[DVD]zoek: systeem snel genoeg voor multitask+DVD afspelen

Pagina: 1
Acties:

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 22:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
eeej,

Ik ben voor mijn werk opzoek naar een systeem (ter vervanging van een verouderd systeem) wat snel genoeg is om DVD's via een 2'de video uitgang af te spelen terwijl er op die pc ook nog gewoon gewerkt kan worden (office aplicaties).

ik ben zelf niet zo heel erg thuis in het DVD gebeuren dus ik twijfel nogal over een aantal dingen:

- op mijn eigen pc (XP 1600+, Radeon 8500, NEC 8x DVD)draaid een DVD nog niet altijd 100% soepel laat staan dat ik kan gaan multitasken...
Dus het moet een retesnel systeem zijn.

-hardwarematige DVD decoder kaart beter oplossing (heb ik hellemaal geen kaas van gegeten)

-Kan je uberhaupt DVD's op een 2'de monitor uitgang afspelen? op de achtergrond dus?

-all in is het meschien handiger om een laptop te kopen en het oude systeem te alten staan?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Als een DVD bij jou nog niet 100% soepel draait, is er echt iets mis bij jou.
Bij mij draaien alle DVD's soepel. Of ik tegelijk ook iets anders kan doen weet ik niet. Dit doe ik nooit.
Ik zal vanavond eens kijken.

Maar normaal zou ik toch denken dat dit met jouw syseem al makkelijk zou moeten kunnen: DVD's afspelen + wat office applicaties draaien.

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Je eigen systeem moet dit toch makkelijk kunnen, en ik heb een dvd decoder kaart een creative drx3 werkt prima
Vind het beter beeld als menig standalone speler aleen creative zuigt met drivers dus gebruik ik de drivers maar van een hollywood+ kaart welke 99% identiek zijn "de namen verschillen :) "

ps met decoder kaart gebruik in nu 2%cpu power tijdens het afspelen

[ Voor 5% gewijzigd door stamp op 09-01-2003 16:04 ]

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 14:01

JT

VETAK y0

Misschien Dual CPU ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Pentium 133/166 + Hollywood+ MPEG2 kaartje ?

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 22:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Nou binnen ons bedrijf maken we natuurlijk gebruik van computers afkomstig van OEM fabrikanten... dus 90% van de pc's is hier Compaq :(

De pc die op dit moment op die werkplek staat is dus ook een Compaq ik d8 iets van een PII 350mhz.
Ik vindt het zelf nogal een gok om in een compaq een mpeg2 kaartje te plaatsen... hoe groot is de kans wel niet dat dat misgaat in een compaq?... ik bedoel als het plaatsen van een willekeurig merk geheugen al niet eens kan.

En dan nog denk ik niet dat je op een PII 350 met mpeg kaarje dvd's kan afspelen via de tv out terwijl je op de voorgrond gewoon met andere aplicaties aan de slag gaat. of scheelt dat echt zoveel met een mpeg kaartje?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Pagina: 1