XP pro of W2K pro op W2K server netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 22:28
Wat communiceert beter met Windows 2000 server? Windows XP Professional of Windows 2000 Professional?

We zijn namelijk aan het twijfelen welk OS er op een stuk of 15 client PC's moeten komen, welke weer aan 2 W2K Professional Servers zitten.
De client PC's worden voornamelijk gebruikt voor "gewoon" kantoor werk.

Het schijnt dat XP maar matig met W2K kan communiceren (?) maar aan de andere kant komt er voor W2K vrijwel geen updates etc meer uit.

Iemand hier ervaring/advies?

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
W2K is nog niet aan het eind van zijn levenscyclus en SP3 is recentelijk nog uitgekomen en via www.windowsupdate.com komen er ook nog regelmatig patches en updates voorbij, ik meld dit omdat ikzelf Win2k pro erg prettig vind werken, XP gaat me iets te ver met opties en programma's waar ik niks mee te maken wil hebben. Maar dit is echt een persoonlijk idee.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:48

Cyphax

Moderator LNX/AI
artharpe schreef op 09 January 2003 @ 16:10:
W2K is nog niet aan het eind van zijn levenscyclus en SP3 is recentelijk nog uitgekomen en via www.windowsupdate.com komen er ook nog regelmatig patches en updates voorbij, ik meld dit omdat ikzelf Win2k pro erg prettig vind werken, XP gaat me iets te ver met opties en programma's waar ik niks mee te maken wil hebben. Maar dit is echt een persoonlijk idee.
Juist, Windows 2000 wordt voorlopig nog wel ondersteund, wees daar vooral niet bang voor.
Windows 2000 en Windows XP zijn in zulke mate hetzelfde dat het niet uit moet maken welke beter connect dan de ander.
Dus daar zou ik de keuze niet van af laten hangen.

Saved by the buoyancy of citrus

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
XP pro zitten meer drivers in en zijn erg simpel op afstand over te nemen zit nu midden in een migratie en heb nu al +- 400pc`s gerist en xp pro werkt perfecto

een aanrader is service pack 1 te slipstreamen scheelt je veel update tijd.

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.