Toon posts:

Toshiba laptops, welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijvel tussen 2 toshiba's. Ik wilde eerst de satellite 1410-304 kopen maar toen zag ik opeens de satellite pro voor ongeveer dezefde prijs en betere specs lijkt het.

Deze zag ik beide op www.computer-pirates.nl

Kan iemand mij vertellen of die pro beter is? Hij is meer op de zakelijke markt gericht maar ik zie niet echt in waarom dan wel. Ook vind ik maar weinig specs van de 1410-304 waardoor vergelijken lastig is.

Ik ben op zoek naar een laptop van hooguit 1500 euro die krachtig genoeg is voor een spel als UT 2003. De satellites zijn tot nu toe het beste wat ik heb kunnen vinden maar als iemand iets beters weet hoor ik dat graag.

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04 21:04
Heb net even op de toshiba site gekeken en het vreemde is dat "Toshiba Satellite Pro 2100 - Dvd 14" op alle punten gelijk of beter is dan de "satellite 1410-304". Ik zou zelf dus voor de pro versie gaan.

Op http://www.computers.tosh...sp?z=115&PRODUCT_ID=20642 kan je trouwens de satellite 1410-304 vergelijken met andere laptops van toshiba (ook de bovengenoemde pro versie). Ze zie je mooi op een rij wat de verschillen zijn.

Aantal verschillen:
- pro heeft 32 mb videogeheugen en de andere 16 (beide geforce4 420 go)
- pro heeft een P4-M 1.7 Ghz en de andere een Celeron-M 1.8 Ghz

Op enkele kleine dingen als software na zijn dit de verschillen tussen beide laptops (volgens toshiba)

[ Voor 25% gewijzigd door Erikdevries op 09-01-2003 17:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die vergelijking is handig ja, thnx!
Ik heb het idee dat die 1410 alleen duurder is door al die onzin software (zoals ms works). Eigenlijk heeft die 2100 alleen maar voordelen waar onder weer video geheugen. Ik ga dus maar gewoon bestellen :*D

Verwijderd

De Satelite Pro is niet speciaal zakelijker, de zakelijke reeks is nogaltijd de Tecra reeks... De Pro is waarschijnlijk voor marketingredenen ingevoerd en zal waarschijnlijk wel wat betere specs hebben. Ik heb met één van de topmodellen van een Satelite Pro gewerkt (afneembaar keyboard en 16" scherm) en die werken wel lekker... Als je genoeg geld hebt neem er dan wel de optie voor 3 jaar cash & carry bij, anders ben je ne notebook wel heeeeeeeel lang kwijt bij herstelling... (een maand of 2)

Verwijderd

De machines zijn get zelfde.. alleen de software is anders

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Lijkt me opgelost dus :)

Toschiba zelf gaf de uitkomst ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.