Per ongeluk gedemineraliseerd water gekocht :/

Pagina: 1
Acties:
  • 20.381 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69124

Topicstarter
jongens, ik heb dus net een waterkoeling set gekocht, omdat ik had gehoord dat je het beste gedestilleerd water kan gebruiken, effe naar Etos geweest en vroeg dus naar gedestilleerd water, heb een 1 liter fles meegekregen, maar daar staat GED.Water op. maar op de achterkant staat Gedemineraliseerd water :|

kan ik dit niet gebruiken? waar kan ik gvd gedestilleerd water kopen dan? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-04 11:28

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Je kunt dit gewoon gebruiken.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 22:46

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Demiwater is juist mooi hoor. Er zitten immers geen mineralen in die jouw setje kunnen aantasten. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Laatst online: 11-04 11:28

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Het gaat erom dat de zouten/mineralen er uit zijn, zodat je geen kalkafzetting krijgt e.d.

[ Voor 70% gewijzigd door Devster op 09-01-2003 15:34 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 10:34

Mad_Demon

de dokter

Wat zit er dan nog wel in vergeleken met pure H2O (gedestileerd water dus)?
Niet echt opgelet bij die les :P

[ Voor 20% gewijzigd door Mad_Demon op 09-01-2003 16:28 ]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
  • Laatst online: 27-03 16:26
Volgens mij is het er gewoon een ander woord voor. Gedistilleerd wordt eerder voor alcoholproducten gebruikt, zie je straks allemaal zwervers aan de H2O. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:30

Greyfox

MSX rulez

Anoniem: 69124 schreef op 09 January 2003 @ 15:31:
... waar kan ik gvd gedestilleerd ...
Kan het wat minder, wat normaler zegmaar?

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjanse
  • Laatst online: 05-05-2022
Dat is hetzelfde !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48398

Het water dat uit een condensdroger komt (na de was) is destilleerd. Gratis en voor niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:11
Het is niet helemaal het zelfde, in gedemineraliseerd water zijn de mineralen vervangen door o.a. H+ ionen. D.w.z. dat de zuurgraad van gedemineraliseerd water lager is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
het poduct is bijna hetzelfde aleen wordt het anders gezuiverd Gedemineraliseerd water wordt meestal gemaakt door water door diverse filters te pompen ipv te destilleren

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 12:54

AcouSE

Swedish Chef

Volgens mij worden bij demi-water alle Ca2+ atomen vervangen door twee Na+ atomen (als ik goed opgelet heb bij scheikunde). En dus krijg je geen kalkaanslag.

[CME] -> [DOC]

[ Voor 6% gewijzigd door AcouSE op 09-01-2003 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat soort water maak je toch zelf?

Pan met water op het vuur --> snijplaat (glas ofzo) erboven, water daartegen laten condenseren en naar beneden laten druipen in een bakje... Voila, gedestilleerd water *D

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 12052

Destilleren betekent door hitte doen verdampen, deze dampen opvangen om vervolgens te condenseren (afkoelen), met bedoeling de vloeistof te ontdoen van onzuiverheden. Deze techniek wordt soms wel primitief genoemd maar het werkt nog steeds vrij effectief.
Demineraliseren betekent het water achtereenvolgens door een kationen- en anionenwisselaar te sturen, waarbij gebruikt wordt gemaakt van harsen die positief (zoutzuur) of negatief (natrium-hydroxide) geladen zijn. Waarbij alle anionen en kationen na verloop van tijd omgezet worden in OH- en H+ ionen en men zuiver water verkrijgt. Op deze manier worden schadelijke stoffen zoals geneesmiddelen en pesticiden niet verwijderd! Het grote voordeel van demineralisatie is dat we, door ons te beperken tot bepaalde harsen, in staat zijn ons water te ontdoen van eventuele schadelijke stoffen. Terwijl nuttige opgeloste stoffen kunnen behouden blijven. Door alle positief en negatief geladen ionen te verwijderen krijgen we demiwater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53253

Anti-vries werkt ook prima tegen kalkaanslag. En als je demi-water pakt zonder mineralen en je stopt daar een hoop metaal in dan is het heel erg snel weer gewoon water.

Water uit de droogtrommel zou je kunnen pakken, maar zuiver is anders (stof ed erin). Wat je ook kan doen als je weinig geld hebt is gewoon een waterkoker pakken, daar een glas over de schenkttuit zetten en eronder ook een glas om de druppels op te vangen. Dat is veel zuiverder als uit de droogtrommel.

