Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[cm] Wat te doen met heel veel glasvezel, ideeën?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.341 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
Ik heb een krat vol met glasvezelkabels gekregen (40*30*25cm inhoud)
Ik heb ze nog niet echt goed bekeken, maar ik vroeg me af of er hier mensen zijn die een idee hebben wat leuk is om er mee te maken.
Het zijn kabels die mijn tante van een groot bedrijf heeft gekregen. Ze is kunstenares en wilde dit gebruiken in kleding.
't zit allemaal op rollen van naar schatting 30 - 50 meter.
Het zijn dunne gele kabels met een glasvezel mantel om de glazen kern heen.
Er zaten al een aantal gestripte eindjes in. De kern lijkt me < 1 mm en is erg flexibel en sterk.
Er is, voordat ik de kabels kreeg, vrij ruig mee omgesprongen, dus ik denk niet dat het nog geschikt is om als netwerkkabel gebruikt te worden.
Ik zat al eventueel wel te denken aan een optische uitgang van de DIvX-bak naar een toekomstige versterker.

Ik heb nog een aantal LCD's hier liggen die ik nog moet solderen en waar ik eigenlijk nog mee wacht tot de felle LEDs uit een inkoopactie binnen zijn.
Ik heb dus al even lopen denken aan licht-transport van die LEDs naar een aantal plekken rondom die LCD's.

Hebben mensen nog meer ideeen?

Ik zal vanmiddag/morgen wel even een paar fototjes posten van de kabels.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

heele vette logos maken in je case? soort sterrenhemel?

Electronics development

Verwijderd

uhm denk dat je geen glasvezel kabel zal hebben maar de kunsstof variant er van..
als het echte glasvezel was was die volgens mij niet zo erg flexibel..
of ik moet het fout hebben..

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:01
Echte glasvezel is wel redelijk flexibel (en ook redelijk duur dus denk na wat je er mee doet)

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
verkopen :+
is toch behoorlijk wat geld waard lijkt me zo, als het nog in goede staat en als er vraag voor is.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 15:03:
uhm denk dat je geen glasvezel kabel zal hebben maar de kunsstof variant er van..
als het echte glasvezel was was die volgens mij niet zo erg flexibel..
of ik moet het fout hebben..
Wel flexibel. Flexibiliteit uitproberen = exit.
En btw zoveel licht laat het niet door, iig niet genoeg om iets mee te verlichten toch?

• TD-er
Zou best kunnen zijn dat het kunststof is. Ik heb er nog niet zo goed naar gekeken.
Ik heb zelf het vermoeden dat het bij een bedrijf gebruikt is icm computers, dus het zou best wel eens dure kabel geweest kunnen zijn. Voor hun was het echter afval, vandaar dat mijn tante het gratis mee heeft gekregen. Ze heeft er zelf heel veel van gebruikt in haar projecten, dus dit is het afval van het afval ;)
en nogmaals zeker over de lange stukken is er niet echt veel high-techs mee te doen, want er zit hier en daar een knikje in.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Echt glasvezel is gevaarlijk, een splintertje in je lichaam kan einde oefening voor je betekenen, maar anders (optische plasic) vezels zijn leuk en kan je overal voor gebruiken.

System specs

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-11 11:35

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Owh, als je nog wat over hebt :).. Ik heb nog zo'n ufo die niet meer helemaal in orde is. Het lampje met doorzichtig wiltje (met kleurvlekken) doet het echter nog wel. Ff een vlinke berg glasvezel samennemen en dat verplaatsen door de cast zorgt natuurlijk wel voor een prachtige casemod :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Als het vroeger netwerk kabel is geweest, dan zal het index contrast zo zijn dat er geen licht ontsnapt uit de fiber, en krijg je er alleen op het uiteindje er licht uit.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Intereszsant, ik heb hier namelijk ook nog een paar stukken glasvezel liggen :9 (overschot van werken in onze straat ==> de telenet backbone loopt voor ons huis door) glasvezel is idd redelijk flexibel. maar als je 't eve uittest, breek het toch na een tijdje.
ik ga dit topic nog in de gaten houden :)

• TD-er
djexplo schreef op 09 januari 2003 @ 15:20:
Als het vroeger netwerk kabel is geweest, dan zal het index contrast zo zijn dat er geen licht ontsnapt uit de fiber, en krijg je er alleen op het uiteindje er licht uit.
Dat was ook mijn idee, namelijk dat ik het licht transporteer naar een plekje van het LCD waar ik met goed fatsoen niet een LEDje kan plaatsen. Aangezien die kernen zo dun zijn, kan ik ze bij de LED natuurlijk met meerderen "aansluiten" per LED.

