IRQ veranderen..zucht

Pagina: 1
Acties:

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Waarom krijg ik niet handmatig ( bios/windows ) het IRQtje veranderd van de meeste kaarten. Nu zit mijn Hauppauge winTv op 11 evenals de video kaart. Dit maakt het systeem vervelend instabiel. Ook de netwerkkaarten en usb controller en blabla zijn niet te veranderen.
Ik hen asus k7m/winme systeem.
Help ? :)

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Probeer 'ns in je BIOS de setting te veranderen die heet:
plug and play OS installed
(die op 'NO' zetten)

Dat verhindert windows de irq volgorde te veranderen.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Inderdaad de Plug & Play OS op Disabled zetten in je BIOS, en daar handmatig even IRQ-nr's toewijzen aan de PCI-sloten. Moet je even kijken hoe het in Windows zit, en dan voor jezelf even uitvogelen hoe het 't beste kan. Veel kaarten vinden het helemaal niet erg om gezellig met elkaar op 1 IRQ te zitten, maar TV-kaarten kunnen er inderdaad erg slecht tegen.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Ha, lachen, ik zat net even te kijken wat er bij mij allemaal op IRQ 9 zit, blijkt naast de video van de tv-kaart (ook wintv trouwens) mijn scsi-kaart er te zitten, mijn soundblaster, mijn usb controller en m'n viper videokaart...

Toch is mijn computertje al twee jaar heerlijk stabiel :)

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het rare is dat ik de IRQs niet kan forceren in de bios. ( k7m bord )
Ik ga maar eens met die PnPos stoeien.
Bedank alvast ;)

Verwijderd

Komt waarschijnlijk door dat k7m moederbord, heb ik namelijk ook en hij is gewoon vrij buggie, misschien dat daardoor je systeem wel instabiel is!

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
In het BIOS de IRQ's niet kunnen wijzigen? Dan moet je gewoon ff de kaarten onderling verwisselen! :)
Let er wèl op dat het PCI-slot direct onder het AGP-slot (Bijna) altijd hetzelfde IRQ gebruiken! :(
Het is dus een slecht plan om daar je TV-kaart in te prikken... ;)

...With a touch of magic¿

Pagina: 1