Ik gebruik altijd anti-vries, maar wij hebben ook zo'n waterfilter en dat gebruiken wij om water in de waterkoker te doen, op die manier krijg je ook geen kalkaanslag in je waterkoker en gaat ie wat langer mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:15

BaRF

bijna kerst

Grrrrrene schreef op 09 January 2003 @ 17:42:

Pan met water op het vuur --> snijplaat (glas ofzo) erboven, water daartegen laten condenseren en naar beneden laten druipen in een bakje... Voila, gedestilleerd water *D
ja, beter id dan die 64 cent die zon literfles hier kost :Z

stel je voor dat er nog resten in de pan zitten! woot :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 19:24
het water wat hij moet hebben is toch dat water wat je ook bij scheikunde gebruikt en waar je dood aan kunt gaan als je ervan drinkt ofzo (geen flauw idee of het waar was, maar dat zeiden ze daar). dat gedestileerde water, dus verhit en de damp opgevangen dat is toch wel te drinken?

edit:
ik heb niet zo goed opgelet bij scheikunde

[ Voor 10% gewijzigd door juanp op 09-01-2003 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 14:07

icecoolsniper

never run from a sniper!

ik heb water gekocht dat geschikt is accu's te reinigen was volges me ma demi water ik denk het ook maar weet et niet zeker, en er staat op dat je het niet kan zuipen maar demi-water kan ej tog gewoon drinken?

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54555

juanp schreef op 09 januari 2003 @ 17:56:
het water wat hij moet hebben is toch dat water wat je ook bij scheikunde gebruikt en waar je dood aan kunt gaan als je ervan drinkt ofzo (geen flauw idee of het waar was, maar dat zeiden ze daar). dat gedestileerde water, dus verhit en de damp opgevangen dat is toch wel te drinken?

edit:
ik heb niet zo goed opgelet bij scheikunde
lol lekker water daar bij jou op school

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 09:31

Steve

Krokodil \o/

juanp schreef op 09 januari 2003 @ 17:56:
het water wat hij moet hebben is toch dat water wat je ook bij scheikunde gebruikt en waar je dood aan kunt gaan als je ervan drinkt ofzo
Ik denk dat je het over aceton hebt... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Laatst online: 13-04 08:35
Jupiler schreef op 09 January 2003 @ 18:32:
[...]

Ik denk het niet... Als je destilleerd of gedemineraliseerd water drinkt gaan alle cellen in je maagwand kapot. En daar kun je dood aan gaan ja...

En: http://www.lenntech.com/demiwater.htm
Gedemineraliseerd water is uiterst puur water dat ontdaan is van verontreinigingen en mineralen en zouten (kationen en anionen).

[ Voor 26% gewijzigd door Cpt.Morgan op 09-01-2003 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombola
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-05 15:23
Jupiler schreef op 09 januari 2003 @ 18:32:
[...]

nee hij heeft het idd over ged. water (h2o)
Het is nl. zo dat dit al het zout uit je lichaam haalt
(Is mij ook verteld tijdens een scheitkunde les)

edit:
ow, te laat, post boven mij kan ook

[ Voor 9% gewijzigd door tombola op 09-01-2003 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61098

Ik heb gedistilleerd water gekocht bij de gamma op de voorkant staat gedistilleerd water en op de achterkant:

Dit gedeminialiseerd water is vrij van minerale zouten en chloor. Hierdoor uitstekend geschikt voor stoomstrijkijzers en voor accu's en ruitensproeiers in combinatie met ruitensproeierreiniger / antivries.
Gedeminiraliseerd water voorkomt kalkaanslag.

Gedistilleerd en Gedeminiraliseerd water is dus hetzelfde lijkt mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok jongens bedankt voor de replys,

hieruit kan ik de concluse trekken dat ik die gewoon kan gebruiken in mijn setje.
gedemi.water is trouwens niet om te drinken, staat erop.

Mooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 61098 schreef op 09 januari 2003 @ 18:43:
Ik heb gedistilleerd water gekocht bij de gamma op de voorkant staat gedistilleerd water en op de achterkant:

Dit gedeminialiseerd water is vrij van minerale zouten en chloor. Hierdoor uitstekend geschikt voor stoomstrijkijzers en voor accu's en ruitensproeiers in combinatie met ruitensproeierreiniger / antivries.
Gedeminiraliseerd water voorkomt kalkaanslag.

Gedistilleerd en Gedeminiraliseerd water is dus hetzelfde lijkt mij. :)
Op mijn fles staat :

Gedemineraliseerd water.
Voor het bijvullen van accu's , stroomstrijkijzers, lucht-bevochtigers enz.

Ook te gebruiken voor fotografie.
Niet voor medische doeleinden!
Niet geschikt voor consumptie.

