Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een mp3-speler met harde schijf kopen, maar ik weet alleen niet welke ik het beste kan kopen.De Apple IPod met 20GB of de Archos Jukebox Multimedia met 20Gb.

Met de Archos Jukebox Multimedia kan je ook nog eens films bekijken, een camera er op zetten en het is USB2. Hij is ook veel goedkoper, maar ik heb alleen gehoord dat hij veel vast loopt. Ook moeten er gewone batterijen in en ik denk dat deze wel erg hard gaan.

De Apple IPod heeft een afstandbediening(dit is er makkelijk)en een accu, maar hij is veel duurder en je kan er geen films op afspelen (dit ben ik er ook niet echt mee van plan, maar het is wel erg makkelijk).

Dus mijn vraag:Welke mp3-speler zou ik het beste kunnen kopen? :?

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:09
meer iets voor gadget talk, en daar staan dit soort vragen ook in ;)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
AVH => GT dan :)

Verwijderd

Lijkt of je je keuze al gemaakt hebt.
Maar ik zou zeker gaan voor de ipod zonder enige twijfel.
Prachtig apperaatje, hoor er (bijna) alleen maar goeie dingen over :)

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 11:54
als ik nu een nieuwe mp3 speler nodig zou hebben zou ik op dit moment zeker voor de iPod gaan. Wat een geil aparaat :D

[rml][ MP3]Nogmaals, Ipod of anders? Deel 2[/rml]

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

je kan ook een kijken naar de Creative Zen
Al meningen over de Creative Zen?

Of bijvoorbeeld de Rio Riot
[rml][ mp3 jukebox] Rio Riot binnen! [ pics][/rml]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 15:03:
[..]

Met de Archos Jukebox Multimedia kan je ook nog eens films bekijken, een camera er op zetten en het is USB2. Hij is ook veel goedkoper, maar ik heb alleen gehoord dat hij veel vast loopt. Ook moeten er gewone batterijen in en ik denk dat deze wel erg hard gaan.
Ik heb zelf de Archos Jukebox MultiMedia 20, met camera module en USB2 kabel.
Mijn ervaringen zijn uitstekend met dit apparaatje! In de paar maanden dat ik 'm intensief gebruik is hij nog geen enkele keer vastgelopen. Een erg stabiel en stevig ding, en erg compact.

Ook gaan er geen gewone batterijen in. Er zit een speciale accu in, op te laden met de adapter die erbij zit (gewoon in de jukebox prikken). Met volle accu gaat ie ongeveer 7 a 8 uur mee (met het afspelen van video's wat minder uiteraard)

Ik ben erg te spreken over dit apparaatje! Zeker zijn eurotjes waard!

Let overigens wel op dat ze 'm niet overal met USB2 kabel en/of camera module verkopen. Bij de mijne zat alleen de photo-modules erbij (flash readers), en heb dus de USB2.0 kabel en camera module er apart bij moeten kopen (staan in de pricewatch AHGI)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 23:46:
[...]

Ik heb zelf de Archos Jukebox MultiMedia 20, met camera module en USB2 kabel.
Mijn ervaringen zijn uitstekend met dit apparaatje! In de paar maanden dat ik 'm intensief gebruik is hij nog geen enkele keer vastgelopen. Een erg stabiel en stevig ding, en erg compact.

Ook gaan er geen gewone batterijen in. Er zit een speciale accu in, op te laden met de adapter die erbij zit (gewoon in de jukebox prikken). Met volle accu gaat ie ongeveer 7 a 8 uur mee (met het afspelen van video's wat minder uiteraard)

Ik ben erg te spreken over dit apparaatje! Zeker zijn eurotjes waard!

Let overigens wel op dat ze 'm niet overal met USB2 kabel en/of camera module verkopen. Bij de mijne zat alleen de photo-modules erbij (flash readers), en heb dus de USB2.0 kabel en camera module er apart bij moeten kopen (staan in de pricewatch AHGI)
Hé Lynx666
Kan je er ook een afstandbediening op aansluiten, want dat wordt niet helemaal duidlijk gezegt.
en is hij bij jou ooit wel eens vast gelopen?

Neorejb

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Ik zou voor de iPod gaan, ik heb zelf de 5GB versie en mijn broer de nieuwe serie van 10GB en het zijn gewoon perfecte dingen :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Ipod's zijn zo easy in gebruik. Dat je gewoon op albums kan zoeken vind ik al prachtig. Met de creative zen kan je alleen uit 1 grote lijst zoeken volgens mij :/. nou als je er 400 nummers op hebt staan ben je nog wel even bezig(vooral dat scrollen met dat iele wieltje lijkt me nix :X). De Ipod scroll heerlijkt met die scroll-touchpad. Dat ding is kwa funties bijna compleet. Ik mis alleen een handmatige Equalizer. (je kan nu alleen bepaalde settings kiezen).

specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 11:29:
[...]