Ik zal kijken of het glas is of niet en er vrij voorzichtig mee zijn, in het geval van glas.
Maar dan mag ik mijn tante ook wel waarschuwen, want die heeft het in kleding verwerkt (niet practische kleding maar het werd op de presentatie wel door mensen gedragen.)

• 0cool
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-06-2024
Hee TD-er zou ik geen stukje glasvezel van je kunnen krijgen.... Mijn vader is docent, en geeft o.a. informatica, op een vmbo. In zijn computerlokaal heeft hij een soort computermuseum ingericht, met hierin allerlei soorten procesoren, geheugenmodules, harde schijven en kabels.... In zijn kabel collectie mist hij glasvezel. Tijdje geleden vroeg hij mij of ik dit voor hem kom opzoeken, alleen ik kom het nooit tegen bij m'n werk.

Is er iemand die mij een klein stukje zou kunnen doneren......... (en de arme n00b kindjes op die vmbo opleiding)

You thought your secrets were safe. You were wrong

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Je zegt dat er een mantel omheen zit? Smelt de binnenkern gemakkelijk of blijft die goed? Als ie goed blijft heb je echt glas en moet je uikijken dat splintertjes niet in je vingers / andere lichaamsdelen terecht komen. Die kunnen gaan zweven door je lichaam en later ergens anders wat beschadigen... :(

Maak er een soort uitverkoop van als het plastic is, dan ben je er ook vanaf, ik kan nog wel een rolletje of twee gebruiken voor mijn kastmod! :)

Wat moet je ervoor hebben?

EDIT: Aangezien het voor kleding bedoeld was lijkt het me niet dat het om echt glas gaat hier, beetje gevaarlijk. >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Benadski op 09-01-2003 17:46 ]

• 0cool
  • Registratie: April 2001
Benadski schreef op 09 januari 2003 @ 16:12:
Maak er een soort uitverkoop van als het plastic is, dan ben je er ook vanaf, ik kan nog wel een rolletje of twee gebruiken voor mijn kastmod! :)

Wat moet je ervoor hebben?
Eeeh ik was eerst he :( :*)

You thought your secrets were safe. You were wrong

• TD-er
0cool schreef op 09 januari 2003 @ 16:26:
[...]

Eeeh ik was eerst he :( :*)
Kijk jij eerst maar eens in je mailbox :)
Ik ga morgen wel even kijken wat het precies is, aangezien mijn vriendin bedacht heeft dat er vanavond een vergadering hier thuis wordt gehouden en dus de hele planning voor de woonkamer maar gelijk nu even uitgevoerd moet worden :(

Verwijderd

Tentacle1 schreef op 09 January 2003 @ 15:14:
Echt glasvezel is gevaarlijk, een splintertje in je lichaam kan einde oefening voor je betekenen, maar anders (optische plasic) vezels zijn leuk en kan je overal voor gebruiken.
Kan ik mij helemaal bij aansluiten

heb vroeger gewerkt bij een glasvezelbedrijf die lassen en verbindingen maken

Glasvezel is zo fijn dat wanneer er een splintertje je vel doorboort (meestal zonder
dat je het gevoeld hebt) het mogelijk in je bloedbaan terecht komt en binnen de 10min je hart bereikt heeft.

Oppassen dus met "echte" glasvezel.

A dead tweaker is a bad tweaker

Verwijderd

Gewoon aansluiten op je hddled. Een hele case die ineens begint te gloeien als je hd active is, is wel cool lijkt me zo.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zou toch maar eens op zoek gaan naar iemand met een paar glasvezelmodules en kijken of ze het nog doen als 100mbit/1000mbit.
Gewoon een paar stekkertjes eraan Nico'en en pingen.

• NoTo
  • Registratie: Januari 2002
een glasvezel connector "Nico" je er niet zo ff aan :P

(vette uitdrukking trouwens iets Nico-en :P )

dude... wait... what...

