Linksys wireless router en ICS

Pagina: 1
Acties:

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 09:59

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Ik heb laatst een wireless router gekocht incl pmcmia wifi kaartje.

Nu heb ik een pc verbonden met ISDN (gateway naar internet toe dus) en is verbonden aan een hub met nog 4 pc's. Door middel van ICS (internet connection sharing in WIndows .net server) krijgen alle pc's verbonden aan de hub internet van die ene pc.

Nu wil ik dus het netwerk als volgt inrichten:

De pcmcia kaart moet verbinding maken naar de wireless router toe en op de router moeten de gateway pc en andere pc's aangesloten worden.

Nu vraag ik me af als ik de gateway pc via een cross cable kan verbinden op de WAN poort of iemand een idee om internet te delen?

(plaatjes ter verduidelijking volgen vanavond!)

Dich bis echt unne foëzen haas

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
welke wireless router heb je ?

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 09:59

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Linksys BEFW11S4 V.2

Dich bis echt unne foëzen haas

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
slaay schreef op 09 januari 2003 @ 13:46:

Nu wil ik dus het netwerk als volgt inrichten:

De pcmcia kaart moet verbinding maken naar de wireless router toe en op de router moeten de gateway pc en andere pc's aangesloten worden.

Nu vraag ik me af als ik de gateway pc via een cross cable kan verbinden op de WAN poort of iemand een idee om internet te delen?
die router heb ik ook, mooi spul he :)

maar dan nog een vraag : wil je gewoon je lan uitbreiden met wireless mogelijkheid ?
in dat geval kun je gewoon je wan poort van je befw11s4 ongebruikt laten, maar 1 van de 4 lan poorten direct met je hubje verbinden. 1 van die 4 is trouwens crossed, dus je kunt je kabel kiezen.
of wil je echt je befw als nieuwe gateway naar internet inrichten voor je hele lan ?

1 x goeie probleemstelling is trouwens 1 x goeie oplossing he

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik die mooie router dan moet configureren? via de web interface graag want de bijgeleverde software heb ik nog nooit begrepen.

Groeten,

Rob