adsl EN kabel

Pagina: 1
Acties:

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Heeft iemand dit al, kabel EN adsl naast elkaar in een netwerk ( 3 pc's )
Of van mij part 1 pc, 2 nic's en dan dus adsl met netwerkbrug en kabel bij elkaar

bijv. chello + xs4all of zo?

Was het makkelijk, gaat het simpel en vooral: dubbele snelheid?
Enerzijds denk ik, net als bij downloadmanagers (simultaan van bijv. ftp 4 servers files downloaden) dat het cumulatief sneller moet zijn.

Anderzijds denk ik: 2 aanvragen, maar op 1 dns (of niet?)
heeft het dus nut om adsl EN kabel in 1 pc te doen voor optimale snelheid.
Chello is hier meestal snel (200+ Kbps) en adsl is stabiel snel, byv. 764 kB continue
Heeft dit nut of is het weggegooid geld?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Zie dit stukje uit de NT FAQ, als ik het goed heb is dat ook van toepassing op je internetverbindingen.

afaik kan het wel, maar hoe precies weet ik niet...

[ Voor 19% gewijzigd door Rafe op 09-01-2003 13:52 ]

Verwijderd

Ik heb het zelf niet. Vind ik te duur.
Maar ik ben wel benieuwd hoe je dat met routering gaat doen... tenzij je twee aparte netwerken gaat gebruiken of verschillende gateway adressen per werkstation.

keep us posted! :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zou dan iets van een loadbalancer kunnen gebruiken.
maar ADSL is geen 768KB maar 768Kb (anders zou ik echt niet meer op kabel zitten).

imho is het weggegooid geld.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 09 January 2003 @ 13:51:
Je zou dan iets van een loadbalancer kunnen gebruiken.
maar ADSL is geen 768KB maar 768Kb (anders zou ik echt niet meer op kabel zitten).
kb = kilobit
kB = kilobyte
KB en Kb zijn niet echt kloppende afkortingen volgens mij.

B = byte = groot
b = bit = kleiner

Ik haal dat wel eens door elkaar, zeker als capslock aanstaat vlieg ik alle variabele snelheden ;)

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:38
dus 50 + 50 euro = 100 euro, heb je 8mbit dsl voor :+

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
OH => NT :)

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
Is het voor een redunante internetverbinding misschien (je bent een bedrijf of een internetverslaafde)? Dan is het inderdaad mogelijk dit te doen maar idd duur(der) qua abbonnementskosten. Je moet wel weten dat je hiervoor een advanced routing met load balancing solution nodig hebt (Linux onder andere). Je krijgt een snelheidsboost, valt de een uit dan werkt de andere nog maar dan zou ik ze ook van verschillende providers nemen. Als er een probleempje is met de ene provider kun je nog verder met de andere. Vraag is: heb je dit nodig. Bij mij zitten er nu 8 personen op dezelfde internetverbinding (kabel 10Mbps) en geen merkenswaardige vertraging. Een school waar ik het netwerk ooit geinstalleerd heb had ooit 2 kabel en 2 ADSL verbindingen en de meeste mensen (150 pc's - normaal surfgedrag - geen supergrote downloads) konden surfen met een snelheid ongeveer gelijk aan een 28k modemverbinding.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
2 * 8 = 16 :-)

http://www.bvrp.co.uk/ind....info.html*track=internal

of natuurlijk zoiets

http://www.cwc.nl/isb2lan/index.htm?isb_pro800t.htm

en dan deze ISB Pro800 Turbo

[ Voor 30% gewijzigd door raymonvdm op 09-01-2003 15:56 ]

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
chimo schreef op 09 January 2003 @ 14:17:
dus 50 + 50 euro = 100 euro, heb je 8mbit dsl voor :+
Ja da's waar.
Ik zal eens rondneuzen op een 8 Mbit (= dus 1 Mbyte dan toch?) adsl.

Maar het leek me ook wel wat om chello met byv. xs4all samen te doen omdat als de een dan uitvalt (chello :-) & :-(( ) de ander er nog is.

