Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce
ja dat snap ik, maar ik decode ook weer
Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce
het is een js die anderen op hun site zetten (ik mag niet teveel zeggen ivm met baas enzo) maar denk maar aan iets als NedStat,Pelle schreef op 09 January 2003 @ 13:51:
Ik snap geen hol van wat je nou bedoelt. Sla je referers op? Zo ja, waarom zou je dat gaan escapen? En waarom url-encode je je data die je in je database zet niet?
nu wil ik dat het script opslaat op welke sites het script allemaal geplaatst is, hiervoor gebruik ik dus die js
de data die ik binnen krijg sla ik op in een database, en zo heb ik een overzicht van de sites waar mijn code op staat, maar om een of andere reden komt er heel soms een spatie binnen de url binnen
oja, en ik escape ze omdat ik ze meestuur naar de server (via plaatje de gegevens versturen, op de manier die Nedstat doet)
[ Voor 10% gewijzigd door ConQuestador op 09-01-2003 13:56 ]
/edit
En wat url's zoals ze in je database voorkomen.
[ Voor 53% gewijzigd door Pelle op 09-01-2003 14:01 ]
document.write('<script src=\"http://website/plaatje.php?url='+escape(window.document.location)+'\"><\\/script>');
vervolgens zet ik ze in het aangeroepen bestand met:
mysql_query("INSERT INTO database (URL) VALUES('$url')");
dit klopt allemaal wel volgens mij (natuurlijk zit er wel meer omheen, maar dat heb ik geknipt ivm copyright)
http://www.mijn site.nl
http://www.mijnsite .nl/file.php
(dit zijn natuurlijk niet de pagina's die er in staan, maar dit is wel precies de manier waarop ze er in staan)
haal die .document eens weg, die hoort daar helemaal niet.
Ik snap nog steeds niet hoe het mogelijk is dat er een spatie in de URL komt. Kijk eens op welke plek de spatie wordt toegevoegd: js (escapen) of het verwerkende script (decoden). Waarschijnlijk geeft dat wat meer aanknopingspunten.
Today's subliminal thought is:
in het begin deed ik het ook nog met php en dan HTTP_REFERER en die gaf dan gewoon de site weer met %20 op de plaats van de spatie. Maar hier kwam echter nog veel meer onzin binnen, ook dingen als de referer van de site waar het script op staat, daarom doe ik het nu op deze manier met JS.Annie schreef op 09 January 2003 @ 14:14:
offtopic:
haal die .document eens weg, die hoort daar helemaal niet.
Ik snap nog steeds niet hoe het mogelijk is dat er een spatie in de URL komt. Kijk eens op welke plek de spatie wordt toegevoegd: js (escapen) of het verwerkende script (decoden). Waarschijnlijk geeft dat wat meer aanknopingspunten.
De enige reden die ik kan bedenken is dat er browsers zijn die die spatie doorgeven. En mijn enige oplossing is dan gewoon de spaties er uit te knippen, het gevaar daarvan is alleen dat de spaties die eventueel in de query staan (dus achter de ?) ook geknipt worden.