Terminal Services versnellen

Pagina: 1
Acties:

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Hoi,

Zojuist ben ik weer een tijdje opzoek geweest naar iets wat ik vroeger had: SNELLE Terminal Services.

Met de Terminal Services Client (dus de oude versie) kon je in de registry het aantal mouse-posities dat per seconde werd doorgegeven instellen. Met de RDP kan dat helaas niet meer (voor zover ik weet). Weet iemand hier iets voor? Mjin test server staat namelijk zwaar uit z'n neus te eten wanneer ik aan het TS'en ben, zelfs met filmpjes afspelen via LAN doet-tie nog bijna niets... Aan de hardware (ook niet aan hetnetwerk) ligt het dus niet... Het _MOET_ dus de RDP client zijn :(

Ik heb al lopen zoeken in de MSKB, Google en op GoT, maar weinig gevonden. Iemand ieeen?

Verwijderd

Battle_Bunny schreef op 09 January 2003 @ 13:07:
Hoi,

Zojuist ben ik weer een tijdje opzoek geweest naar iets wat ik vroeger had: SNELLE Terminal Services.

Met de Terminal Services Client (dus de oude versie) kon je in de registry het aantal mouse-posities dat per seconde werd doorgegeven instellen. Met de RDP kan dat helaas niet meer (voor zover ik weet). Weet iemand hier iets voor? Mjin test server staat namelijk zwaar uit z'n neus te eten wanneer ik aan het TS'en ben, zelfs met filmpjes afspelen via LAN doet-tie nog bijna niets... Aan de hardware (ook niet aan hetnetwerk) ligt het dus niet... Het _MOET_ dus de RDP client zijn :(

Ik heb al lopen zoeken in de MSKB, Google en op GoT, maar weinig gevonden. Iemand ieeen?
En da's nou precies iets wat een RDP client niet zo leuk vindt, filmpjes afspelen. Veroorzaaakt namelijk erg veel netwerkverkeer. Je RDP client wil juist een beetje voorkomen dat het netwerkverkeer teveel toeneemt.

Welke client gebruik je nu eigenlijk? De los installeerbare client die bij Windows XP ingebakken zit, of die uit het adminpak? De versie van XP is best wel tunebaar namelijk (knopje "options" -> tabblad "experience").

Edit: Helemaal vergeten te vragen, op wat voor hardware draai je die TS client? Want de TS client die je kunt downloaden (en ook standaard in XP zit) is standaard op moderne hardware eigenlijk best snel. Ik bedoel, ik ben in staat vanaf mijn werkstation thuis over een gethrottelde VPN (128 kbit) verbinding naar servers op mijn werk te verbinden, en ervaar hierbij geen enkele hinderlijke vertraging. Gewoon full-screen.

En dat is dan wel op een redelijk moderne machine, maar ook op een Celeronnetje 366 met een aardige hoeveelheid geheugen draait het prima.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 20:23 ]

• Battle Bunny
Ik wil ook helemaal geen filmpjes afspelen, dit was een voorbeeld waaraan ik kon zien dat het sneller kon. Ik gebruik OF de advanced client in IE, maar meestal gewoon de client die van de MS site is te downloaden. Dit is, als ik het goed heb, dezelfde als in XP. Dat je het kan tunen weet ik, maar dat is nogal beperkt.

• MALobert
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-10-2024
We hebben hier ook een aantal terminal servers, met daaraan zelfgemaakte thinclients.
Debian Linux met rdesktop en hier kunnen we wel een aantal dingen instellen zoals encryptie uit muisversnelling enz.....
Probeer dat eens, hier hadden we aan een P90 met 16MB ram en 500 mb HD genoeg om divx en mpeg af te spelen :) >:)

• Battle Bunny
Ik heb zelf nauwelijks ervaring met Linux, dus dat is helaas wat meer werk dan lijkt. Voor Windows moet je ook het aantal mouse-reports/sec kunnen instellen. Die staat standaard op 10, maar kan makkelijk op 100.

Verwijderd

open gewoon het rdp bestand (de "snelkoppeling") met notepad en kijk wat je kan instellen...
als je de remote client over inet gebruikt, is het overigens sneller (vraag me niet waarom) om eerst een pptp verbinding te maken en vervolgens ts te gebruiken

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:21
Misschien omdat in die pptp tunnel compressie aanstaat

• Battle Bunny
Een .RDP file:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
screen mode id:i:1
desktopwidth:i:1280
desktopheight:i:1024
session bpp:i:8
winposstr:s:0,3,0,0,800,600
auto connect:i:0
full address:s:213.xxx.xxx.xxx
compression:i:1
keyboardhook:i:2
audiomode:i:0
redirectdrives:i:0
redirectprinters:i:0
redirectcomports:i:0
redirectsmartcards:i:1
displayconnectionbar:i:1
username:s:xxxxxxxxxx
domain:s:werkgroep
alternate shell:s:
shell working directory:s:
disable wallpaper:i:1
disable full window drag:i:0
disable menu anims:i:1
disable themes:i:1
bitmapcachepersistenable:i:1
password 51:b:0xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ik neem aan dat je snapt dat de x's doro mij zijn gedaan ? :)
Hier lijkt weinig nuttigs te staan...

Verwijderd

ummm... resolutie aanpassen misschien?

• Battle Bunny
Nope. Dan heb je dezelfde snelheid. Daaruit blijkt ook dat het makkelijk kan (640x480 is net zo snel als 1600x1200)

Verwijderd

hehe ik dacht ook al dat het niet uitmaakte... (het maakt overigens wel uit als je wallpaper meestuurd, maar dat doe je niet)

• Battle Bunny
(het maakt overigens wel uit als je wallpaper meestuurd, maar dat doe je niet)
Ook niet, want de het hele systeem is snel zat. Real time (25fps) scherm updates zou mogenlijk zijn als die malle limiet van 10 updates / sec er niet in zat.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:51

FastBunny

Give it the Works !

Woei nog een Bunny :P

Terminal Service werkt prima echter je moet er wel rekening mee houden dat het gewoon niet gemaakt is om 25 frames per seconden te maken met animaties. Het is juist de bedoeling een zo laag mogelijke bandbreedte te benutten en gewoon normaal te kunnen werken. Als je gaat tekstverwerken ofzo zal je merken dat het gewoon lekker snel is. Heb hier ook een Terminal Server voor mijzelf :P En daar kan ik ook gewoon mee internetten enzo, je ziet wel dat bv usericon animaties enzo niet altijd super lopen, maar is dat nou echt zo belangrijk? Ik heb liever dat ik met een isdn lijntje of vpn lijntje gewoon kan werken op mijn eigen server.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Battle Bunny
Ik ben bunieer :+
Anyway, ik gebruik TS al zeer actief (vanaf werk verder gaan waar ik thuis was enzo). Alleen ik wil dus volledig gebruik maken van de mogenlijkheden van het pakket.
Pagina: 1