Toon posts:

(WinXP home en Pro) Niet booten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op C:\ WinXP Home staan, op E:\ staat WinXP Pro, mijn D:\ was helemaal vrij en daar heb ik W2K Server op geinstalleerd.
Nu is het dus zo dat alleen W2K Server nog opstart, ik heb al een "oude" boot.ini teruggezet, maar dan krijg ik de melding "Windows 2000 could not start because the following file is missing or corrupt: \windows\system32\config\SYSTEM

Hij geeft dan ook een melding dat ik dit met de recovery cd van w2k kan proberen op te lossen, maar wanneer ik dit doe vind ie geen fouten bij de w2k installatie (op de d-schijf dus)

Het staat er nu dus als volgt voor: XP home op c: start niet op
W2k op d: start wel op
XP Pro op e: start niet op

Het belangrijkste is eigenlijk dat XP home nog wel op start want daar staat best wel errug belangrijke proggie's op.

Kan iemand helpen????

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Ga eens met je WinXP Home cd een recovery doen. Misschien helpt het.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen een recovery cd-rom van sony, hier zit natuurlijk de kans in dat deze alles gaat formatteren.

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-08 09:34
je moet ook geen 3 operating systems erop zetten die NT based zijn... maarja, dat terzijde
op de windows cd's zitten recovery/repair.
je kan via die optie in een dos based scherm komen, en daar "hopelijk" je boot mee maken.
uit me hoofd weet ik niet de commando's voor bootfix, was iets van bootcfg /scan ofzo, dan zoekt hij naar windows os-en op je schijfen, die hij dan hopelijk in dat start scherm zet (boot.ini).

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-08 09:34
BOOTCFG
Deze opdracht gebruikt u voor het configureren en herstellen van de opstartmodus. Deze opdracht heeft de volgende opties:

bootcfg /add
bootcfg /rebuild
bootcfg /scan
bootcfg /list
bootcfg /disableredirect
bootcfg /redirect [portbaudrate] | [useBiosSettings]

Een voorbeeld:

bootcfg /redirect com1 115200

bootcfg /redirect useBiosSettings

U kunt de volgende opties gebruiken:

/add : Een Windows-installatie toevoegen aan het opstartmenu.
/rebuild : Door alle Windows-installaties bladeren, zodat u kunt opgeven welke installaties moeten worden toegevoegd.
/scan : Op alle schijven naar Windows-installaties zoeken en de resultaten weergeven, zodat u kunt opgeven welke installaties moeten worden toegevoegd.
/default : Het standaardopstartitem instellen.
/list : Een overzicht weergeven van de items die al in het opstartmenu staan.
/disableredirect : Omleiding in de opstartlader uitschakelen.
/redirect : Omleiding in de opstartlader inschakelen met de opgegeven configuratie.

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 21:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Nu je geholpen bent mag ik vast wel degene zijn die vraagt waarom je in godsnaam WinXp Home, Pro en Win2k Server naast elkaar hebt staan op 1 PC?

Euh, wat heeft mijn naam met mijn vraag te maken :?

Nu weet ik nog steeds niet waarom je 3 OSsen totaal overbodig op 1 PC hebt staan :|

[ Voor 33% gewijzigd door Ace op 09-01-2003 21:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waarom heet jij dan in godsnaam Keldon????

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 16:14:
Waarom heet jij dan in godsnaam Keldon????

:? Vraag het hem effe via ICQ ofzo

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Niet dat het er zoveel toe doet, maar ik heb xp home omdat dat op mijn laptop stond toen ik hem kocht en daar staat speciale programmatuur op om in mijn DMZ servers te beheren, PRO staat erop omdat ik gebruik maak van een bedrijfsnetwerk en W2K server wil ik erop hebben om Thin Clients te gaan beheren en op dit moment hebben we daar geen andere server voor vrij.

Ik hoop dat jullie mijn redenen redelijk tot zeer gegrond vinden, zo niet dan toch!

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:36

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Al wilt u r tien op draaien , u gaat uw gang maar want u zult uw redenen wel hebben

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 21:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 09:10:
Niet dat het er zoveel toe doet, maar ik heb xp home omdat dat op mijn laptop stond toen ik hem kocht en daar staat speciale programmatuur op om in mijn DMZ servers te beheren, PRO staat erop omdat ik gebruik maak van een bedrijfsnetwerk en W2K server wil ik erop hebben om Thin Clients te gaan beheren en op dit moment hebben we daar geen andere server voor vrij.

Ik hoop dat jullie mijn redenen redelijk tot zeer gegrond vinden, zo niet dan toch!
Kijk, nou heb je me helemaal blij gemaakt! :D Ik had er zowat slapeloze nachten van de afgelopen paar dagen.

Verwijderd

Topicstarter
Blij dat jullie tevreden zijn met mijn antwoord.

Helaas is het hiet tegenwoordig bijna nodig om je te gaan verantwoorden, de tijd dat een antwoord gegeven werd zonder "waarom" vragen te stellen is schijbaar voorbij.......................

Firebird72: bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 10:58 ]

Pagina: 1