:52 . Reden: scheelt weer een reply van mezelf ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Niet je topic binnen 24h kicken ajb. Zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)

• Smht
Leest iemand dit nog, na het herflashen van de bios werkte het nog niet. Kwamen er wel achter dat met een ATI R8500 bios de core en het mem minimaal op 290MHZ moest draaien. Lager kregen we artifacts (standaard waarschijnlijk verkeerde/andere weerstanden.

Het is dus geen voedingprobleem, bios-probleem of mobo probleem. Iig niet apart van elkaar.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:35
Tja als i niet met de herc werkt en wel met een BBA zit er ergens een fout op de herc kaarten.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Heb je die kaarten wel echt goed angedrukt in de verschillende mobo's heb je geen videokaart in het slot onder die van de radeonm zitten? Heb je het verder geprobeerd met een andere monitor? kan zijjn dat er iets mis is met die verbinding, wat op de een of andere manier een loop veroorzaakt (niet waarschijnlijk) Heb je de mobo's al geflashed?

• Smht
Dat alles meerdere malen geprobeerd, heb nu een echte Ati Radeon 8500 ingebouwd die doet het wel, maar heb toch liever een Hercules aangezien die blauw zijn en ik een blauwe CCFL ingebouwd heb.

Andere monitor heb ik al eens geprobeerd, aangezien ik eerst dacht dat mijn monitor mischien kapot was en niet meer van stand-by af wou. Dat was niet zo.
Ik gebruik hem nu gewoon op andere kaarten en dat werkt.

Mobo's hebben de nieuwste (beta) bios geflashed.

Verwijderd

Hoi
Ik heb dus hetzelfde met mijn hercules , precies dezelfde kaart vorige week gekocht !
Ik heb een PIII 600 met winXP erop en een philips 17" monitor Brilliance 17 A !
En ook inderdaad we komen niet verder dan de standbystand en dan start hij weer opnieuw op !
We hebben ook al het bovenstaande uitgeprobeerd , drivers , bios flashen , schoon OS !
Nu vermoeden we dat we een luxe probleem met de monitor hebben en willen nu proberen met een DVI naar VGA converter het probleem te verhelpen of anders iets met de BNC aansluiting proberen !
We zijn tot deze conclusie gekomen nadat we deze pc (waar ook dezelfde kaart inzit) die normaal zit aan een 14" monitor wilden omruilen met de 17" omdat die toch niet ingebruik was , en toen kregen we hetzelfde probleem dat hij dus niet verder dan de standbystand kwam , dus weer terug achter de 14" en geen wolkje aan de lucht !!!

Heeft iemand ervaring met een DVI naar VGA converter of met BNC aansluitingen ?

DDuiveltje

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

welkom @ GoT DDuiveltje.

DVI->VGA converters kosten toch bijna nix meer? gewoon ff vragen bij je lokale comouterboer.
kan je et gewoon proberen, je hebt toch 8 dagen niet-goed-geld-terug-garantie (das de wet).
als je er nix aan hebt moet je et gewoon weer trug kunnen brengen.
die BNC kabels zijn volgens mij wel erg duur, en waar je die kan krijgen weet ik nie.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1