Toon posts:

Geen beeld meer na plaatsing van Nieuwe HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Onlangs heb ik een nieuwe Harde Schijf gekocht

Type: Western Digital 120GB UDMA 100 7200rpm 8mb

Na het verwijderen van mijn oude schijf heb ik bovenstaande geplaatst.
Hierna wilde ik de pc opnieuw opstarten zodat ik in de bios de nieuwe HD kon instellen.
Helaas krijg ik echter helemaal geen beeld.
De computer start wel een gedeelte op.
Ik dacht misschien ligt het aan de videokaart dus een andere gepakt en erin gezet maar bleef hetzelfde doen.
Misschien het geheugen ?
2 strippen van 256mb heb ik erin eerst de ene eruit toen de andere hetzelfde probleem bleef.

Mijn oude schijf terug geplaatst en de nieuwe eruit.
Maar het probleem blijft.

PC start dus wel op maar krijg gewoon geen beeld.
Alles zit goed aangesloten.

Mijn PC:

Intel Pentium 4 2.53Ghz
512mb DDR400 (PC3200) geheugen
Bovenstaande nieuwe HD van WD
DFI PE21-EC/A P4X400 moederbord
MSI Geforce3 Ti200 64mb Videokaart

Misschien iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn ?

Alvast bedankt voor de moeite !

Groeten,
Vincent

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer de CMOS eens te clearen.

en lees aub ook de FAQ eens door, daarin staat dat groeten onder je posts niet gewenst zijn.

Verwijderd

Topicstarter
CMOS heb ik ook gecleared.
Probleem is er nog.
Ledje van mijn monitor blijft gewoon knipperen.

"Sorry van de groeten wou gewoon beleefd zijn"

• rupert
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

rupert

a.k.a. fritz

Hmmmz...
De master/slave instellingen staan goed?
Voeding kan het aan?

Anders zou ik het ook niet meer wetuh...

©zweitausendundsechs

Verwijderd

run eens zonder HD, kijken of die dan boot.
Als dat niet werkt, de oude truc: alles eruit en alleen met het minimale booten.

Verwijderd

Wat bedoel je precies met "De computer start wel een gedeelte op"?? Heb je dan wel beeld of ook niet?

En...Zitten alle kabels nog goed vast en probeer de IDE-kabel eens om te draaien? Of past ie maar op 1 manier?

Verwijderd

Topicstarter
Kabel past maar op een manier.

Je hoort namelijk gewoon wel de HD opstarten zoals normaal.
Het enige is gewoon dat er geen beeld komt op mijn monitor.
Het ledje voorop de monitor blijft gewoon knipperen.
Als ik de kabel los maak van de videokaart geeft ie wel aan dat ie geen signaal meer heeft.
Ik heb een andere videokaart geprobeert maar krijg precies hetzelfde.

Verwijderd

Ik heb ook eens van dit gezeik gehad met een PC. Had niet eens wat vervangen, maar hij weigerde op te starten. Hele PC uit elkaar en weer in elkaar gezet toen draaide die weer. Later ook nog een aantal keer gehad, weer zelfde verhaal. Ik ben er nooit achter gekomen wat het was.

Probeer dus eens alle onderdelen te verwijderen en opnieuw te plaasten (inclusief memory en proc), misschien dat het helpt. En probeer nadat PROC+MEM+VIDEO zijn geplaatst weer eens op te starten, dus zonder HD's, Floppy, cd, sound etc. Suc6 :7

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 16:48 . Reden: wat toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Alles los gehaald en opnieuw in elkaar gezet probleem is er nog

Verwijderd

*klinkt bekend*
wat mij heeft gehoplen: pc helemaal uit elkaar, met zo'n busje gecomprimeerde lucht alles afblazen (PCI/AGP-slot(s) ook goed uitblazen)
met minimale booten (als er een videokaartje op je mobo zit, je AGP kaart deruit, en scherm op mobo's kaartje hangen...)

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat voordat er een nieuwe HD in ging het systeem perfect draaide.
Nieuwe HD erin dus alleen flatcable en powerkabel los van de oude en in de nieuwe.

Hierna kwam er gewoon geen beeld meer.

Verwijderd

Met de oude hd werkte alles goed.
Nieuwe hd erin en de pc wil niet meer booten.
De oude hd weer terug plaatsen en het probleem blijft.

Dus misschien:
een kabel niet goed bevestigd. Of misschien tijdens de montage van de hd iets aangestoten of ide kabel iets te hardaangetrokken. Met name: Vgakaart, ide kabel, geheugen enz.

Of de nieuwe hd was defect en heeft nu misschien je mobo wat beschadigd.
Probeer de hd anders eens in een andere "oude" pc. Doet deze oude pc het ook niet meer dan heeft je hd 2 mobo gesloopt.
Ik acht de kans wel klein dat de hd je mobo gesloopt heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net de HD's + videokaart getest in een andere computer van me blijkt dat ze daar perfect in werken het lijkt mij dan ook of het ligt aan het moederbord of het ligt aan het geheugen.

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 17:59:
Heb net de HD's + videokaart getest in een andere computer van me blijkt dat ze daar perfect in werken het lijkt mij dan ook of het ligt aan het moederbord of het ligt aan het geheugen.
Dat lijkt op dit moment idd nog een enige, als ik jou was zou ik even het geheugen in een andere pc testen, dan heb je uitsluitsel.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03 22:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Druk je videokaart eens goed aan. Misschien is die deels uit z'n slot gevlogen en dan doet je PC ook niks.

This footer is intentionally left blank

Pagina: 1