lijkt mij idd wel lagguuh
Deze is crossed, in tegenstelling tot die van de TI, en daarom denk ik dus dat IR communicatie mogenlijk moet zijn (allebij 1 IR Zenddiode en 1 IR Fototransistor o.i.d.) maar ik weet niet hoe ik dan zorg dat die 5v signalen (daar ga ik nu even van uit) omgezet kunnen worden naar een IR-puls en terug naar 5v
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
Er zijn wel linkkabels voor de ti als je dat bedoeltDeaTH-MeTaL schreef op 09 januari 2003 @ 19:07:
is er ook een manier om dit te doen met een Ti-83???
/edit
Ah ik heb de site over de infrarood-dinges voor de TI-83 gevonden op http://sami.ticalc.org/irlink/e_intro.htm .
Misschien valt dit met wat aanpassingen ook wel te gebruiken op die casio van je.
Succes in ieder geval!
[ Voor 58% gewijzigd door krisis1 op 09-01-2003 20:19 ]
/me Correct me if i'm wrong
Dan moet het naar mjin idee wel wat simpeler kunnen (als ik zorg dat de verzonden IR niet bij de 'eigen' ontvanger kunnen komen d.m.v. een stuk plastic o.i.d.)
Alleen weet ik (nog) niet hoe
[ Voor 10% gewijzigd door tomvleeuwen op 09-01-2003 20:35 ]
-Het inkomende signaal, wat ik opvang met een fototransistor en de juiste weerstanden(lees pot-meters), laat ik naar een logische port gaan, bijvoorbeeld een xor port, deze zal het lage signaal van ongeveer 1v omvormen naar 0v en het hoge signaal van bijvoorbeeld 3,5v omzetten naar 5v.
-Het uitgaande signaal laat ik via een transistor naar een IR-led gaan
Zou dit dan kunnen werken of is dit heel stom gedacht?
Volgens mij iets te simpel om et werkend te krijgen.
Moeten de signalen niet (om 1 of andere reden) op een frequentie 'meeliften'? Bij de ontvanger filter je de freq er weer uit.....
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Als dit je lukt moet je effe posten hoe je het gedaan hebt, want dit is damn' handig bij een repetitie!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De TI en de Casio hebben allebei een RS232 'achtig' signaal. Ik denk dat het voldoende overeen komt om gewoon direct te kopieren, alleen effe de pinout aanpassen van de connector (en de software in de PIC), misschien moet je ook nog een MAX232 driver ic ertussen proppen. En die PIC is NODIG om fatsoenlijk IR te kunnen zenden/ontvangen.tomvleeuwen schreef op 09 January 2003 @ 20:33:
Daar maken ze gebruik van PIC's. Bij de TI gebruikt hij allebij de 'snoertjes' voor verzenden EN ontvangen, bij de Casio 1 voor verzenden en 1 voor ontvangen
/me Correct me if i'm wrong
Dan moet het naar mjin idee wel wat simpeler kunnen (als ik zorg dat de verzonden IR niet bij de 'eigen' ontvanger kunnen komen d.m.v. een stuk plastic o.i.d.)
Alleen weet ik (nog) niet hoe
Al met al haal je jezelf heel wat op de hals. Zoek nog effe of er niet een casio variant is.
er is wel een pagina waar ze een HF link hebben opgebouwd met vellaman kitjes, die halen 50-100 meter zonder direct zicht door muren en deuren
*zoekt linkie!
hebbes: http://arthurp.free.fr/hp/hpradio.htm
jupz, t is frans maar ik dacht dat er ook engels bij zat maar dat weet ik niet zeker. Ach het schema is goed te volgen in ieder geval en je kan het waarschijnlijk zonder al teveel moeite aanpassen voor een casio of TI. Je sluit m aan op TX en RX, de data wordt raw verstuurd.
Ze hebben het hier als 'interne kaart' ontwikkeld voor de hp48gx, dit is alleen maar omdat ie dan mooi is opgeborgen en voor de stroom. Hij is gewoon aangesloten op de compoort van de rekenmachine en stuurt de data rechtstreeks door. Helaas haalt hij geloof ik niet meer dan 1200 baud maar das natuurlijk ruim voldoende als je een dringende vraag hebt bij je tentamen ofzo
Het zal wel een stukkie duurder zijn dan een IR-dingest maar t is ook veel 1337-er
met een hamer past alles
met een hamer past alles
Als de TOIM3232 speciaal voor RS232 verbindingen is, en het casio signaal lijkt ook sterk op RS232, dan moet het toch met deze ic lukken?
met een hamer past alles
MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp