Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Databank met touchscreen van Blokker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onderstaande aanbieding zag ik vandaag in het foldertje van de Blokker. Misschien is dit wel een tweakable apparaatje en kan het touchscreen gedeelte eruit gehaald worden en voor je eigen LCD-tje gebuikt worden.

Afbeeldingslocatie: http://unxplained.freeservers.com/blokker-databank.jpg

Zoals je ziet, is ie niet zo duur: EUR 9.99 ! :)

(Uploaded via www.freeservers.com; ik weet niet of dat werkt.. dus)

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Lol... vergeet het maar :|

Eerst uitzoeken hoe dat touchscreen werkt (waarschijnlijk resistief) en daarna kijken hoe je het aan kan sturen met een controller (welke je niet weet), daarna de software schrijven en aansturen. Succes :Y)

System specs

Verwijderd

yup zinloos, schrijf jij maar eens software voor die touchscreen ;) ;P

wel leuk hebbe-dingetje voor weinig geld

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik weet ook wel dat het moeilijk is, maar dacht toch... laat ik em maar ffies posten. :p
Misschien is er iemand die t wel kan gebruiken... Anders krijg ik misschien later weer van die reacties "Ja, had dat dan eerder gezegt, nu zijn ze uitverkocht..." hehehe :)

Verwijderd

idd niet niet makkelijk en niet echt nuttig..
er zijn maar een paar stukjes van het display die je effectief kan gebruiken, de andere stukjes hebben al standaard tekentjes. het is immers geen grafisch display.
verder zul je idd rechtstreeks de pixels her en der op het display moeten aansturen.
en idd zelf aansturing maken voor het touchscreen.....

ik wens degene die hieraan gaat beginnen heel veel succes.

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Lezen |:(

Hij heeft het alleen over de touchscreen...

[ Voor 60% gewijzigd door Tentacle1 op 09-01-2003 13:29 ]

System specs

Verwijderd

als het touchscreen resistive is (wat meestal zo is) kan je hem heel goed op je pc aan sluiten
bestel wat maxim ic's welke weet ik zo niet kan je aan Bart_banaan wel vragen die heeft ook een touchsreen gemaakt dusss..
maar die ic sluit je dan dus aan op hetr touchscreen en (ik dacht) com poort dat weet ik niet zeker.. en dat moet werken, verder meen ik ook dat Bart_banaan ook nog bezig was met een andere controller voor het touchscreen??

Verwijderd

Tentacle1 schreef op 09 January 2003 @ 13:28:
[...]

Lezen |:(

Hij heeft het alleen over de touchscreen...
nadenken |:(
dat touchscreen zit er ongetwijfeld aan verlijmd.. leef je uit zou ik zeggen

Verwijderd

waardeloos imo :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 14:38:
[...]

nadenken |:(
dat touchscreen zit er ongetwijfeld aan verlijmd.. leef je uit zou ik zeggen
zit er meestal overheen gespannen dacht ik en niet gelijmd hoor :? tenminste dat heb ik een paar keer gehad of dat was toeval dat kan ook maja..

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:18

anc

maar het zou wel erg stoer zijn als je daarmee aan de voorkant van je pc je mp3s kan selecteren en volume aan kan passen :)

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 20:54
precies en kun je het dinkie net met een kabeltje aan een poort knopen?

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik denk dat er maar 1 manier is om het uit te zoeken. Dus: Wie heeft er nog toevallig 9.99 euro over? :)

Ik denk persoonlijk dat het best goed mogelijk moet zijn om het touchschermpje op de PC aan te sluiten, daar zijn dedicated chips voor. En ik gok ook niet dat het fysiek problemen gaat geven, zelfs als het touchscreen vastzit aan het lcd, nou, dan sloop je toch gewoon lekker de achterkant van het LCD af, is je touchscreen alleen wat dikker en donkerder :P

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 13:49
Hmm ik zoiets bij kruidvat paar weken geleden gehaalt maar die kan meer zit ook pc link bij en cdrom, maarja wel leuk speelgoed :p (koste iets van 17 euro)

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
die voorgefabriceerde dingen hebben vaak geen uitkomst voor ons tweakers... t zijn irritante constructies die het vaak alleen maar doen in de speciaal daarvoor gemaakte behuizing.

• tafkaw
MrOizo weet je ook of de kruidvat die dingen nog steeds heeft. En waar werd de pc aangelinkt dan? serieele poort? en kun je ook vanaf de pc iets intypen en dat dat op het beeld van de 'palm' verschijnt? En kun je het ts folie ook loshalen :9

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

als je goed kijkt op het plaatje dan zie je dat het een custom LCD is met allerlei troep op vaste plekken. Je hebt best kans dat de TS in feite folie toetsen zijn op die posities i.p.v. een resistieve folie voor het hele scherm.

Vrees dus dat je er niet veel aan zult hebben.

IP Rocks

• Super Snackman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 18:17

Super Snackman

Snekgek

Nee het leek ook allemaal wel erg goedkoop voor dat geld. Maar als het allemaal een beetje lukken gaat ben ik wel geinteresseerd van hoe en wat. Op deze manier je pc controllen is natuurlijk best vet

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
beetje offtopic:
ik heb nog een Palm III liggen..
zou je daar nog wat mee kunnen doen met die maxim IC's?

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Dit is dan dus Zinloos Gemeld :? ;)

• tafkaw
Ik had het dus over de kruidvat versie die een pc link heeft :9

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
Gr0wLiThE schreef op 10 January 2003 @ 11:34:
Ik had het dus over de kruidvat versie die een pc link heeft :9
Is die link niet alleen om je outlook te synchronisen of zo?
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 09:39:
Dit is dan dus Zinloos Gemeld :? ;)
offtopic:
ook leuk, mensen opbellen die je niet kent en dan: hierbij bent u zinloos gebeld :+

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 13:28
Gr0wLiThE schreef op 09 January 2003 @ 15:12:
precies en kun je het dinkie net met een kabeltje aan een poort knopen?
welkom op GoT he ;)

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 13:49
Gr0wLiThE schreef op 09 January 2003 @ 21:11:
MrOizo weet je ook of de kruidvat die dingen nog steeds heeft. En waar werd de pc aangelinkt dan? serieele poort? en kun je ook vanaf de pc iets intypen en dat dat op het beeld van de 'palm' verschijnt? En kun je het ts folie ook loshalen :9
nee een week later zag ik ze niet meer liggen, die acties zijn met een week bijna altijd helemaal uitverkocht.. :/
de pc kan je eraan linken via een kabeltje die je in je com poort doet, en de andere is een 3mm plug die je in dat ding doet.... nou met de pc zit gewoon een in VB geschreven prog bij wat data kan downloaden in de computertje, of andersom,
tot en met 256 KB, en nee tijdens dat proces staat er Linking... op dat ding.. ik heb niet geprobeert om die folie los te halen
Pagina: 1