SEL Chemie BV
Aalten NL
0543-471956

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 69124 op 09-01-2003 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47226

die heb ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74963

dat niet kunnen drinken heeft te maken met osmotische druk, ook ooit op school gehad, dit water is nagenoeg steriel omdat bacterien die lage osmotische druk niet overleven (hun celwand knapt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ohw ja, dat heb ik drie weken geleden voor een examen moeten leren 8)7

Osmotische druk heeft te maken met de doorlaatbaarheid van de wand van de maag.. En het steriele water heeft de neiging zich te binden met de zouten in je maag, waardoor het vervolgens niet meer door de poriën past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zozo, gelijk hele scheikunde les hiero. :P

Ik vroeg dit, omdat 1 of ander kneus een keer dit had gepost :

Gepost door vink Zondag 10 December 2000 - 10:36 Score: 1
En let op, want als je een fles 'Ged.' water ziet, is het meestal niet gedestilleerd, maar gedemineraliseerd.

maarja maakt dus niet veel uit :P

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 69124 op 10-01-2003 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
BaRF schreef op 09 January 2003 @ 17:54:
[...]

ja, beter id dan die 64 cent die zon literfles hier kost :Z

stel je voor dat er nog resten in de pan zitten! woot :P

Nee, d0h, is natuurlijk niet bedoeld om geld te besparen, maar 'k wilde alleen even aangeven hoe makkelijk het zelf te maken is, dat is toch ook leuker?

En waarom zou je naar Etos gaan voor iets wat je thuis zoooo makkelijk zelf kunt maken, ben je nou tweaker of niet? ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 10-01-2003 05:51 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neudeboules
  • Laatst online: 25-03 09:04

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

Anoniem: 12052 schreef op 09 January 2003 @ 17:44:
Destilleren betekent door hitte doen verdampen, deze dampen opvangen om vervolgens te condenseren (afkoelen), met bedoeling de vloeistof te ontdoen van onzuiverheden. Deze techniek wordt soms wel primitief genoemd maar het werkt nog steeds vrij effectief.
Demineraliseren betekent het water achtereenvolgens door een kationen- en anionenwisselaar te sturen, waarbij gebruikt wordt gemaakt van harsen die positief (zoutzuur) of negatief (natrium-hydroxide) geladen zijn. Waarbij alle anionen en kationen na verloop van tijd omgezet worden in OH- en H+ ionen en men zuiver water verkrijgt. Op deze manier worden schadelijke stoffen zoals geneesmiddelen en pesticiden niet verwijderd! Het grote voordeel van demineralisatie is dat we, door ons te beperken tot bepaalde harsen, in staat zijn ons water te ontdoen van eventuele schadelijke stoffen. Terwijl nuttige opgeloste stoffen kunnen behouden blijven. Door alle positief en negatief geladen ionen te verwijderen krijgen we demiwater.
_/-\o_

pleur het demiwater er nu maar in

jaja goh goh,heb even geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hehehe, ja gister was ik niet thuis, dus heb mn waterkoelingset niet kunnen ontvangen, straks effe langs postkantoor, en ik pleur het spul in, als er iets verneukt wordt, houden jullie een geldverzamelingactie zodat ik nieuwe ken kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:15

BaRF

bijna kerst

Anoniem: 69124 schreef op 09 January 2003 @ 19:55:
[...]

Op mijn fles staat :

Gedemineraliseerd water.
Voor het bijvullen van accu's , stroomstrijkijzers, lucht-bevochtigers enz.

Ook te gebruiken voor fotografie.
Niet voor medische doeleinden!
Niet geschikt voor consumptie.

SEL Chemie BV
Aalten NL
0543-471956
cool die fles heb ik ook :Y)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Anoniem: 74963 schreef op 09 januari 2003 @ 20:31:
dat niet kunnen drinken heeft te maken met osmotische druk, ook ooit op school gehad, dit water is nagenoeg steriel omdat bacterien die lage osmotische druk niet overleven (hun celwand knapt)
Ik heb het gedronken en leef nog.
Als je er echt veel van drinkt (mee dan een glas per dag ofzo) is het echt slecht, maar een paar slokjes maakt niet uit.
Vergeet ook niet dat Dest water natuurlijk ook andere stoffen uit je lichaam trekt, dit ivm evenwichten (hoe nietig dan ook, ze zijn er altijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:06

