Toon posts:

[Slack 8.1/Installatie] Kan hele dir niet kopieren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik bezit over een HP LP1000r 1U rack server welke nu LINUX Slackware 8.1 gaat draaien, alleen bij het installeren van de machine (scsi.s) vergeet hij /usr/local/sbin en /usr/sbin te kopieren, die hele dir is gewoon leeg...

Denk dus aan SSHd etc. wat mij opviel dat die daemon niet wou starten omdat hij z'n binary kwijt was...

Wat is hier de oplossing voor?

Verwijderd

/usr/local/sbin is leeg na installatie, dat is normaal. /usr/sbin moet echter wel files bevatten. Geen foutmeldingen gehad tijdens installatie ?

Verwijderd

Het is trouwens niet zo gek dat /usr/local/sbin leeg is, de hele /usr/local wordt meestal met rust gelaten door package management systemen. Wordt ook aangeraden door de FHS. Dat is meer voor programmas/packages die niet door het package management systeem beheerd worden, dus. :)

Verwijderd

Topicstarter
/usr/sbin is het dan, een van de twee, maar hij kon SSHd niet vinden terwijl ik Everything, full, heb gekozen ? :X

Geen foutmeldingen nee...

Verwijderd

Ga naar single user mode (init 1) en installeer de packages overnieuw vanaf je cd. Dit kan met het commando
code:
1
upgradepkg --reinstall *.tgz

In de diverse subdirectories van de Slackware cd.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 19:51
zou het niet kunnen dat je om de een of andere (vage) reden een aparte partitie heb aangemaakt om die te mounten als /usr/sbin? (of als /usr misschien?)
Dan zou het kunnen zijn dat de kernel deze misschien vergeet te mounten bij het opstarten, check /etc/fstab dus eens in dat geval :)

Rookworst zonder R is ook worst.

Pagina: 1