bron: Fem De DagPRIMEUR: Vodafone en Ben vechten om O2
Vodafone en Deutsche Telekom (de eigenaar van Ben), vechten om O2 Nederland. De twee telecombedrijven onderzoeken dezer dagen de boeken van hun concurrent, met de bedoeling een bod uit te brengen. De waarde van het telecombedrijf wordt geschat op één- à tweehonderd miljoen euro. Een woordvoerster van O2 zegt dat er niets aan de hand is. Diverse bronnen die bij de onderhandelingen betrokken zijn, maar niet met hun naam in de publiciteit willen, geven echter toe dat er wel degelijk gesprekken gaande zijn. Ben, O2 en France Télécom-dochter Dutchtone vechten elkaar in Nederland aan de onderkant van de markt kapot. De bedrijven zijn eigenlijk te klein om zich naast marktleider KPN Mobiel en Vodafone, het voormalige Libertel, staande te houden. Samen met O2 zou Ben ineens een speler van belang worden. Over 2001 boekte Ben een omzet van 450 miljoen euro en O2 van 327 miljoen. Vodafone en KPN Mobiel zaten op 1337 en 2027 miljoen euro. Vodafone zou met O2 bijna net zo groot worden als KPN Mobiel. O2 verkeert in een zwakke positie. Het grootste deel van de klanten bestaat uit mensen die af en toe beltegoed kopen bij de sigarenboer, maar gemakkelijk overstappen naar een andere aanbieder. Het Britse moederbedrijf heeft het in eigen land moeilijk, en voelt er niet veel voor de verliesgevende dochter nog lang te onderhouden. Twee maanden geleden gaf O2's chief operating officer Patrick Morley in FEM/DeWeek toe dat zijn bedrijf een ideale fusiepartner is. In de markt wordt momenteel ongeveer vierhonderd euro betaald voor 'goede' klanten, waarvan O2 er zo'n 250.000 heeft. De andere assets van O2 zijn niet veel waard. Het netwerk is hooguit een aanvulling op het netwerk van de koper. Om die op elkaar te laten aansluiten, moeten er miljoenen extra worden geïnvesteerd. Niet bekend is welke verplichtingen O2 heeft ten aanzien van derden, zoals Ericsson. Wat kost het om het onderhoudscontract met het Zweedse bedrijf af te kopen? Natuurlijk is er een premie om een concurrent uit de markt te halen, maar daarvan profiteren ook de bedrijven die níet meedoen.
Het spijt me, maar ik ken die bron totaal niet.
Pas als het op Webwereld staat, dan denk ik dat ik het pas geloof.
Totnu toe waren er ook geen berichten in die richting.
Ik geloof het bericht ook helemaal niet, de NMA zou zit namelijk nooit toelaten aangezien er dan een stuk concurrentie wegvalt. Daarbij vind ik het bericht heel erg ongeloof waardig geschreven.
[ Voor 8% gewijzigd door Attilla op 09-01-2003 13:55 ]
Is Vodafone toch meer 1337 dan ik d8Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 13:50:
Vodafone en KPN Mobiel zaten op 1337 en 2027 miljoen euro.
Ik zou graag zien dat Ben O2 overneemt, dan krijgen ze iets meer power tegenover de grote jongens als Voda en KPN.
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Verwijderd
Hmm, van mij mag vodafone het wel overnemen als ze toch overgenomen worden. Ik heb zelf een O2 abbo en heb in het gebied waar ik in reis (randstad) goed bereik en op de wintersport vakantie in frankrijk had ik beter bereik dan de ben / dutchstone en kpn mensen onder ons. Die konden vaak niet bellen of gebeld worden terwijl het met mijn telefoon altijd goed ging.
Wel jammer als ze overgenomen worden maar ja, dat is tegenwoordig de markt.
Wel jammer als ze overgenomen worden maar ja, dat is tegenwoordig de markt.
bron niet bekend[Airwolf] schreef op 09 January 2003 @ 13:53:
[...]
