Toon posts:

Spontane Reboot bij volle belasting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week heb ik het probleem dat mijn PC spontaan gaat rebooten als ik een zwaar spel of een koetje draai. Ik draai Ecc2, dus geen geheugenprobleem, alleen pas bij 100% CPU belasting. Ik draai win XP en de reboot optie bij errors staat uit. Ik ben zelf bang dat ik een virus heb, of het moet ergens aan mijn hardware liggen :?

Iemand een idee wat het kan zijn of een oplossing hiervoor? tnx

ff wat specs:

AMD Athlon XP 1800+
256 mb DDR OEM
Soltek DRV4 mobo
Win XP proffesional 2600

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Wat voor voeding zit hierin :?

Verwijderd

Ik denk dat je pc te warm wordt bij stress, Hoe warm wordt ie?

Hmmz trouwens voeding kan ook ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 15:34 ]

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 15:33:
Ik denk dat je pc te warm wordt bij stress, Hoe warm wordt ie?

Hmmz trouwens voeding kan ook ;)
Als de processor te warm wordt dan loopt hij meestal vast (9/10 keer), denk dat het hier eerder een voeding betreft :)

Verwijderd

Een bios instelling mischien?

Bij zoveel graden de pc uitschakelen!. tada het is mogelijk dat hij bij 50 graden ofzow al op uitschakelen staat.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de duidelijkheid, er zit een 340 Watt Chieftec voeding in.

Verwijderd

Heb je trouwens al een virusscanner geprobeerd? want je zegt zelf dat het een virus kan zijn?

En speedfan oid dergelijks gedownload om je temps te bekijken?

• SkyKnife
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-03 01:12
ik ga voor memory
memory heeft bij 3 computers in mijn verleden voor 'random' restarts gezorgt. Was apsolut niet te kopelen aan een bepaalde handeling... was echt random.
Memory banks 1 voor 1 getest, en bleek dat ze niet echt zamen wouden werken. Nix mis met het memory zelf, los deden ze het perfect (100MHz met 133MHz gemenkt op 100MHz gebruikt), ook heb ik in mijn andere PC (ddr op abit kr7) mijn bankjes van slots 1en2 naar 1 en 3 gezet, had ik ergens gevonden, en ... geen vaagheden sinds.

dat waren mijn 2 euro cents

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik zou toch maar eens een andere voeding proberen misschien is deze een beetje aan het dood gaan de kans is namelijk erg groot dat het toch hieraan ligt

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:53

tweakerbee

dus..?

You can't have everything. Where would you put it?

• SkyKnife
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-03 01:12
memtest deed geen flikker bij mij
het was niet een kapot bankje... het was een irritand bankje

errors waren non consistand... soms in kwam ie niet eens door windows opstart secuense... soms zomaar reboot na x uur.

Memtest is alleen leuk als je memory echt een kapot stukje heeft ... dat keer op keer een fout veroorzaakt

• BLACK SPIDER NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07 17:16
340 Watt voor een voeding moet normaal wel genoeg zijn, maar het kan zijn dat je zoveel randapparatuur er op aansluit dat 340 nog niet genoeg is. Probeer eens alleen een 'kale' computer met alleen muis en toetsenbord (en monitor natuurlijk) en dan nog eens dat spel te spelen, ik denk dat het dan over is. Zo niet dan kan het best zijn dat in de BIOS de maximale temperatuur voor de processor te laag staat zodat als die een beetje warm word al gaat rebooten

Verwijderd

Heb jij dit probleem ook met windows 98 SE, ME of 2000?

Ik had zelf namelijk ook zelf dit probleem en ik had er een nieuwe voeding ingezet maar het probleem bleef onder XP maar niet onder 98 SE.

Je kan dit proberen maar probeer eerst nog alle updates en SP1 te installeren. Ik heb dit nu namelijk gedaan en ik heb geen problemen meer met XP.

Het is alweer een tijdje geleden maar ik weet ook nog wel dat wanneer de comp uitviel en daarna opnieuw opstart in windows krijg je een fout bericht. Of ik had dit tenminste. Ik weet niet of jij dat heb ?

Nou ik hoor het wel

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het probleem heb opgelost, hij ging rebooten omdat ie simpelweg te warm werd. 66+ graden. Nu heb ik mijn casefans aangezet, CPU ongeveer 55 graden en hij doet het weer goed. Maar erg bedankt voor de tips :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 18:44:
Ik denk dat ik het probleem heb opgelost, hij ging rebooten omdat ie simpelweg te warm werd. 66+ graden. Nu heb ik mijn casefans aangezet, CPU ongeveer 55 graden en hij doet het weer goed. Maar erg bedankt voor de tips :)
daar dacht ik ook aan.
want dat probleem had ik ook. Toen ik een volcano 7 op mijn 1800 had.

andere koeler (coolermaster) en het probleem is weg

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik kamp nu met soortgelijk probleem, bij mij is het een random reset (vaak bij veel load).

Ik draai 1900xp @ asus a7v333-x 512DDR333 mem.
PSU flower power 420 watt
AC watercooling (temp 30-34 graden).

Hij boot altijd wel perfect

Verder (evt voor voeding), cd-r/dvd/LCD/2 ledjes/4 fans/2 hds/usb keyboard+muis.

Is er een prog om die "iri" bankjes te vinden?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

_____
Ik denk dat ik het probleem heb opgelost, hij ging rebooten omdat ie simpelweg te warm werd. 66+ graden. Nu heb ik mijn casefans aangezet, CPU ongeveer 55 graden en hij doet het weer goed. Maar erg bedankt voor de tips
______

Doet het misschien wel weer goed maar ik zou toch gaan denken over andere cooling. Mijn PC wordt maximaal 40 graden stressed. Ik hoop niet dat je PC te lang te warm heb gelopen want dat ga je zoiezo in de levensduur merken :(
Pagina: 1