Citeerde hij de halve wereldbevolking..
Ikzelf heb het niet in me kast gemonteer, maar op me bureau, dat is veel makkelijker
Ohja, goeie tip!insan1ty schreef op 09 January 2003 @ 14:13:
Je kunt bijv een Audigy2 kopen met zo'n drive erbij... Daar zit een IEEE1394 aansluiting op volgens mij..
Maar zijn er geen kasten die dit al standaard hebben?
Ok, maar het is niet voor mijzelf. Dus ik kan moeilijk die kast gaan modificeren..Icey schreef op 09 January 2003 @ 14:16:
verloopkabeltje van 1 meter, kost je misschien 5 euro ofzo, als je dan een beetje handig bent bespaar je jezelf een hoop geld, en kost vrij weinig moeite...
Ikzelf heb het niet in me kast gemonteer, maar op me bureau, dat is veel makkelijker
Wat voor kaart heb je dan in je pc waar dat kabeltje insteekt?Icey schreef op 09 January 2003 @ 14:16:
verloopkabeltje van 1 meter, kost je misschien 5 euro ofzo, als je dan een beetje handig bent bespaar je jezelf een hoop geld, en kost vrij weinig moeite...
Verwijderd
kan je monteren in een 3.5" of 5.25" drive...
echter er zijn zat kasten die standaard firewire erop hebben zitten
gewoon een kwestie van zoeken eveneens als moederborden....
luiheid begint wel heel erg snel toe te nemen
[edit]
en om het te onderbouwen:
http://www.tweakers.net/p...sp?Cat2=47&Query=firewire
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 14:24 ]
standaart firewire kaartje, vervolgens verloopstekker, die heb ik op me bureau vastgzet...Kogando schreef op 09 januari 2003 @ 14:20:
[...]
Wat voor kaart heb je dan in je pc waar dat kabeltje insteekt?
had hem ook op me kast kunnen plakken
Wel erg leuk speelgoed
Voor socket A moet je de SK41G of de SN41G2 hebben
[ Voor 20% gewijzigd door W1LL3M op 09-01-2003 14:27 ]
Verwijderd
Ja klopt, ik heb die ook de Audigy 2 PLATIUM! van SoundBlasterinsan1ty schreef op 09 January 2003 @ 14:13:
Je kunt bijv een Audigy2 kopen met zo'n drive erbij... Daar zit een IEEE1394 aansluiting op volgens mij..
Tenksjoe!Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 14:23:
http://www.sweex.com/product.asp?pid=60
kan je monteren in een 3.5" of 5.25" drive...
echter er zijn zat kasten die standaard firewire erop hebben zitten
gewoon een kwestie van zoeken eveneens als moederborden....
luiheid begint wel heel erg snel toe te nemen
[edit]
en om het te onderbouwen:
http://www.tweakers.net/p...sp?Cat2=47&Query=firewire
(sorry, vergissing firewire/USB)
[ Voor 73% gewijzigd door gjkamstra op 09-01-2003 14:36 . Reden: foutje ]
Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie
heeft firewire standaard in het front
maaruhm waarom tweak je het niet gewoon in de voorkant
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Thanks..Ener-G schreef op 09 January 2003 @ 14:45:
http://www.microtechnl.com dan bij aluminium servercases kijken, naar de cf-1006
heeft firewire standaard in het front
maaruhm waarom tweak je het niet gewoon in de voorkant
Omdat de kast niet voor mezelf is, en ik liever gewoon een kast neerzet die origineel is.
maargoed zie maar wat je er mee doet
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
waar kun je die bestellen?Fire_Bird schreef op 09 januari 2003 @ 15:45:
Chieftec kopen met zo'n extra 3,5'" frontje van chieftec, en je hebt fire-wire aansluitingen, nu nog op je mobo oid prikke en klaar
btw. aopen heeft ze.. dan kun je er zon front usb, sound, firewire in gooien.. kun je erbij krijgen.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 17:37 ]
/me sleeping_hollow is heel tevreden met zijn Xaser 5000+ A
You are free to do as we tell you to
Verwijderd
Ik heb een Antec Overture kast met Firewire aan de voorkant. Verder een MSI K8T met firewire aan de achterkant. Ik wil 'm graag aan de voorkant werkend krijgen, maar ik zie geen aansluitingen op m'n moederbord om de firewire aan de voorkant te krijgen
Any ideas? Ik heb een Audigy 2 met firewire, maar die wil ik graag behouden (zodat ik 1 aan de voorkant en 1 aan de achterkant heb, ipv 2 aan de achterkant)
Volgens mij heeft de Audigy naast de standaard externe firewire, ook een interne header ervoor -> je sluit je front firewire daarop aan ->
Achterop 3x firewire (2x mobo & 1x audigy) en voorop 1x (audigy)
Verwijderd

Pagina 31, hoofdstuk 2-12

Pagina 32, hoofdstuk 2-13
Je mobo heeft 1 normale en 1 mini firewire aan de achterkant. Er zitten geen headers voor Firewire op het mobo. De enige manier is dus een bestaand Firewire snoer in de achterkant te steken en deze door te verbinden op de frontpaneel aansluiting.
Pricewatch: Firewire kabels
Kortom, wees creatief, en houdt er rekening mee dat Firewire wegens zijn snelheden/bandbreedte gevoelig is voor storingen. Gebruik dus afgeschermd/twisted pair kabel en ga niet zitten rommelen met kroonsteentjes.
Pinout:

1 - POWER
2 - GND
3 - TPB-
4 - TPB+
5 - TPA-
6 - TPA+

1 - TPB-
2 - TPB+
3 - TPA-
4 - TPA+
Al je een kast hebt zonder aansluiting kun je die simpel zelf maken: http://gathering.tweakers...message/18981902#18981902
Dit topic gaat weer bijkomen van de schrik...
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 21:33 ]
Dit topic is gesloten.
![]()