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-11 13:52
welke kleur hebben die kabels?, want:
- geel is vaak singel mode en heeft een kern van 9 micro meter; deze kabel is te dun om er iets visueels mee te maken zoals een sterren hemel
- oranje is vaak een multimode kabel en heeft een kern van 50 of 65 micro meter; met deze kabel zou je eventueel nog iets leuks mee doen, voor de rest zijn ze alleen geschikt voor data overdracht...

de meeste glasvezels zij ook geoptimaliseerd voor de golflengtes 1310 1550 en 850 dus deze kabels zijn wat minder geschikt voor kleuren zoals groen blauw of uv

let op!!, ik heb het hier dus alleen over proffesionele glasvezel kabels!!

• TD-er
't is gele kabel.
Qua dikte van de kern is het met het oog moeilijk schatten, maar het leek me net zo dik als een haar.
Ik zal morgen even precies opschrijven wat er op de mantel staat

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-11 20:46
maak er een vette casemod mee! ik heb wel wat ideeën hoor, wat dacht je van voorin een velle LED doen, dan wat van die kabels afknippen @ 30-40 cm en samenbinden aan 1 kant, die kant tegen het LEDje aanplakken/vastmaken en dan de andere kant laten waaieren zeg maar, geeft echt wel een stoer effect, vooral IN je case! :)

Rookworst zonder R is ook worst.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
NoTo schreef op 09 januari 2003 @ 19:38:
een glasvezel connector "Nico" je er niet zo ff aan :P

(vette uitdrukking trouwens iets Nico-en :P )
Is er geen sitecom Home-gamers-kit hiervoor? :+

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-11 13:52
TD-er schreef op 09 januari 2003 @ 20:11:
't is gele kabel.
Qua dikte van de kern is het met het oog moeilijk schatten, maar het leek me net zo dik als een haar.
Ik zal morgen even precies opschrijven wat er op de mantel staat
dat gene wat jij ziet is alleen nog maar de coating die geleid geen licht en deze is 125 micrometer dik (ongeveer 1/10 milimeter) de daadwerkelijke kern is 9 micrometer

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
w00t das echt héél dun

dan zal je ook met een vlammetje niet goed kunnen testen of het glas of plastic is denk ik?
als je t gebruiken gaat voor lichtjes (om lcd of gewoon voor de mooi) heb je wel kleine lampjes dus van maar 9µm...

met een hamer past alles

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 09:08
hilbren schreef op 09 January 2003 @ 21:07:
[...]

dat gene wat jij ziet is alleen nog maar de coating die geleid geen licht en deze is 125 micrometer dik (ongeveer 1/10 milimeter) de daadwerkelijke kern is 9 micrometer
Indeed, als het GLAS is kan je er nix mee, te link. Kunstofvezel is daarintegen heel leuk voor dit soort ideeen.

Verwijderd

interne leds of led's die op je mobo,. (diagLeds) iod verlengen en op de front van je kast inbouwen :) of bijv iets van een opening van je fdd vanaf onder op lichten met een zooi van die vezelz langs de zijkant ! en dan leds eronder maken :D

• redsun
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-09 10:39

redsun

huh?

jadjong schreef op 09 januari 2003 @ 19:32:
Gewoon een paar stekkertjes eraan Nico'en en pingen.
eraan Nico'en :9

whoei!

Verwijderd

Solosmots schreef op 10 januari 2003 @ 09:47:
[...]

Indeed, als het GLAS is kan je er nix mee, te link. Kunstofvezel is daarintegen heel leuk voor dit soort ideeen.
kan jij je niet beter met je robotje bezig houden ??? :7

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50
een soort alien maken, met een medusa hoofd (een figuur uit oude mythen) met licht door de kabel. Meduse = een vrouw met een hoofd vol slangen.

• TD-er
Dirtbiter schreef op 10 januari 2003 @ 11:23:
een soort alien maken, met een medusa hoofd (een figuur uit oude mythen) met licht door de kabel. Meduse = een vrouw met een hoofd vol slangen.
Ik kan me niet goed voorstellen hoe je dat bedoeld, want de kabel heeft een niet-doorzichtige mantel. Je ziet dus hooguit alleen iets aan de uiteinden.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:24
Volgens mij zijn er hierro veel gasten die er ook weinig verstand van hebbuh. Ik heb ook nog nooit met glas/kunstof-vezel gewerkt, maar die truuk om het te laten smelten lijkt me wel een goeie.