Het spijt me, maar ik ken die bron totaal niet.
Pas als het op Webwereld staat, dan denk ik dat ik het pas geloof.
Totnu toe waren er ook geen berichten in die richting.
Ik geloof het bericht ook helemaal niet, de NMA zou zit namelijk nooit toelaten aangezien er dan een stuk concurrentie wegvalt.
check again: fem de dag
Ja, daar heb ik nog nooit van gehoord.
En het is ook een bericht, wat gewoon heel erg ongeloof waardig overkomt.
Daarbij worden dit soort dingen van dergelijke bedrijven altijd stil gehouden tot het ook goedgekeurd is.
Tja, op zich is FEM een heel betrouwbaar hoogaangeschreven tijdschrift. Ik neem niet aan dat die zo maar onzin gaan verkopen.
Als er een fusie gaat komen dan hoop ik dat er met Vodafone gefuseerd gaat worden en niet met BEN. Vodafone geeft tenminste goede service en in het verleden hebben die 2 al samengewerkt middels die roaming overeenkomst.
Als er een fusie gaat komen dan hoop ik dat er met Vodafone gefuseerd gaat worden en niet met BEN. Vodafone geeft tenminste goede service en in het verleden hebben die 2 al samengewerkt middels die roaming overeenkomst.
Dat hoor je toch wel vaker[Airwolf] schreef op 09 January 2003 @ 13:59:
[...]
Ja, daar heb ik nog nooit van gehoord.
En het is ook een bericht, wat gewoon heel erg ongeloof waardig overkomt.
Daarbij worden dit soort dingen van dergelijke bedrijven altijd stil gehouden tot het ook goedgekeurd is.
on topic:
Ik hoop dat BEN O2 overneemt, want als Vodafone dat doet, blijft er maar twee opties voor BEN over en da's samengaan met de andere kleine provider Dutchtone of volledig verlaten van de NL markt...
Ik denk dat er best wel een kern van waarheid in het verhaal kan zitten, zeker nu Ben volledig in handen is van T-Mobile, en Dutchtone onderdeel is geworden van Orange. Ze komen daardoor beide aanzienlijk steviger in hun schoenen te staan (ook internationaal), maar het blijven vooralsnog wel prijsvechters.
O2, dat onderdeel is van BT, heeft blijkbaar niet veel rugsteun meer en zal daardoor een (nog) zwakkere speler op de markt worden. Omdat ze toch een leuk aantal klanten hebben, is het voor andere providers interessant genoeg om een bod uit te brengen. Zeker wanneer ze serieus willen gaan meedoen hebben ze die klanten hard nodig, ik kan me namelijk niet voorstellen dat Ben of Dutchtone veel verdienen aan hun huidige diensten.
Die extra klanten kunnen net het verschil maken.
O2, dat onderdeel is van BT, heeft blijkbaar niet veel rugsteun meer en zal daardoor een (nog) zwakkere speler op de markt worden. Omdat ze toch een leuk aantal klanten hebben, is het voor andere providers interessant genoeg om een bod uit te brengen. Zeker wanneer ze serieus willen gaan meedoen hebben ze die klanten hard nodig, ik kan me namelijk niet voorstellen dat Ben of Dutchtone veel verdienen aan hun huidige diensten.
Die extra klanten kunnen net het verschil maken.
Wat ik alleen ff kwijt wou iz dat ik hoop dat VODAFONE O2 overkoopt en nie BEN want de naam BEN zegt al genoeg hehe
ICT G33K
Ik hoop alleen dat me O2 abbo dan nog blijft bestaan, of er een makkelijke manier komt om onder me contract uit te komen, want dan heb ik een zeer goedkope telefoon gehad 
Dutchtone heeft ook een keer zo een contract gewijzigd, en iedereen die die wijziging niet accepteerde mocht zijn contract zo opzeggen zonder problemen.
