[radmin] password incorrect or error occurs

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:41
Ik probeer momenteel RemoteAdministrator (RAdmin) op te zetten, maar ik zit met een probleem dat ik nergens anders tegenkom.

Het geval is als volgt:
Ik heb 2 WinXP machines die op elkaar zijn aangesloten middels een hub. Op die hub zit ook mijn ADSL modem/router. Hierin heb ik de correcte port geforward naar de PC met RAdmin server. Als ik nu vanaf de viewer wil connecten naar de server via het IP adres van de modem/router, krijg ik na verloop van tijd de melding dat de verbinding niet kan worden gemaakt. In de serverlog zie ik echter wel dat er geprobeerd is verbinding te maken door de viewer, hij geeft daarbij de volgende melding: "Password is incorrect or error occurs".

Ik heb inderdaad een password ingesteld maar ik krijg op de viewer niet eens de kans om een password in te vullen :?. Weet iemand waar dit door komt?

specs

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als ik nu vanaf de viewer wil connecten naar de server via het IP adres van de modem/router <-- je externe IP???????

Binnen je netwerk moet je gewoon het locale IP pakken van je server. (als je met vaste IP's in je netwerk werkt).

[ Voor 37% gewijzigd door Sumuhtsop op 09-01-2003 13:17 ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:33
met adsl kan je toch niet op je internet ip inloggen? kan ik hier tenminste niet. lukt met je interne ip connecten wel? en als je wilt testen voor van buiten af moet je dat van andere internet pc doen (ander ip heb dus).

CISSP! Drop your encryption keys!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
laurens0619 schreef op 09 januari 2003 @ 13:17:
met adsl kan je toch niet op je internet ip inloggen? kan ik hier tenminste niet. lukt met je interne ip connecten wel? en als je wilt testen voor van buiten af moet je dat van andere internet pc doen (ander ip heb dus).
kan dat niet?
ik heb sinds gister ADSL en wilde eigenlijk ook Radmin gaan gebruiken om elders bij mijn pc te komen maar heb nog geen tijd gehad om het te proberen.

No worries m8

• RubenDJ
Postjuh schreef op 09 January 2003 @ 13:15:
Als ik nu vanaf de viewer wil connecten naar de server via het IP adres van de modem/router <-- je externe IP???????
Inderdaad.
Binnen je netwerk moet je gewoon het locale IP pakken van je server. (als je met vaste IP's in je netwerk werkt).
Ik wilde op deze manier testen of ik überhaupt verbinding kan maken met de RAdmin server. Ik wil uiteindelijk vanaf mijn werk op mijn computer thuis kunnen. Maar deze vlieger gaat dus niet op? En ik gebruik geen statische IP adressen, de router fungeert als DHCP server. Hij kent wel altijd dezelfde IP adressen toe, afhankelijk van MAC adres.

specs

• Sumuhtsop
  • Niet online
Als je via je externe IP connecten wilt dan ga je eerst via je modem naar buiten (i-net op via dns server) en dan kom je weer terug op je router (of je connect van je werk naar jou IP). Dus dan moet je in je router wel die poort (van Radmin) forwarden naar dat IP van je server in je netwerk.

[ Voor 11% gewijzigd door Sumuhtsop op 09-01-2003 13:29 ]

• RubenDJ
Dat heb ik ook gedaan (zie openingspost), en hij geeft ook wel aan dat het IP (10.0.0.151 in dit geval) wil connecten, maar dat het niet lukt (dit zegt ie dus in de logfile van de RAdmin server).

[ Voor 16% gewijzigd door RubenDJ op 09-01-2003 13:34 ]

specs

• Sumuhtsop
  • Niet online
Dat heb ik ook gedaan (zie openingspost) <-- sorry overheen gelezen :D

Ik wilde op deze manier testen of ik überhaupt verbinding kan maken met de RAdmin server.

werkte dit wel?

[ Voor 27% gewijzigd door Sumuhtsop op 09-01-2003 13:42 ]

• RubenDJ
Nope, hier ging ie dus al bovenstaand gedrag vertonen. Ik handel in de veronderstelling dat ik sowieso eerst lokaal verbinding moet kunnen maken voordat ik op m'n werk probeer te connecten.

specs

• RubenDJ
Nog een detail trouwens: ik heb ZoneAlarm Pro draaien, daar heb ik in aangegeven dat RAdmin alle vrijheid heeft. Dit maakt dan toch niet uit?

specs

• Sumuhtsop
  • Niet online
Via je hub moet je idd altijd lokaal kunnen connecten. (ps. zie je in Network Neighborhood wel je server). Kan je je server wel pingen? Heb je de Radmin server daadwerkelijk gestart?

Als je radmin server settings instelt, en je drukt op install server. dan moet je eerst rebooten, of je server starten als je niet wilt rebooten.

[ Voor 30% gewijzigd door Sumuhtsop op 09-01-2003 13:51 ]

• RubenDJ
Als dat niet het geval was geweest had ik toch ook niet in de logfile kunnen zien dat de client geprobeerd heeft te connecten 8)7.

specs

• Sumuhtsop
  • Niet online
re-install radmin op je server? kzou het anders echt niet weten...

Ik heb het zelfde probleem gehad nl. en bij mij was het probleem dat de poort in me router niet goed geforward was. Ook allebei winXP.

• RubenDJ
Hoezo niet goed geforward? Helemaal niet of alleen TCP of UDP? En zag je toen ook hetzelfde als ik in de log?

specs

• Sumuhtsop
  • Niet online
Had geen logs na gekeken. kon gewoon niet connecten. ben toen het traject nog is nagegaan. enne over verkeerd geforward: khad em wel ingesteld maar niet gesaved in de router :P

Toch vreemd. je heb et idd voor zover ik kan bedoordelen wel goed ingesteld.

[ Voor 19% gewijzigd door Sumuhtsop op 09-01-2003 15:24 ]

• RubenDJ
Hmm, via intern IP adres werkt het wel. Het lijkt er dus op dat het connecten naar de RAdmin server wel goed gaat, maar dat deze om een of andere reden niet naar de viewer terug kan communiceren dat dat ook gelukt is. Wat kan hier de reden van zijn? Misschien een (standaard) firewall instelling in de router? Het is een Alcatel SpeedTouch 510i. Hierin heb ik verder niets veranderd, alleen die port mappings.

specs

Pagina: 1