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Het probleem met demi water (afgezien van de osmotische druk, je maag kan dat best wel hebben) is dat er vaak hars-resten van het demineraliserings proces in zitten en die zijn niet echt gezond en vormen een leuke voedingsbodem voor allerlei bacteriën.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik heb er net nog een discussie met m'n leraar scheikunde over gehad... Op zich kan het weinig kwaad, tenzij je er echt tientallen liters gaat van drinken (= bv. een glas per dag), zoals VinnieWeiss zegt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75509

pimlie schreef op 09 januari 2003 @ 16:44:
Het is niet helemaal het zelfde, in gedemineraliseerd water zijn de mineralen vervangen door o.a. H+ ionen. D.w.z. dat de zuurgraad van gedemineraliseerd water lager is ;)
Dit klopt niet helemaal, want zuur bestaat juist uit H+ ionen, als ze het iets minder zuur wilde maken dan stoppen ze er OH- ionen in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:06

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Anoniem: 75509 schreef op 10 januari 2003 @ 14:17:
[...]
Dit klopt niet helemaal, want zuur bestaat juist uit H+ ionen, als ze het iets minder zuur wilde maken dan stoppen ze er OH- ionen in ;)
Zuurgraad is toch synoniem aan pH-waarde :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jongens door al dat gebaalt wordt dit erg onoverzichtelijk. ene zegt demi is dit andere zegt nee is dit. kan iemand die alles denkt te weten een eind conclusie trekken van wat demi water nou eigenlijk wel is.

We weten nu iig wel dat het prima te gebruiken is in een waterkoelingset :P

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 69124 op 10-01-2003 15:41 . Reden: =] ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:55

reiker

dan jij!

demi-water is iig niet hetzelfde als gedestilleerd water.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Mr. Liu schreef op 10 January 2003 @ 14:31:
[...]

Zuurgraad is toch synoniem aan pH-waarde :?
pH is de eenheid van zuurtegraad... Dus ga dat niet vergelijken met bijvoorbeeld OH, dat zijn de elementen zuurstof en waterstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

jullie halen het allemaal een beetje door elkaar geloof ik. in zuiver water zitten H2O (l) moleculen en H3O+ (aq) en OH- (aq) ionen. geen H+ dus, want een H+ maakt samen met H2O direct H3O+.

de pH waarde is de zuurtegraad. die bereken je met -log[H3O+]
de pOH waarde is de basegraad. die bereken je met -log[OH-]
onder normale omstandigheden geldt pH+pOH=14,0.
met [stof] bedoel ik de concentratie van die stof in mol per liter.

in een pH neutrale stof (zoals water) is de pH dus altijd 7,00. alleen bestaat dat niet, omdat water altijd reageert met bijv. de lucht.

bij een pH van lager dan 7 is een stof zuur, denk maar aan cola (veel H3O+ ionen), en bij een pH van hoger dan 7 is een stof basisch, denk maar aan afwasmiddel (veel OH- ionen).

het is eigenlijk nog veel ingewikkelder maar als iemand dat wil weten moet die zijn scheikunde boek maar eens inkijken. het 4e klas-boek om precies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26474

De pH waarde is inderdaad de zuurtegraad, maar het lijkt me niet dat er OH- aan toegevoegd is, want dit heb je alleen in de zout vorm, en heb je weer je mineralen erin zoals natrium, en das niet handig met demi water.
En inderdaad is het niet goed voor je maag want er zitten geen zouten (mineralen in). De reden dat dit niet zo goed is is inderdaad vanwege osmose, De zouten in de cellen kunnen niet door de celwand heen, maar het water kan dat wel. Het water streeft naar een evenwicht, waarbij de concentratie zouten aan beide kanten gelijk is. Nou ja dus het water gaat je cellen in en je cel barst (mits je er genoeg van drinkt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26474

Anoniem: 70162 schreef op 10 January 2003 @ 16:02:
jullie halen het allemaal een beetje door elkaar geloof ik. in zuiver water zitten H2O (l) moleculen en H3O+ (aq) en OH- (aq) ionen. geen H+ dus, want een H+ maakt samen met H2O direct H3O+.

de pH waarde is de zuurtegraad. die bereken je met -log[H3O+]
de pOH waarde is de basegraad. die bereken je met -log[OH-]
onder normale omstandigheden geldt pH+pOH=14,0.
met [stof] bedoel ik de concentratie van die stof in mol per liter.

in een pH neutrale stof (zoals water) is de pH dus altijd 7,00. alleen bestaat dat niet, omdat water altijd reageert met bijv. de lucht.

bij een pH van lager dan 7 is een stof zuur, denk maar aan cola (veel H3O+ ionen), en bij een pH van hoger dan 7 is een stof basisch, denk maar aan afwasmiddel (veel OH- ionen).

het is eigenlijk nog veel ingewikkelder maar als iemand dat wil weten moet die zijn scheikunde boek maar eens inkijken. het 4e klas-boek om precies te zijn.
Het zijn inderdaad H3O+ ionen, maar vaak wordt dit verkort aangeduidt als H+ simpelweg omdat het in de meeste gevallen alleen het proton is wat reageert.(de H+ dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-05 12:29

Mir

Benadski schreef op 09 januari 2003 @ 16:35:
Volgens mij is het er gewoon een ander woord voor. Gedistilleerd wordt eerder voor alcoholproducten gebruikt, zie je straks allemaal zwervers aan de H2O. :D
Wat ze dus niet overleven!
Het is levensgevaarlijk gedistilleerd water te drinken!

