Idee voor "Het grote" topics.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:48
Veelal zie je in van die "Het grote" topics reacties van mensen waaruit blijkt dat ze de eerste post met de regels niet hebben gelezen. Helemaal in de grote graphics topics (plaatjes die niet geresized zijn, geen link naar het origineel).

Is het niet een idee om in elke eerste post van die topics een link aan te brengen die de reacties "onthuld". Als je dan een topic binnengaat zie je alleen maar de eerste post met de regels en onderin die post staat dan de link die de reacties onthuld.

Natuurlijk zou er dan wel bovenaan de post zoiets moeten staan als "Lees eerst deze post voordat je de reacties bekijkt" in een groot rood font (ander kleurtje mag ook :P).
(Dit om te voorkomen dat onoplettende mensen hier in la/bm/sem gaan zeiken dat er zoveel reacties zijn maar dat ze alleen de eerste post zien)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:08

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Of je zet de eerste post bovenaan iedere pagina, werkt misschien ook (?)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik ben cynisch dus wees gewaarschuwd!

Nee dat werkt niet. Sommige mensen zien een titel en hebben al een reactie in hun hoofd. Zeker bij dat soort desktoptopics.

ff screendump en dan posten, lezen? Plaatjes kijken misschien....

oftewel ze rammen op die link en posten het dan....

[ Voor 11% gewijzigd door ArthurMorgan op 09-01-2003 14:51 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Vind het prima zoals het nu gaat.
En zo vaak komt je probleem nu ook weer niet voor.

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
stamp666 schreef op 09 January 2003 @ 14:51:
Vind het prima zoals het nu gaat.
En zo vaak komt je probleem nu ook weer niet voor.
Ga jij een ff de volgende topics bij langs zou ik zeggen:

[rml][ 2d] post je 2d stuff maar weer - part 3[/rml]
En hoe ziet jou desktop eruit? Deel 34
[rml][ 3d] post je 3d stuff maar weer - part 8[/rml]

En zo zijn er nog meer, komt wel degelijk vaak voor.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Maar ik denk niet dat het helpt om de eerste post geforceerd te laten lezen en het probleem doet zich ook niet aleen voor met de eerste post, als je ziet hoeveel vragen en antwoorden er soms ook dubbel in staan.
Dus ik denk dat dit niks oplost en zo zwaar als de topic starter zich er aan ergert doe ik toch niet dus vandaar dat ik het prima vind zo

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

dus er moet een optie in het forum gebouwt worden voor maar een paar topics?
denk niet dat chem blij met jou is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Och, is toch niet zo erg als chem een dagje niet in z'n neus kan peuteren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
NitroX_infinity schreef op 09 januari 2003 @ 16:43:
Och, is toch niet zo erg als chem een dagje niet in z'n neus kan peuteren? :P
Reken maar op een week om zo'n verandering door te voeren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mensen die niet willen lezen, zullen het ook niet doen met zo'n extra knop. Zoals Alfredt ook zegt..
En het alleen maar onhandig voor de meerderheid, die het wel leest. Voor die personen die het sowieso ook lezen staat het ook zwaar onvriendelijk en opdringerig.
Als ik bijvoorbeeld het desktop draadje in SA zie, wordt ik er ook niet vrolijker op als ik die mega rode letters zie. En dan is dit nog een stap verder. Zeg, ik ben geen kind meer. :{

[ Voor 14% gewijzigd door kamerplant op 09-01-2003 16:53 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Laatst online: 19-02-2024
Hertog schreef op 09 January 2003 @ 14:50:
Of je zet de eerste post bovenaan iedere pagina, werkt misschien ook (?)
Nee dat gaat miet werken omdat iedereen een ander aantal post per pagina heeft ingesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
DataBeest schreef op 09 January 2003 @ 16:49:
Mensen die niet willen lezen, zullen het ook niet doen met zo'n extra knop. Zoals Alfredt ook zegt..
En het alleen maar onhandig voor de meerderheid, die het wel leest. Voor die personen die het sowieso ook lezen staat het ook zwaar onvriendelijk en opdringerig.
Als ik bijvoorbeeld het desktop draadje in SA zie, wordt ik er ook niet vrolijker op als ik die mega rode letters zie. En dan is dit nog een stap verder. Zeg, ik ben geen kind meer. :{
Tja, jij niet, maar je moet er rekening mee houden dat er steeds meer (jonge) tweakers komen.
Ik kan best begrijpen dat een beginnend Gotter van nu geen zin heeft om de talloze faqs door te lezen.

Ook denk ik dat voor veel beginnende gebruikers al die topics met al die pagina's wat overweldigend is waardoor ze nog sterker ontmoedigd worden om de eerste pagina te gaan lezen...

[ Voor 2% gewijzigd door pagani op 09-01-2003 16:57 . Reden: FF wat leestekens toegevoegd :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
thijz schreef op 09 January 2003 @ 16:57:
[...]

