Win2K, nieuwe NIC en Chello

Pagina: 1
Acties:

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

Topicstarter
in 1 woord balen.

Chello support belt maar niet terug in 3 weken tijd :( dus vraag ik het jullie maar.

vanwege de afwezigheid van isasloten op mijn athlon-plank was ik genoodzaakt om een pci-nic aan te schaffen, ik heb maar een 3c905 c-TX gekocht. Alleen het kreng werkt niet met chello. Dwz als ik mijn oude nic release in ipconfig, restart en met de nieuwe nick een ip tracht te krijgen krijg ik steevast DCHPserver unreachable. Probeer ik het daarna met mun oude nic (oude pc) dan ben ik meteen verbonden. Kabelmodem = therayon.

released hij hem misschien niet volledig?
kan het een conflict zijn met mijn nic voor het interne netwerk (=realtek)?
Volgens de ene gast van chello hoef ik geen macadres meer door te geven, de ander weet niet eens wat een macadres is (telefoondienst)

Iemand een idee?

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Verwijderd

Ik weet niet of het overal bij chello zo is, maar in het voormalige a2000-gebied zijn de DHCP-servers wel degelijk afgestemd op je MAC-adres. Je kunt in principe zelfs alleen door hen geleverde kaarten gebruiken.

Je moet eens proberen of je je nieuwe MAC mag doorgeven aan de technische dienst, of, nog veel leuker, of je de MAC van je nieuwe kaart kan aanpassen met een stukje software. Bij sommige kaarten kan dit.

• ronaz

ronaz

Wishmaster

Topicstarter
dat van die software heb ik vaker gehoord!

Weet iemand hoe het heet/waar ik het kan downen? (aannemend dat het legaal is)

Indien het niet legaal is mail of ICQ me plz.

..ben ieder geval al weer iets wijzer

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:09

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Dat komt omdat cHELLo het MAC adres van je vorige netwerk kaart heeft vast gezet.
Er zijn 2 opties :
1. aan de HELLpdesk/meldpost doorgeven dat je een nieuwe netwerk kaart hebt en dat cHELLo het MAC adres moet aanpassen.
2. bij de eigenschappen van je NIC je netwerk adres aanpassen in dat van je oude NIC.
ik weet niet hoe ik hier een plaatje bij kan krijgen anders had ik em er bij gezet.
-----
edit:

je kan niet 2 kaarten met het zelfde MAC adres gebruiken. dan weet het netwerk niet waar de pakketjes naar toe gestuurd moeten worden.

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat ook schijnt te werken is onder nt een release all te geven en dan rebooten.
Anders moet je wachten tot je leas bijna afgelopen is disconecten van je netwerk kaart en op de nieuwe aansluiten na dat ed lease periode verlopen is.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:09

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Release heeft te maken met je IP en jammergenoeg niet met je MAC adres.
Zal dus net niet werken.
[knip uit ipconfig /help]
ipconfig /release Het IP-adres vrijgeven voor de opgegeven adapter.
[/knip uit ipconfig /help]

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

• ronaz

ronaz

Wishmaster

Topicstarter
ok, maar hoe wil je dan verklaren dat een kennis van mij (in dezelfde wijk) het wel is gelukt, weliswaar met win98, maar toch.

releasen in winipcfg, reboot, ombouwen, winipcfg, en klaar is kees.

dit kreeg hij van een chello(callcenter) medewerker te horen.

dus helemaal geen macadres doorgegeven.

:?

Verwijderd

Meestal als de mogelijkheid bestaat om je MAC te wijzigen, zit dit in de driver (zoals hierboven blijkt), of in een klein dos-programmaatje om verschillende settings mee te veranderen.

Verwijderd

je kunt ervanuit gaan dat je macadres gebruikt wordt om te valideren of je op het netwerk mag. geen bestaand mac: geen dhcp uitgifte.

de reden dat dit gebeurt is omdat het de enige afdoende vorm van beveiliging is.
Pagina: 1