Maar waarschijnlijk zal O2 gewoon naast de overnemer moeten blijven bestaan van de NMA
Dutchtone heeft ook een keer zo een contract gewijzigd, en iedereen die die wijziging niet accepteerde mocht zijn contract zo opzeggen zonder problemen.
Maar waarschijnlijk zal O2 gewoon naast de overnemer moeten blijven bestaan van de NMA
Onderbouwing graag? Wat zegt de naam Ben dan?RuDeZzZ schreef op 09 januari 2003 @ 14:11:
Wat ik alleen ff kwijt wou iz dat ik hoop dat VODAFONE O2 overkoopt en nie BEN want de naam BEN zegt al genoeg hehe
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Die is er al.Ladon schreef op 09 January 2003 @ 14:12:
of er een makkelijke manier komt om onder me contract uit te komen, want dan heb ik een zeer goedkope telefoon gehad
Hier heb je wat lees voer:
kosteloos opzeggen O2 abbo
Tuurlijk, daar twijfel ik niet aan, ookal heb ik er nog ooit van gehoord.larsemenneke schreef op 09 January 2003 @ 14:03:
Tja, op zich is FEM een heel betrouwbaar hoogaangeschreven tijdschrift. Ik neem niet aan dat die zo maar onzin gaan verkopen.
Echter er staat helemaal geen bron bij en ik heb het ook nog niet zien staat op een andere site.
Daarbij vind ik het bericht nogal twijfelbaar geschreven, maar de toekomst zal het uitwijzen.
[ Voor 45% gewijzigd door Attilla op 09-01-2003 14:50 ]
Het staat nu ook op planet: http://www.planet.nl/mult...,101_1500_1361700,00.html
Op zich wel logisch dat O2 als eerste het loodje legt, ze hebben weinig abonnees, het slechtste bereik en zijn gigantisch het schip ingegaan met die ondernemersabo's. Al met al stellen ze op de zakelijke markt, waar het echte geld verdiend wordt, nog steeds niet veel voor.
Ik had eigenlijk verwacht dat dat zuiver bellen nog wel een hit(je) had kunnen worden, maar dat is ook tegengevallen....
Op zich wel logisch dat O2 als eerste het loodje legt, ze hebben weinig abonnees, het slechtste bereik en zijn gigantisch het schip ingegaan met die ondernemersabo's. Al met al stellen ze op de zakelijke markt, waar het echte geld verdiend wordt, nog steeds niet veel voor.
Ik had eigenlijk verwacht dat dat zuiver bellen nog wel een hit(je) had kunnen worden, maar dat is ook tegengevallen....
[ Voor 69% gewijzigd door Mark_V op 09-01-2003 15:20 ]
Verwijderd
Sorry hoor maar FEM de Dag is het businessmagazine van Nederland. Staat vaak meer betrouwbare info in dan op webwereld.
ik snap eigenlijk niet waarom iedereen altijd zo afgeeft op BEN, in het begin was het netwerk kut, maar ik heb een jaar ben gehad en nu al 7 maanden O2 en mijn ervaring is dat ik met O2 minder goed bereik heb dan met BEN, zeker op afgelegen plaatsen.
O2 is ook NOG slechter dan BenRobert-Jan schreef op 09 januari 2003 @ 17:23:
met O2 minder goed bereik heb dan met BEN, zeker op afgelegen plaatsen.
Als je Vodafone hebt gehad dan begrijp je wat ik bedoel.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Kijk, dat scheelt maar net 100 miljoen euro, of 50% (!).De waarde van het telecombedrijf wordt geschat op één- à tweehonderd miljoen euro.
Maar goed. Ik heb met telfort 50% berijk, met ben ook 50% (bij mij thuis in dinteloord dan) misschien heb ik dan na een fusie wel 100% met Ben
Verwijderd
Dan gun ik het Vodafone van harte om O2 over te nemen. Ten eerste odmat ik als O2 gebruiker meer vertrouwen heb in Vodafone dan in Benm en ten tweede om die *** van KPN een beetje meer in het nauw te drijven.
