Toon posts:

[WinNT] Gelijktijdig dial-up networking en netwerk gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit probleem betreft de volgende situatie: Ik heb hier op m'n werk een Windows NT netwerk, de workstations zijn allemaal Windows NT 4.0 SP6.

Ik maak gewoon via de netwerkkaart verbinding met het netwerk, waarna alle networkdrives worden gemount. Ik ben nu ingelogged, en daarna maak ik via dial-up networking via het modem verbinding met een internet provider. Daarna lijkt de dial-up networking connectie de default netwerk connectie te zijn, want ik kan niet meer op mijn networkdrives kijken. Wanneer ik voor "hangup" kies, dan kan ik wel weer op mijn networkdrives komen.

Dit lijkt dus niet simultaan te werken. Weet iemand misschien of ik gelijktijdig op het netwerk kan en een dial-up networking connectie kan maken ? Als ik overigens via ipconfig /all kijk naar de IP adressen dan zie ik gewoon het IP address (via DHCP) van de netwerkkaart (voor mijn netwerkverbinding), en het IP address (ook via DHCP) van de inbeladapter. Heeft er iemand enig idee ? Ik heb hierover via Google en de GOT search niets kunnen vinden. :?

Verwijderd

Ik weet niet of het probleem nog bestaat, maar ik heb het probleem ook maar dan met w2k via ethernet aan het internet waarover ook een VPN naar m'n werk gaat. Ipv dat al het 'normale' internet verkeer over mijn eigen router gaat gaat het eerst (natuurlijk via mijn eigen router) naar mijn werk over de VPN, vervolgens het internet op en via dezelfde weg terug. Terwijl dit natuurlijk veel sneller kan over mijn eigen router (ADSL)
Nu kwam ik er met "ROUTE PRINT" achter twee zaken:
1. de 'metric' van mijn ethernetkaart was nu 2 en van mijn dial-up(VPN) 1 het geen (volgens mij) betekend dat ie dus eerst de dial-up gebruikt.
2. ook gaf de route-info aan dat ie deze dial-up gebruikt voor al het ip-verkeer (0.0.0.0) terwijl dit alleen voor de ip-range van het bedrijfsnetwerk hoeft.

Stukkie uit de ROUTE info:
code:
1
2
3
Network Destination        Netmask          Gateway       Interface  Metric
          0.0.0.0          0.0.0.0       10.0.0.138      10.0.0.151       2
          0.0.0.0          0.0.0.0    192.168.1.110   192.168.1.110       1

Mijn oplossing was (achter af) vrij eenvoudig.
Ga naar je dial-up instellingen van de verbinding. Ga naar de (advanced) TCP/IP settings en vink het vakje "use default gateway on remote network" uit. En voila het werkt.

Iemand nog commentaar op deze werkwijze (betere methode?)

Verwijderd

route 0.0.0.0 geeft aan dat er succesvol via DHCP is geconfigureerd....

met "route delete" kun je bestaande routes verwijderen, met "route change" kun je een bestaande route wijzigen.

Verwijderd

betekend 0.0.0.0 niet gewoon dat elke bestemming die niet in de route-lijst staat via deze gateway/interface gaat? Lijkt me logischer.