Hé Lynx666
Kan je er ook een afstandbediening op aansluiten, want dat wordt niet helemaal duidlijk gezegt.
en is hij bij jou ooit wel eens vast gelopen?

Neorejb
Ik denk niet dat er een afstandsbediening voor de AJBM20 is/aan te sluiten is (athans niks over gehoord/gelezen). Verder is ie bij mij nog nooit vastgelopen. Met de nieuwe firmwares zijn volgens de changelogs wel veel problemen verholpen. Dus die verhalen die jij wellicht erover gehoord hebt zijn hiermee wel opgelost denk ik.

Wat ook mooi aan dit ding is dat er een TV-out op zit, incl kabel.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 14:23 . Reden: typo ]

Verwijderd

Ik zou gaan voor de IPod, goede reviews over gelezen, veel gevraagd.
En het is geen nieuw product, dus eventuele bugs zijn er al uitgehaald / er is goede firmware beschikbaar.

• Longbowh
  • Niet online
executor schreef op 10 januari 2003 @ 14:08:
Ipod's zijn zo easy in gebruik. Dat je gewoon op albums kan zoeken vind ik al prachtig. Met de creative zen kan je alleen uit 1 grote lijst zoeken volgens mij :/. nou als je er 400 nummers op hebt staan ben je nog wel even bezig(vooral dat scrollen met dat iele wieltje lijkt me nix :X). De Ipod scroll heerlijkt met die scroll-touchpad. Dat ding is kwa funties bijna compleet. Ik mis alleen een handmatige Equalizer. (je kan nu alleen bepaalde settings kiezen).
De Zen heeft gewoon een zoekfunctie, naam van nummer/artiest/album intikken en hij zoekt hem voor je op.

(Ohja, en de Zen heeft wel een handmatige equalizer :))

[ Voor 5% gewijzigd door Longbowh op 10-01-2003 15:15 ]

• Tripp

Tripp

Wreah

Longbowh schreef op 10 januari 2003 @ 15:14:
[...]

De Zen heeft gewoon een zoekfunctie, naam van nummer/artiest/album intikken en hij zoekt hem voor je op.

(Ohja, en de Zen heeft wel een handmatige equalizer :))
dat valt alweer mee dus dat zoeken. Maar dan nog. Als ik een hele album wil lusiteren dan maakt de ipod daar een mooi lijstje van, op volgorde. Zowel de albums zelf als de nummers van het album.

Dat van die handmatige EQ is wel cool :). Misschien een toekomstige firmware update van de ipod dat het dan ook kan :P.

specs

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Archos Natuurlijk })

• Tripp

Tripp

Wreah

goed onderbouwd Afbeeldingslocatie: http://www.klan.nl/smilies/thumbsup.gif :/

specs

• Longbowh
  • Niet online
executor schreef op 10 January 2003 @ 15:31:
[...]

dat valt alweer mee dus dat zoeken. Maar dan nog. Als ik een hele album wil lusiteren dan maakt de ipod daar een mooi lijstje van, op volgorde. Zowel de albums zelf als de nummers van het album.

Dat van die handmatige EQ is wel cool :). Misschien een toekomstige firmware update van de ipod dat het dan ook kan :P.
Je kan op de Zen ook gewoon een lijst van albums per artiest, alle albums, nummers per album, nummers per artiest, genre etcetera krijgen hoor, net wat je instelt... Ook kan je playlists samenstellen...

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Ik heb zelf een Ipod en het is echt een heerlijk ding.
Het menu is duidelijk en overzichtelijk (de backlight werkt als zaklamp!) .
Het schokt niet.
Past prima in mijn broekzak.

Als je echt films wil afspelen... dan zit er neits anders op dan die archos jukebox

Samen staan we sterk!

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Longbowh schreef op 12 januari 2003 @ 16:56:
[...]

Je kan op de Zen ook gewoon een lijst van albums per artiest, alle albums, nummers per album, nummers per artiest, genre etcetera krijgen hoor, net wat je instelt... Ook kan je playlists samenstellen...
Op ipod is dat ook.
:)

Samen staan we sterk!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:49

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

ik heb voor de zen gekozen, mooi uiterlijk (is persoonlijk) mooi blauw verlicht display, usb/firewire aansluiting.. pr8ig dus, waarom geen ipod? lelijk uiterlijk (ook een persoonlijke mening)

maw: een mp3 speler kiezen is een persoonlijk iets ;)

www.google.nl

Pagina: 1