Verwijderd
Op zich wel goed, het duurt dan niet zo lang meer of Dutchtone en Ben zullen verdwijnen.
En de OPTA zal zich wat meer met Vodafone gaan bezighouden.
En de OPTA zal zich wat meer met Vodafone gaan bezighouden.
Dat artikel kan dus noooooit kloppen!
A: O² behoord tot mmO² een Europees opererend bedrijf met wie het volgens de laatste berichten behoorlijk goed ging!
B: O² is niet verliesgevend!
C: Het netwerk van O² kan makkelijk worden overnomen door BEN of Dutchtone omdat het hier gaat om een GSM1800 netwerk met op sommige plaatsen GSM900 (omdat O² de enige met KPN en Vodafoon is die een GSM900 licentie heeft in Nederland)
D: O² is samen met Dutchtone bezig om een UTMS netwerk te bouwen (slim dus!) dus wie elkaar over zou nemen, is logischerwijze O² die Dutchtone overneemt
en tenslotte
E: Ericsson hoef je niet af te kopen, omdat O²'s netwerk mocht het "overgenomen" worden toch in handen blijft van een carrier die het netwerk gaat beheren en dus aansluit op zijn eigen net om betere dienstverlening te verstrekken en zo meer klanten te binden wegens beter netwerk...
Dus Ericsson maakt zich geen zorgen, een GSM netwerk ontmantel je niet zomaar eventjes... Daar is 't te duur voor!
Ik zie wel Dutchton en O² samen werken onder de naam O² omdat ik steeds meer 't vermoeden heb dat France Telecom en Orange van Dutchtone af willen, en dat gevoel heb ik bij O² niet echt, dat is een solide basis (bovendien was O² het derde Nederlandse net... kijk maar bij de GSM...
Zij hebben het langst lopende GSM net van de "nieuwkomers")
A: O² behoord tot mmO² een Europees opererend bedrijf met wie het volgens de laatste berichten behoorlijk goed ging!
C: Het netwerk van O² kan makkelijk worden overnomen door BEN of Dutchtone omdat het hier gaat om een GSM1800 netwerk met op sommige plaatsen GSM900 (omdat O² de enige met KPN en Vodafoon is die een GSM900 licentie heeft in Nederland)
D: O² is samen met Dutchtone bezig om een UTMS netwerk te bouwen (slim dus!) dus wie elkaar over zou nemen, is logischerwijze O² die Dutchtone overneemt
en tenslotte
E: Ericsson hoef je niet af te kopen, omdat O²'s netwerk mocht het "overgenomen" worden toch in handen blijft van een carrier die het netwerk gaat beheren en dus aansluit op zijn eigen net om betere dienstverlening te verstrekken en zo meer klanten te binden wegens beter netwerk...
Ik zie wel Dutchton en O² samen werken onder de naam O² omdat ik steeds meer 't vermoeden heb dat France Telecom en Orange van Dutchtone af willen, en dat gevoel heb ik bij O² niet echt, dat is een solide basis (bovendien was O² het derde Nederlandse net... kijk maar bij de GSM...
