PCI-X 3.3 volt kaarten toekomst

Pagina: 1
Acties:

• STN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik ben wat aan het rondneuzen voor een toekomstig systeempie, een workstation voor videobewerking. Nu zie ik veel moederborden die bijna alleen maar 3.3 volts pci-x sloten hebben. een beetje jammer omdat er volgens mij nog geen videobewerkingskaarten en geluidskaarten zijn die dat ondersteunen. Als je dan een moederbord zal kopen kan je je kaartje gewoon niet kwijt, terwijl je wel voor de rest zo'n systeem wil hebben.
Weet iemand hoe de toekomst eruit ziet? komen er videobewerkingskaarten voor die PCI-X sloten gemaakt zijn?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
videobewerking wordt toch steeds digitaler, dus dan wordt de nood voor aparte kaarten ook minder, of is dat wel erg simpel gedacht. (ben geen AV kenner)

specs

• STN
denk dat je voor echt real time editen toch wel een kaart nodig heb. en waarom zullen er anders zo veel 3.3 volts pci-x sloten op zitten? De einige kaarten die daar nu verkrijgbaar voor zijn, zijn raid kaarten en netwerk kaarten. Ik vraag me echt af wat je met al die sloten moet als er niks voor verkrijgbaar is.

[ Voor 10% gewijzigd door STN op 10-01-2003 12:12 ]

• FragFrog
  • Laatst online: 00:39
Je kan ook even rondneuzen bij Tyan, heeft een redelijke diversiteit aan bordjes met meerdere soorten PCI sloten :)

Ben helaas niet zo thuis in videobewerkingskaartjes, maar is het niet een kwestie van veel datavervoeren van en naar PC? Met de USB2.0 standaart en anders firewire zou dat extern ook heel goed moeten lukken denk ik, misschien dat daar al wat voor is?

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:01

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Meestal hebben die borden met PCI-X ondersteuning ook nog een oude 5V PCI32 bus. Volgens mij valt het ook nog wel mee met het gebrek aan ondersteuning voor 3,3V PCI. Deze Matrox RT.X10 heeft er gezien de vorm van de PCI connector wel ondersteuning voor:

nieuws: Matrox RT.X10 video-editing kaart review

Zo zijn er nog wel meer netwerkkaarten, RAID controllers en PCI videokaarten die ondersteuning hebben voor 3,3V PCI en/of 66MHz PCI-X.

• STN
Hmm het lijkt er idd op dat die matrox kaart geschikt is voor PCI-X. Jammer dat die zo duur is. Maar hier uit blijkt wel dat ze er wel aan denken. Thx voor de link Femme.
Pagina: 1