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
wat staat er op? cat 7 ?

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
Nee glasvezelkabeltje :+

knappe jongen als je dat kan lezen op een kabeltje van 125 micrometer dik :P
maaruh gewoon bundelen en er een mooie sterrenhemel mee op je kast maken ofzo :?

• Juicy
  • Laatst online: 30-11 10:55
Staat er niks op de gele buitenmantel ?

-

• Freek
Juicy schreef op 10 January 2003 @ 13:25:
Staat er niks op de gele buitenmantel ?
De buitenmantel is ook maar 1/10 mm dik schat :P

• Juicy
thacow schreef op 10 januari 2003 @ 13:37:
[...]

De buitenmantel is ook maar 1/10 mm dik schat :P
Ik weet niet hoe je aan deze info komt ...

-

• Freek
Juicy schreef op 10 January 2003 @ 13:44:
[...]

Ik weet niet hoe je aan deze info komt ...
hilbren schreef op 09 January 2003 @ 21:07:
[...]

Lees en huiver :P

Verwijderd

0cool schreef op 09 January 2003 @ 15:31:
Hee TD-er zou ik geen stukje glasvezel van je kunnen krijgen.... Mijn vader is docent, en geeft o.a. informatica, op een vmbo. In zijn computerlokaal heeft hij een soort computermuseum ingericht, met hierin allerlei soorten procesoren, geheugenmodules, harde schijven en kabels.... In zijn kabel collectie mist hij glasvezel. Tijdje geleden vroeg hij mij of ik dit voor hem kom opzoeken, alleen ik kom het nooit tegen bij m'n werk.

Is er iemand die mij een klein stukje zou kunnen doneren......... (en de arme n00b kindjes op die vmbo opleiding)
He kan wel een stuk glasvezel kabel voor je regelen....... (werk met die troep!)

Zeg maar wat je hebben wil??? met connector/zonder connector??
MM/SM kabel....???

Als het goed is staat er op de kabel die hierbesproken wordt 9/125 is de vezel diameter.

• TD-er
De buitenmantel is ongeveer 2 mm dik schat ik. Ik zal zometeen eens een rolletje uit de schuur halen en de text die erop staat even hier posten.

Verwijderd

pics

• Juicy
thacow schreef op 10 January 2003 @ 13:49:
[...]

[...]

Lees en huiver :P
Lees en denk na ...

Gaat dus over de glasvezel. Deze is dus inclusief coating 125 micron. Hier zit nog kevlar omheen voor de trekontlasting en daaromheen nog een coating (in dit geval geel) ...

We hebben het in dit geval dus gewoon over SingleMode fiber, dus met een kern van ongeveer 9 micron. Is niet echt te gebruiken voor het doel van de topicstarter. Als je dit wilt gebruiken om data over te pompen dan heb je leuke apparatuur nodig. MultiMode is nog wel te gebruiken door de hobbyist om wat zend- en ontvang spul in elkaar te knutselen.

[ Voor 35% gewijzigd door Juicy op 10-01-2003 14:15 ]

-

• TD-er
'kee ik heb van de kabels foto's gemaakt, maar mijn card-reader doet een beetje raar onder XP, dus ik kan de foto's pas lezen, wanneer Nero klaar is (anders kost me dat waarschijnlijk weer een DVD-tje)
Ik heb wel een rolletje meegenomen om de text erop over te kunnen typen:
"OPTICAL FIBRE CABLE 1 SM Draka DK SF001SM-70-020 1 9 9 8"

Die 1998 zal wel slaan op het productiejaar
Draka lijkt mij 't merk (DK is Denemarken??)
De eerste hit met Google

Iemand nu al een idee wat voor soort kabel 't is?

Verwijderd

TD-er schreef op 10 January 2003 @ 14:21:

Iemand nu al een idee wat voor soort kabel 't is?
This gewoon een Singlemode glasvezel kabel.....!!!!!
zal wel gebruik zijn als voor- of na- span haspel voor het meten van een glasvezel traject, zulke haspel zijn normaal 1km of langer en jij heb waarschijnlijk een rest stukje

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2003 14:42 ]

• Freek
Juicy schreef op 10 januari 2003 @ 14:13:
[...]

