Windows NT4 Server

Pagina: 1
Acties:

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:10
Hoi,

Ik krijg binnenkort de P200 van mijn pa, omdat die een nieuwe PC koopt. Daar ga ik dan een server van maken, om zo een windows netwerk te maken tussen de nieuwe PC, mijn PC en die P200

Spec. P200

INtel Pentium 200 MHz MMX
64 MB EDO geheugen
1X Farralon 10MB voor @Home
1X Realtek RTL8139 voor lokaal netwerk.
4 GB Westrn Digital HDD

Nu had ik het volgende id, maar wete nie of dat kan:

Windows NT4 Server erop met een Domain controller, WinRoute Pro en Kerio Mailserver erop.

Kan dit op dit oude systeempje? of is een domaincontrolller een beetje overbodig?
Lijkt me namelijk wel leuk om eens mee te spelen :)

Jullie mening graag :)

Oww ja, kom nu niet aan met Linux ofzow, dat heb ik nu al op een 486 draaien maar ja. Ik wou een keer een Windows Server :)

Thx

[ Voor 9% gewijzigd door Flappie op 09-01-2003 16:23 ]

• 0cool
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-06-2024
Moet werken volgens mij. Het is in ieder geval genoeg voor 2 clients.
Domain controller is ook wel handig, maar niet noodzakelijk.
Ik zou er ook een DHCP servertje van maken, hoef je geen ip-adressen meer in te stellen

You thought your secrets were safe. You were wrong

Verwijderd

kan makkelijk

nt 4 server draait al op een 486 met 24mb (uit mijn hoofd, dus kan er naast zitten)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor zon klein netje, gaat dat wel lukken. Kheb zelf NT SBS 4.5 op een zelfde systeem draaiend gehad. Moet wel zeggen dat ie met 128mb net iets lekkerder draait. Zolang je geen Exchange gaat draaien zal het wel loslopen denk ik...dat vreet namelijk geheugen.
1 tip nog: Denk dat je er het beste aan doet, SP5 te pakken. Denk nl niet dat je SP6 nodig zult hebben, en algemen regel bij de SP's van NT4 was dat alleen de oneven SP's goed stabiel waren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Flappie
SP6 heb ik al gedownload. Een DHCP server zit standaard in Winroute dus das ook geen probleem.

Ik vraag me nog steeds af of de domaincontroller wel goed gaat werken. Heb het namelijk een keer bij iemand geprobeerd op Windows 2000 Advanced Server, maar dat draaid niet echt lekker, als de clients inloggen duurde het wel 5 minuten voor dat die door starte.

Misschien laat ik dat maar zitten.

Nog een vraagje over WINS. Is dat noodzakelijk :? en kan je daaroor de standaard Windows WINS server gebruiken of zijn daar ook aparte programma's voor te vinden :?

Thx

Verwijderd

Flappie schreef op 09 januari 2003 @ 16:49:
SP6 heb ik al gedownload. Een DHCP server zit standaard in Winroute dus das ook geen probleem.

Ik vraag me nog steeds af of de domaincontroller wel goed gaat werken. Heb het namelijk een keer bij iemand geprobeerd op Windows 2000 Advanced Server, maar dat draaid niet echt lekker, als de clients inloggen duurde het wel 5 minuten voor dat die door starte.

Nog een vraagje over WINS. Is dat noodzakelijk :? en kan je daaroor de standaard Windows WINS server gebruiken of zijn daar ook aparte programma's voor te vinden :?

Thx
WINS is onzin voor een netwerk van 2 pc's. Pas bij honderden is het interessant.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
WINS is niet noodzakelijk maar het zit er standaard in dus waarom niet. ;)

Ik zou ook de dhcp van de nt server gebruiken aangezien die beter integreert in je dns en andere domein meuk en winroute alleen gebruiken voor het routing gebeuren.
Bij MS kan je ook routing en remote access voor nt4 dl'en en dan hab je winroute helemaal niet meer nodig (woei ;)).

• Flappie
Woei :P nu word 't pas interessant.

Nog een vraagje over Wins. k heb op www.wown.com als iets over gelezen. Moet je dat helemaal configureren of kan ej die zooi zo opstarten :?

k zal ook ff zoeken naar die routing tools :)

• Flappie
Ehm.... Ik laat 't toch maar bij WinRoute, dan heb je mooi Port Forwarding enzow :)

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Flappie schreef op 09 January 2003 @ 16:49:

Probleem wat de meeste mensen ervaren met Windows 2000 server en active directory is dat de benodigde DNS server niet goed geconfigureerd is, of dat die niet opgegeven wordt bij de clients. Dan krijg je idd dat probleem dat het aanmelden zo lang duurt.

NT4 server als PDC heeft DNS server niet nodig en draait prima op een klein netwerkje zonder DNS of WINS. Netbios voor een paar PC'tjes voldoet dan prima :)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
mijn NT4 server draait prima achter een router met DHCP :)

alleen scheduled tasks is sinds vandaag ineens pleite :/
Pagina: 1