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Verwijderd
We zullen zienzwahiel schreef op 09 januari 2003 @ 18:40:
zie B. Als O² verlieslijdend is, neem ik aan dat mmO² niet echt zin heeft om nog te investeren in een bedrijf wat verlies blijft lijden... en dan als het héél voorspoedig gaat misschien over 2 of 3 jaar winst gaat makenzwahiel schreef op 09 januari 2003 @ 18:40:
Ben, O² en Dutchtone zijn alle drie verlieslijdendzwahiel schreef op 09 januari 2003 @ 18:40:
fout, dat zijn Ben en Dutchtone samen.zwahiel schreef op 09 januari 2003 @ 18:40:
3e net? die snap ik even niet? Wat bedoel je ermee? langst lopende net?zwahiel schreef op 09 januari 2003 @ 18:40:
Ik zie wel Dutchton en O² samen werken onder de naam O² omdat ik steeds meer 't vermoeden heb dat France Telecom en Orange van Dutchtone af willen, en dat gevoel heb ik bij O² niet echt, dat is een solide basis [b](bovendien was O² het derde Nederlandse net... kijk maar bij de GSM...Zij hebben het langst lopende GSM net van de "nieuwkomers")
Dat zegt niets over de situatie hier in Nederland.zwahiel schreef op 09 januari 2003 @ 18:40:
Waar kan ik die cijfers vinden ?B: O² is niet verliesgevend!
Onzin!!!! Dutchtone heeft ook een E(xtended) GSM frequentie, maar gebruikt deze nie.C: Het netwerk van O² kan makkelijk worden overnomen door BEN of Dutchtone omdat het hier gaat om een GSM1800 netwerk met op sommige plaatsen GSM900 (omdat O² de enige met KPN en Vodafoon is die een GSM900 licentie heeft in Nederland)
U heeft humor....D: O² is samen met Dutchtone bezig om een UTMS netwerk te bouwen (slim dus!) dus wie elkaar over zou nemen, is logischerwijze O² die Dutchtone overneemt
Ik heb toch het vermoeden dat je statements niet betrouwbaar zijn. In ieder geval niet betrouwbaarder dan het artikel van Fem.
[ Voor 1% gewijzigd door jant op 09-01-2003 19:18 . Reden: Typo ]
Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8
mmO2 loopt goed idd, ofwel met andere woorden heeft een veel minder grote schuldenlast dan bijv. France Telecom of Deutsche Telekom. Echter gaf twee maanden geleden O2's chief operating officer Patrick Morley toe in FEM/DeWeek toe dat zijn bedrijf een ideale fusiepartner is.....zwahiel schreef op 09 januari 2003 @ 18:40:
quote uit recente cijfers:B: O² is niet verliesgevend!
O2 Nederland zag in de laatste twee kwartalen de omzet stijgen met 42,7 procent tot 196,9 miljoen euro. Het eindresultaat staat hier in Nederland nog wel 76 miljoen euro in het rood. Vorig jaar in dezelfde periode was dat nog een verlies van 134,9 miljoen euro.
O2 werkt (beperkt) met EGSM900 naast GSM1800 da's wat anders dan GSM900! Tevens heeft Vodafone ook een GSM1800 licentie bijvoorbeeld, dus voor een grotere capaciteit van haar netwerk zint Vodafone waarschijnlijk op O2C: Het netwerk van O² kan makkelijk worden overnomen door BEN of Dutchtone omdat het hier gaat om een GSM1800 netwerk met op sommige plaatsen GSM900 (omdat O² de enige met KPN en Vodafoon is die een GSM900 licentie heeft in Nederland)
O2 heeft wel een licentie, maar absoluut géén partner in UMTS (ook geen geld voor aanleg overigens). BEN en Dutchtone werken in dit project samen onder de naam RANN.D: O² is samen met Dutchtone bezig om een UTMS netwerk te bouwen (slim dus!) dus wie elkaar over zou nemen, is logischerwijze O² die Dutchtone overneemt
denk wel degelijk dat er veel nieuwe orders worden afgestoten voor apparatuur bij Ericsson bijv. Nieuwe sites zullen veel minder snel de lucht in gaan, omdat er bij een samenvoeging misschien al vaak dubbele sites ergens staan. Met zenders van BEN/Vodafone en O2.en tenslotte
E: Ericsson hoef je niet af te kopen, omdat O²'s netwerk mocht het "overgenomen" worden toch in handen blijft van een carrier die het netwerk gaat beheren en dus aansluit op zijn eigen net om betere dienstverlening te verstrekken en zo meer klanten te binden wegens beter netwerk...Dus Ericsson maakt zich geen zorgen, een GSM netwerk ontmantel je niet zomaar eventjes... Daar is 't te duur voor!