Lees en denk na ...

Gaat dus over de glasvezel. Deze is dus inclusief coating 125 micron. Hier zit nog kevlar omheen voor de trekontlasting en daaromheen nog een coating (in dit geval geel) ...

We hebben het in dit geval dus gewoon over SingleMode fiber, dus met een kern van ongeveer 9 micron. Is niet echt te gebruiken voor het doel van de topicstarter. Als je dit wilt gebruiken om data over te pompen dan heb je leuke apparatuur nodig. MultiMode is nog wel te gebruiken door de hobbyist om wat zend- en ontvang spul in elkaar te knutselen.
* Freek heeft weer wat geleerd vandaag :) thnx

• TD-er
Ik heb net even gekeken of er gewoon licht doorheen kan (ene uiteinde tegen een LED houden en in het andere uiteinde kijken) en dat lukt, maar ik heb geen idee of het nu erg verzwakt is of niet, want het is zo'n klein oppervlak waar het lichtpuntje verschijnt, dat ik me ook serieus afvraag of ik daar iets aan heb als licht transport (denk 't dus niet)

Wat ik trouwens meer bedoelde met die vraag of iemand een idee heeft van het soort kabel, is of het een kunststof kern betreft of een glazen kern.
Aangezien het vrij dun is zal het dan wel glas zijn.
* TD-er is er in elk geval voorzichtig mee

• Juicy
thacow schreef op 10 January 2003 @ 14:51:
[...]

* Juicy heeft weer wat geleerd vandaag :) thnx
You're welcome 8)

-

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:41
zoiets maken (als je een beetje handig ben :p) http://www.micalighting.com/etchglas1large.jpg
http://www.micalighting.com/atlanta1.gif

[ Voor 19% gewijzigd door 6killer op 10-01-2003 15:24 ]

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 09:08
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 10:24:
[...]

kan jij je niet beter met je robotje bezig houden ??? :7
Eey STFU jij! (8>

Verwijderd

Je kán natuurlijk ook een lijntje leggen naar de AMS-IX he :D

• TD-er
Dan is Tycom hier een stukje dichter bij in Groningen :)
Die hebben ook wel genoeg bandbreedte tot hun beschikking.
Van mijn huis tot Tycom is hemelsbreed maar een paar km (nog geen 4)

Verwijderd

Ik had in m'n lian-li kast al m'n drives gestealth. M'n DVD en brander zitten dus achter de originele frontjes van de bays. Als ik op dat frontje druk komt de lade naar buiten, echt een cool gezicht. Verder heb ik nog maar even gewacht op een mooie oplossing voor de ledjes.

Maar naar aanleiding van dit topic ben ik gaan knutselen met zo'n ufo (hopeloos verveeld geraakt aan dat ding :O ). Paar van die fibers eraf geknipt (8 cm) en eerst in een klein gaatje (2 mm) in een houten plankje vastgezet met secondenlijm. Blauw ledje erachter, en ja hoor, mooie en felle oplichtende puntjes. Maar ik zou toch liever een enkel (evt. ovaal) lichtje willen hebben, dus misschien iet met een helder plastic staafje...iemand een suggestie?

Verwijderd

Van die mooie ufo's ermee maken... je weet wel met die bossen glasvezels erop waar licht doorheen komt. :)

Verwijderd

Ja, is echt glas,
anders zouden die specs niet op de kabel staan.
ennuh....als ik jou was, weggooien, ik weet nooit hoe gauw ik het afval ervan, zoals gecleavde stukjes,(soort 90 graden afsnij techniek om de vezels recht op elkaar te kunnen lassen, waarbij je altijd afval heb van ong. 1 cm) weg moet gooien.
Wat je er ook mee wilt doen, wat geen technisch nut betreft, blijf je ten alle tijden het gevaar ervan houden van afbreken.Technisch nut, mwah, zou kunnen, mits je "even" een lijmsetje koopt om connectors te kunnen lijmen, en die zijn dan vaak niet van het soort zoals je in de audio-industrie gebruikt, die, naar mij verteld is, nog geeneens glas, maar plastic gebruikt voor de verbindingen.