Af en toe met online games lijkt me adsl ook prettiger kwa 'lagging'

De door een ander genoemde 8000 pro router(die zowel adsl als kabel simultaan kan opbouwen) is inderdaad wel heel gaaf, maar wel 600 euro = Fl 1322,23 cent

• raymonvdm
Maar dan heb je ook wat !!

En hoelang denk je dat het duurt voordat UPC faliet gaat ?

[ Voor 55% gewijzigd door raymonvdm op 10-01-2003 16:58 ]

• insanity-
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

Ik zelf heb dit @ work op een andere manier opgelost.
Wij maken gebruik van een kabelaar voor het reguliere verkeer. Dit is een 1,5Mbit lijn voor een 100 PC's. Werkt over het algemeen prima en vrij snel nog.
De ADSL lijn is er puur als 'back-up' (als je maar budget gekregen hebt).
De ADSL verbinding werkt onder Win2k Server gewoon via het DIAL-on-Demand principe.
Ligt de kabelaar eruit, kunnen bepaalde dataverzoeken niet worden voldaan en loopt al het verkeer via ADSL. :)

Ik heb nog niet geprobeerd om ze allebei tegelijk aan de gang te krijgen.
Is misschien wel een leuk idee n.a.v. dit topic.. een downloadlijntje ADSL naar mij eigen PC. :+

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Cistron adsl 8mbit voor 99 euro. Die enkele keer dat ie uitvalt (als die uitvalt), valt natuurlijk in het niet bij de enorme snelheid waarmee je kan downloaden.

8mbit is 1MB/s. Das dus 3 sec per mp3. Das best leuk hoor :).

Verwijderd

wwillem schreef op 10 January 2003 @ 17:43:
Cistron adsl 8mbit voor 99 euro. Die enkele keer dat ie uitvalt (als die uitvalt), valt natuurlijk in het niet bij de enorme snelheid waarmee je kan downloaden.

8mbit is 1MB/s. Das dus 3 sec per mp3. Das best leuk hoor :).
Downloadsnelheid is THEORETISCH, want ALTIJD afhankelijk van uploadsnelheid bij bron... |:( :O

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 17:53:
Downloadsnelheid is THEORETISCH, want ALTIJD afhankelijk van uploadsnelheid bij bron... |:( :O
Dat klopt idd. Maar op school heb ik 100mbit internet (altijd leuk :P) en daar haal ik minimaal wel 3~4MB/s mee op een willekeurige server en een willekeurige bestand. 1 MB/s moet dus ook geen probleem zijn.

• Guru Evi
  • Laatst online: 14-08 14:06
Ik weet hoe je het onder Linux perfect kunt oplossen, maar je moet dan wel onder Linux-achtige systemen willen werken (ik heb het hier onlangs nog maar gevraagd voor een normale netwerkverbinding).
Je kunt ook altijd een andere DNS gebruiken en natuurlijk meerdere DNS'en invullen (niemand verplicht je de DNS server van je provider te gebruiken)
Natuurlijk waarom moet het dienen. Als je geld genoeg hebt zou ik voor een ADSL EN een kabelverbinding van 2 verschillende distributeurs die ook zelf op verschillende knooppunten zitten (zodat als een van de "grotere" plat gaat (zoals in NL daar in Amsterdam) je nog steeds kunt internetten) gaan wil je een constante verbinding hebben (die ook nog sneller gaat dan normaal) maar de up/downloadsnelheid hangt vooral af van de providers.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• raymonvdm
http://www.bvrp.co.uk/ind....info.html*track=internal

hiermee kun je meerdere verbindingen teamen om hem te gebruiken als 1 internet verbinding stond in een ander topic

2 gateway's

Ik zie alleen dat het voorbeeld plaatje weg is

Maar het kan dus met Vicomsoft Gateway Plus

[ Voor 18% gewijzigd door raymonvdm op 12-01-2003 16:28 ]

Pagina: 1