Ik vermoed wel dat wanneer Dutchtone geen actie onderneemt, ze redelijk alleen (en kansloos) op de markt achterblijft, met name als BEN het zaakje van O2 overneemt. Neemt Vodafone O2 over dan zijn beide BEN en Dutchtone bijna tot fusie verplicht....Ik zie wel Dutchton en O² samen werken onder de naam O² omdat ik steeds meer 't vermoeden heb dat France Telecom en Orange van Dutchtone af willen, en dat gevoel heb ik bij O² niet echt, dat is een solide basis (bovendien was O² het derde Nederlandse net... kijk maar bij de GSM...Zij hebben het langst lopende GSM net van de "nieuwkomers")
Het was het 3e operationele net van NL...3e net? die snap ik even niet? Wat bedoel je ermee? langst lopende net?
Klopt ja, was even ergens anders aan het lezen... sorryfout, dat zijn Ben en Dutchtone samen.
Hoeveel negatieve saldi heeft KPNmmO2 loopt goed idd, ofwel met andere woorden heeft een veel minder grote schuldenlast dan bijv. France Telecom of Deutsche Telekom. Echter gaf twee maanden geleden O2's chief operating officer Patrick Morley toe in FEM/DeWeek toe dat zijn bedrijf een ideale fusiepartner is.....
quote uit recente cijfers:
O2 Nederland zag in de laatste twee kwartalen de omzet stijgen met 42,7 procent tot 196,9 miljoen euro. Het eindresultaat staat hier in Nederland nog wel 76 miljoen euro in het rood. Vorig jaar in dezelfde periode was dat nog een verlies van 134,9 miljoen euro.
Ik neem aan dat Vodafoon - Libertel ook niet altijd op de rozen gezeten heeft... Dat het beter gaat met omzet en minder verlies gedraait wordt, zou dus een indicatie kunnen zijn dat er langzaam vordering geboekt wordt... of te wel er wordt winst gemaakt... Niet letterlijk maar qua cijferst bedoel ik dan.
[quote]O2 werkt (beperkt) met EGSM900 naast GSM1800 da's wat anders dan GSM900! Tevens heeft Vodafone ook een GSM1800 licentie bijvoorbeeld, dus voor een grotere capaciteit van haar netwerk zint Vodafone waarschijnlijk op O2
Sommige antennes op plaatsen waar 1800 geen bereik heeft zitten gewoon de 900 erbij ter ondersteuning, en ja inderdaad het is geen compleet netwerk maar wel voldoende om steun te geven op plaatsten waar dat nodig is...Onzin!!!! Dutchtone heeft ook een E(xtended) GSM frequentie, maar gebruikt deze nie.
Waarom DT dat niet doet weer ik ook niet...
Over de nieuwe appartuur zijn ze bij Ericsson niet bang denk ik, eerder over het feit dat ze nu minder klanten heeft, maar van de andere kant kun je redeneren dat een klant nu de dubbele appartuur heeft, en dus een veel intensiever netwerk... En bovendien moet dan ook onderhouden worden, een aanbieder koop niet elk jaar nieuwe appartuur bij Ericsson...denk wel degelijk dat er veel nieuwe orders worden afgestoten voor apparatuur bij Ericsson bijv. Nieuwe sites zullen veel minder snel de lucht in gaan, omdat er bij een samenvoeging misschien al vaak dubbele sites ergens staan. Met zenders van BEN/Vodafone en O2.
Dat vermoeden deel ik wel met je!Ik vermoed wel dat wanneer Dutchtone geen actie onderneemt, ze redelijk alleen (en kansloos) op de markt achterblijft, met name als BEN het zaakje van O2 overneemt. Neemt Vodafone O2 over dan zijn beide BEN en Dutchtone bijna tot fusie verplicht....