Heeft te maken met concentratie's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26474 schreef op 10 January 2003 @ 16:05:
De pH waarde is inderdaad de zuurtegraad, maar het lijkt me niet dat er OH- aan toegevoegd is, want dit heb je alleen in de zout vorm, en heb je weer je mineralen erin zoals natrium, en das niet handig met demi water.
En inderdaad is het niet goed voor je maag want er zitten geen zouten (mineralen in). De reden dat dit niet zo goed is is inderdaad vanwege osmose, De zouten in de cellen kunnen niet door de celwand heen, maar het water kan dat wel. Het water streeft naar een evenwicht, waarbij de concentratie zouten aan beide kanten gelijk is. Nou ja dus het water gaat je cellen in en je cel barst (mits je er genoeg van drinkt.)
elke stof is per definitie neutraal geladen. voor elk H3O+ ion zal er dus een een negatief ion (of een halve 2waardig neg etc) in moeten zitten. bij een gebrek aan mineralen is dat per definitie OH-. die is niet toegevoegd, maar zit er gewoon altijd in. in water (dus ook als er andere stoffen in zitten) is altijd een evenwicht tussen H3O+ en H2O, en tussen H2O en OH-, en wel zo dat er altijd een neutrale lading is. bij afwezigheid van andere ionen zijn er dan dus evenveel H3O+ als OH- ionen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

GoT heeft trouwens de mogelijkheid om sub- of superscript te gebruiken.. Bijvoorbeeld H3O+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jupiler schreef op 10 January 2003 @ 16:33:
GoT heeft trouwens de mogelijkheid om sub- of superscript te gebruiken.. Bijvoorbeeld H3O+ ;)
ja, maar dan moet ik al die tags gaan intypen, en daar word ik moe van :z

bovendien, het niet gebruiken van sub of superschrift bij scheikundige tekens is wel fout, maar niet per sé onduidelijk. jij schrijft wel ooit eens onduidelijke dingen O-) :
Jupiler schreef op 10 January 2003 @ 15:51:
[...]

pH is de eenheid van zuurtegraad... Dus ga dat niet vergelijken met bijvoorbeeld OH, dat zijn de elementen zuurstof en waterstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Om nog even door te gaan op het zuur/base gedoe:
Water is een zogenaamd zwak zuur (jaja toch wel)

Water beweegt zich constant in de volgende toestand:
2H2O <==> H3O+ + OH- (als oplossing in water dus)

De pH-waarde verloopt steeds tussen 5,5 - 6 en 7 - 7,5...
(wellicht dat andere opleidingen andere waarden hanteren, dit is wat ik geleerd heb ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door brammus op 10-01-2003 17:15 ]

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
tuurlijk wist ik dat al, wie niet :? |:(

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Grrrrrene schreef op 09 januari 2003 @ 17:42:

dan ben je heel erg lang bezig en enorm veel energie aan het verstoken in je pannetje :D

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brammus schreef op 10 januari 2003 @ 17:12:
Om nog even door te gaan op het zuur/base gedoe:
Water is een zogenaamd zwak zuur (jaja toch wel)

Water beweegt zich constant in de volgende toestand:
2H2O <==> H3O+ + OH- (als oplossing in water dus)

De pH-waarde verloopt steeds tussen 5,5 - 6 en 7 - 7,5...
(wellicht dat andere opleidingen andere waarden hanteren, dit is wat ik geleerd heb ;) )
nouja, in feite dus 2 evenwichten hè.
H2O <==> H3O+
H2O <==> OH-
die pH waarde blijft trouwens constant, juist doordat er een evenwicht is (principe van de kleinste drang).

edit: en omdat op die manier de lading niet klopt moet je het eigenlijk zo aangeven:
H3O+ (aq)<==> OH- (aq)
in dit geval zijn er fase aanduidingen nodig omdat je het water weglaat

edit 2: ik typte dit net over, maar op de volgende bladzijde staat dat je dit dan weer moet omschrijven naar wat jij al poste. oeps.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 10-01-2003 17:49 ]

Pagina: 1