Wanneer ik aan het vliegen ben met Flight Simulator 2002 Pro aan het vliegen ben wil ik graag ver van tevoren weten op welke baan ik mag landen zodat ik geen rare capriolen uit hoef te halen vlakbij het vliegveld. Ik wil hier dus graag rekening mee houden in mijn aanvliegroute. Maar het lukt me pas op ongeveer 20 nm van het vliegveld af om contact te krijgen met de tower van het betreffende vliegveld. Wie weet hoe je ver (>50 nm) van tevoren contact kan krijgen met de toren. De tower frequency instellen op de radio stack helpt niet, want wanneer ik daarna het ATC venster open is de frequentie nog steeds dezelfde als waarop die al stond voordat ik op com1 of 2 de frequentie veranderde in de radio stack.
niet met ATC werken
helaas is de ATC in fs2002 erg brak en kan je niet verder van te voren contacten. Hier kan je niks aan doen helaas
tampert, kriminalpolizei
je zou t ook eens in het grote FS2002 topic kunnen vragen, maak je kans dat ze er wel iets op weten
Check de ATIS op je radio. Die geeft je het weer, en met name de wind. Dan kan je de baan vaak wel beredeneren. De ATIS is van veel verder te horen.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.