Zo duur is het nu ook weer niet ;-)
een 96 vezelige kabel kost 5 euro de meter bij TKF, dus 96 meter vezel, met tubes, en kevlar en manteling.Dus stel geen reet meer voor.
Al met al, leuk om iemand te laten zien, heb zelf een demootje in de kast van een 432-er, das pas grappig, 432 van die vezeltjes in een kabel van 2 cm dik ;-)
Maar weinig leuk om thuis te gebruiken ivm kosten, en vooral het gevaar van een stukje die in je hartklep blijft hangen, en je klep op een kiertje zet.

suc-6
Edjuh

Verwijderd

hahahaha zoals ik het hier lees allemaal is een glasvezel mod vooral leuk voor een zogenaamde Drion MOD......:P

Verwijderd

Je kunt die meuk ook gewoon weg gooien.....

• TD-er
Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 01:22:
Je kunt die meuk ook gewoon weg gooien.....
Ik denk dat het daar waarschijnlijk wel op neer gaat komen.

Iemand nog wat metertjes? (gebruik op eigen risico)

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:21

Creesch

bla bla!

wat voor glasvezel(van dat spul wat ook in die ufo lampen zit ?) ? ik bedoel als de zijkanten ook een beetje oplichten weet ik nog wel wat leuke toepassingen (gewoon je helle kast alle randen glasvezel neer leggen krijg je een zwak licht beetje modden erbij en je kan een groenachtige gloe verpsreiden reactor van je kast maken :P )

ook kan je de glasvezel kabels in bossen uit de zijkant van je kast laten komen ofzo meer dan genoeg toepassingen

• -DarkShadow-
  • Niet online
aan mij geven, dan doe ik het door m'n carbon

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• Anus Cocainus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

Maak een mal,
smelt het goedje,
giet je mal vol,
laat hem afkoelen,
haal de mal eraf,
en voila: een prachtige waterpijp, *met ster-effect* , voor als je stoned bent.
w000t bedankt man. :X

• TD-er
Jongens, het is dus zeer dun glas en naar ik begrepen heb dus gevaarlijk, omdat je het niet merkt als je het in je lijf krijgt.
Het kan dus op z'n minst ernstige infecties veroorzaken. In hoeverre ik me het verhaal over glas in de bloedbaan en dan in het hart moet voorstellen, weet ik niet.

Maar goed, het is dus niet practisch om licht doorheen te laten gaan. en het geeft geen licht naar buiten, want er zit een vrij stevige mantel en afscherming omheen. Verhouding is 9*10-6 : 2*10-3 oftewel ongeveer 1:1000.

Ik zou niet weten wat er mee te doen en ben blij dat ik die waarschuwingen en uitleg heb gekregen.
Ik zou zeggen iedereen die er toch een slimme toepassing voor weet en belangstelling heeft hiervoor, moet maar ff reageren.
Kosten zijn: 0,00 euro, woonplaats = Groningen, wil om 't op te sturen is er niet :) (wat nou als het niet goed verpakt is en de postbode gaat met de gestripte eindjes spelen) en risico is voor jezelf.
Mischien nog wel een idee om het te gebruiken als optical cable tussen apparatuur en versterker, mits je zelf connectoren eraan kunt maken.
Ik up zometeen nog wel ff een fototje, als m'n kaartlezer een beetje wil meewerken.

• nihitsia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 09:05

nihitsia

The Banana goes on always on

En zou je je tante ook niet even waarschuwen, ik zou dat glas niet in me onderbroek willen vinden :). Lijkt me behoorlijk lullig als ik binnenkort lees dat er 5 man dood is gegaan aan glasvezel kabel.

Gamebak Specs

• TD-er
nihitsia schreef op 14 January 2003 @ 11:57:
En zou je je tante ook niet even waarschuwen, ik zou dat glas niet in me onderbroek willen vinden :). Lijkt me behoorlijk lullig als ik binnenkort lees dat er 5 man dood is gegaan aan glasvezel kabel.
Dat doe ik al via mijn vader, die heeft een idee hoe ze het gebruikt heeft en of het in de toekomst nog vaker gebruikt gaat worden.
Je moet een kunstenares niet storen met dat soort dingen. Het zijn nogal stress-kippen wat dat betreft ;)

Pagina: 1