[ Voor 201% gewijzigd door zwahiel op 09-01-2003 23:22 ]
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
zwahiel schreef op 09 januari 2003 @ 23:20:
[even wachten]
offtopic:
BEN Klantenservice bedoel je met: even wachten
jaja ik weet het: HK-reactie
BEN Klantenservice bedoel je met: even wachten
jaja ik weet het: HK-reactie
damn, ik neem alles terug, planet zegt 't ook al... 
Ik zeg nix meer, 't blijkt nog waar te zijn ook nog eens
Ik zeg nix meer, 't blijkt nog waar te zijn ook nog eens
hmm, ik zie nu dat praktisch elke grote website (oa. telegraaf.nl) het bericht heeft overgenomen. Toch vind ik het vreemd dat ze spreken over "Anonieme Bronnen", maar er zal toch wel wat gaan gebeuren nu.
I stand corrected.
I stand corrected.
Fout.zwahiel schreef op 09 januari 2003 @ 18:40:
O² is samen met de KPN een UMTS-netwerk te bouwen:
Zie: http://www.online.o2.nl/overo2/netwerk/umts
Ik verwacht niet dat O2 wordt overgenomen door BEN of Vodafone, simpelweg omdat O2 een dochteronderneming is van BT (British Telecom). De naam O2 wordt in meerdere landen gevoerd. Het probleem dat O2 geen geld meer zou hebben moest ooit een keer komen.
Ik heb zelf indertijd nog bij Telfort gewerkt. Op 1 april 2001 is Telfort gesplitst in Telfort Mobiel en BT Ignite (voor alle vaste verbindingen op de zakelijke markt).
BT Ignite is toen hard aan het bezuinigen geweest en er zijn een groot aantal banen verdwenen. Er is heel veel cost-reduction gedaan en optimalisatie v/d organisatie.
Bij Telfort Mobiel bleven ze maar geld uitgeven en mensen aannemen, terwijl de markt toch al redelijk verzadigd was. Er kan daar een stuk efficiënter gewerkt worden. Ik heb vanaf het begin geroepen dat er daar zeker een 200-300 man nog uit moeten om er een goed draaiend geheel van te maken.
Waarschijnlijk is BT nu wakker geworden en hebben ze de geldkraan dichtgedraaid en willen ze dat O2 gaat bezuinigen en beter gaat performen.
Ik heb zelf indertijd nog bij Telfort gewerkt. Op 1 april 2001 is Telfort gesplitst in Telfort Mobiel en BT Ignite (voor alle vaste verbindingen op de zakelijke markt).
BT Ignite is toen hard aan het bezuinigen geweest en er zijn een groot aantal banen verdwenen. Er is heel veel cost-reduction gedaan en optimalisatie v/d organisatie.
Bij Telfort Mobiel bleven ze maar geld uitgeven en mensen aannemen, terwijl de markt toch al redelijk verzadigd was. Er kan daar een stuk efficiënter gewerkt worden. Ik heb vanaf het begin geroepen dat er daar zeker een 200-300 man nog uit moeten om er een goed draaiend geheel van te maken.
Waarschijnlijk is BT nu wakker geworden en hebben ze de geldkraan dichtgedraaid en willen ze dat O2 gaat bezuinigen en beter gaat performen.
webOS all the way!
Verwijderd
www.nu.nl er staat dat vodafone het als een gerucht ziet, precies wat ik dacht... het is gewoon een gerucht en geen nieuws....
Onderhandelingen..... dat is gewoon het spelletje.
maar ze ontkennen het "gerucht" niet, ze geven geen commentaar da's wat andersVerwijderd schreef op 10 January 2003 @ 17:27:
www.nu.nl er staat dat vodafone het als een gerucht ziet, precies wat ik dacht... het is gewoon een gerucht en geen nieuws....
Verwijderd
Pagina: 1