Ik moet voor school een programma schrijven, gekoppeld aan een database. Het moer American Football statistieken bijhouden. Ik heb een menu in gemaakt, waarmee ik een nieuw scherm (window) kan openen, om een nieuwe game aan te maken.
Op dat venster zit een knop, waarmee ik weer een nieuw venster moet openen.
Dus:
[File]
New game -> opent een venster -> hierop een knop die weer een venster opent
Om vanuit het menu het eerste venster te openen, gebruik ik deze code:
Vanuit het menu kan ik dat eerste scherm probleemloos (nouja, niet helemaal) openen. Als ik dan op die knop klik, moet er een tweede worden geopend. Ik heb dezelfde code gebruikt, en uiteraard de nieuwe naam er ingezet (in dit geval ipv NewGame_AddPlayer). Maar als ik hem dan wil compilen geeft JBuilder deze error:
Ik snap er helemaal niks van, ik heb de code exact overgenomen. De source-code van de 2 schermen is gelijk aan elkaar, er staan alleen wat andere knoppen op. De basis is wel gelijk.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik moet het programma morgen inleveren, en zit dus nu helemaal vast.
Een ander probleem wat ik heb, is dat hij (als ik via het menu het eerste scherm open), dan opent hij het erg klein. Ik zie alleen de blauwe balk, met de [X] knop. Ik kan hem dan wel resizen. Ook hier heb ik al verschillende dingen bekeken, maar dat krijg ik ook niet opgelost.
Weet iemand een oplossing voor in ieder geval het eerste probleem ???
uiteraard heb ik al het nodige zoekwerk verricht op google en hier in de search. Toch heb ik niks gevonden.
Op dat venster zit een knop, waarmee ik weer een nieuw venster moet openen.
Dus:
[File]
New game -> opent een venster -> hierop een knop die weer een venster opent
Om vanuit het menu het eerste venster te openen, gebruik ik deze code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| public void NewGame_Button_Players_actionPerformed(ActionEvent e) {
NewGame_AddPlayer dlg = new NewGame_AddPlayer(this);
Dimension dlgSize = dlg.getPreferredSize();
Dimension frmSize = getSize();
Point loc = getLocation();
dlg.setLocation((frmSize.width - dlgSize.width) / 2 + loc.x, (frmSize.height - dlgSize.height) / 2 + loc.y);
dlg.setModal(true);
dlg.pack();
dlg.show(); |
Vanuit het menu kan ik dat eerste scherm probleemloos (nouja, niet helemaal) openen. Als ik dan op die knop klik, moet er een tweede worden geopend. Ik heb dezelfde code gebruikt, en uiteraard de nieuwe naam er ingezet (in dit geval ipv NewGame_AddPlayer). Maar als ik hem dan wil compilen geeft JBuilder deze error:
code:
1
| "FileNewGame.java": Error #: 300 : constructor NewGame_AddPlayer(afs2k3.FileNewGame) not found in class afs2k3.NewGame_AddPlayer at line 122, column 31 |
Ik snap er helemaal niks van, ik heb de code exact overgenomen. De source-code van de 2 schermen is gelijk aan elkaar, er staan alleen wat andere knoppen op. De basis is wel gelijk.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik moet het programma morgen inleveren, en zit dus nu helemaal vast.
Een ander probleem wat ik heb, is dat hij (als ik via het menu het eerste scherm open), dan opent hij het erg klein. Ik zie alleen de blauwe balk, met de [X] knop. Ik kan hem dan wel resizen. Ook hier heb ik al verschillende dingen bekeken, maar dat krijg ik ook niet opgelost.
Weet iemand een oplossing voor in ieder geval het eerste probleem ???
uiteraard heb ik al het nodige zoekwerk verricht op google en hier in de search. Toch heb ik niks gevonden.