Nee dat gaat miet werken omdat iedereen een ander aantal post per pagina heeft ingesteld...
Dat heeft daar niets mee te maken, aangezien je gewoon standaard de eerste post bij elke pagina weer bovenaan zet.

Ik ben het echter ook met deze oplossing niet eens omdat openingsposts vaak groot zijn en vooral bij foto/2d/3d topics plaatjes bevatten die de modemer het er niet makkelijker op maken... (En de mensen met een datalimiet ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
johnnyv.nl schreef op 09 January 2003 @ 16:57:
[...]

Tja, jij niet, maar je moet er rekening mee houden dat er steeds meer (jonge) tweakers komen.
Steeds meer users ja, ik vraag me af of de leeftijd telkens jonger wordt. En zo wel: Die horen zich ook te gedrachen, net zo goed als de rest. Daar ga ik mij niet voor aanpassen :o
Ik kan best begrijpen dat een beginnend Gotter van nu geen zin heeft om de talloze faqs door te lezen.
Ik niet :)
WEL als het zo opdringerig door je strot wordt geduwd, dan heb ik ook zoiets van, laat maar zitten :z
Ook denk ik dat voor veel beginnende gebruikers al die topics met al die pagina's wat overweldigend is waardoor ze nog sterker ontmoedigd worden om de eerste pagina te gaan lezen...
Iemand met gezond verstand/goede instelling leest wel de eerste post, alleen al om te kijken waar het eigenlijk over gaat. Zo niet, dan vraag ik mij dus zwaar af als ie dat wel doet na zo'n extra klik. Ik weet wel zeker van niet.

[ Voor 11% gewijzigd door kamerplant op 09-01-2003 17:05 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

johnnyv.nl schreef op 09 January 2003 @ 16:57:
[...]

pardon? Waarom zouden wij met die nieuwe users op deze manier rekening moeten houden, hun zijn degenen die nieuw zijn en dus faq's enzo moeten lezen ;)
tuurlijk, maar dan moeten ze niet gaan posten wat niet gewenst is, en dan nog klagen ook :/
hun probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
DataBeest schreef op 09 januari 2003 @ 17:03:
[...]
Iemand met gezond verstand/goede instelling leest wel de eerste post, alleen al om te kijken waar het eigenlijk over gaat. Zo niet, dan vraag ik mij dus zwaar af als ie dat wel doet na zo'n extra klik. Ik weet wel zeker van niet.
* pagani geeft eerlijk toe dat hij meestal gelijk op de laatste pagina klikt
Maar dat hangt van het soort topic af.

Ik denk echter dat het ondoenlijk is om dergelijke wijzigingen aan te brengen op een manier die niet tegen veel protest aan botst... (bah, deze ontkenning (taalkundig) is zo lelijk :P )

[ Voor 4% gewijzigd door pagani op 09-01-2003 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Lijkt mij een goed idee, er is geen beginnen aan als je een heel topic moet doorlezen. Als het om een deel 2 gaat staat er meestal een samenvatting van deel 1 als openingspost, maar zoiets bijv. iedere 100 posts te doen zou wel handig zijn. Je kunt het alleen moeilijk afdwingen.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Wouter Tinus schreef op 09 januari 2003 @ 17:09:
Lijkt mij een goed idee, er is geen beginnen aan als je een heel topic moet doorlezen. Als het om een deel 2 gaat staat er meestal een samenvatting van deel 1 als openingspost,
Dan moeten er imo dus gewoon betere startposts komen, waarin staat waar het topic over gaat, eventuele regels, een miniFAQ en dan eventueel die samenvatting nog.
maar zoiets bijv. iedere 100 posts te doen zou wel handig zijn. Je kunt het alleen moeilijk afdwingen.
Staat dat niet een beetje vreemd, zomaar tussendoor een aantal keren de openingpost nog een keer te zien. :?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:35

Wokschotel

Op 6 wielen

Gewoon een push-message als eerste post, dan moet een user op akkoord klikken voordat ie kan posten. Of in dergelijke topics gewoon bij elke posting een push-message van 'denk aan de size enzovoort'.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wokschotel schreef op 09 January 2003 @ 18:20:
Gewoon een push-message als eerste post, dan moet een user op akkoord klikken voordat ie kan posten. Of in dergelijke topics gewoon bij elke posting een push-message van 'denk aan de size enzovoort'.
nog erger :/
en nogmaals waarom zou je zoiets willen implementeren voor maar een paar draadjes :? (lees: tijd aan besteden om te maken)

[ Voor 7% gewijzigd door Erkens op 09-01-2003 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

DataBeest schreef op 09 January 2003 @ 17:15:
Staat dat niet een beetje vreemd, zomaar tussendoor een aantal keren de openingpost nog een keer te zien. :?

Nee niet de openingspost, maar een samenvatting van wat er gezegd is de afgelopen 100 posts. Dat maakt het (bij)lezen een heel stuk makkelijker. De samenvattingsposts vormen samen dan ook weer de openingspost van het volgde deel :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Pagina: 1