Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik ben al een tijdje aan het rondneuzen naar een mp3 speler, zat eerst aan een Duex XP te denken maar die heeft toch een aantal nadelen en een aantal dingen niet, die ik wel graag zou willen zien in een speler.

Zojuist kwam ik deze speler tegen bij mp3spelers.nl, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, vind hem zelf ERG mooi ---> :9~ ;)

De MPIO FD100 (256 MB) is de opvolger van de DMG en DMB plus:

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/fotos/produkten/295_1.jpg

Hij is perfect, hij heeft de voordelen van de DMG, hij is imo mooier, heeft niet meer de nadelen van de DMG (deze heeft bijvoorbeeld _wel_ een FM tuner).

Overige specs:
Europese versie (FM tuner)
Speelt MP3, WMA bestanden
Bitrate 8 tot ~ 320Kbps
256MB ingebouwd
1 leeg Smart Media slot voor geheugen uitbreiding
FM tuner 87.5 ~ 108 Mhz
Voice recorder
Firmware upradeable
USB connector kabel voor snelle overdracht
Geen bewegende delen dus absoluut shock proof
LCD Backlight Blauw verlicht
Handige Search & Listen Navigatie functie
ID3 tag
1 AA batterij tot 24 uur speelduur
Zeer kleine afmetingen
Multi languages ondersteuning
7 Equalizer Modes
Kleur zilvergrijs
Website fabrikant DigitalWay www.mpio.com

Prijs: €339,- (wel veel geld dus)

Meer info:
http://www.mp3spelers.nl/winkel/?produkt&id=295

Groter plaatje:
http://213.239.130.150/images/fotos/produkten/295_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duur voor dat geld koop je er 1 met Hardeschijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 12:57:
duur voor dat geld koop je er 1 met Hardeschijf!
Ah, dat valt ook nog wel mee...je zult er toch nog wel ff wat geld bij moeten leggen, en die past niet makkelijk in je broekzak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel duur, maar een ontzettend geil spelertje :9~
Lange batterijduur én een gewone AA. Altijd beter dan een aparte accu of zo'n platte batterij. Want nu kan je altijd een reserve meenemen. Zo'n platte batterij is wel te los te krijgen, maar is een stuk duurder dan een oplaadbare AA.
+ FM tuner :)
En hij is toch in verschillende kleuren verkrijgbaar? Rood lijkt me wel errug mooi.

Alleen is het natuurlijk verstandiger om een HDD speler te kopen voor dit geld. Maar wil je een beetje een mooi klein dingetje (lees iPod of Zen) dan zal je idd geld bij moeten leggen. Vraag is alleen, heb je het er voor over en/of kan je het opbrengen om nog even verder te sparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

TangLeFuzZ schreef op 09 January 2003 @ 13:08:
[...]

Ah, dat valt ook nog wel mee...je zult er toch nog wel ff wat geld bij moeten leggen, en die past niet makkelijk in je broekzak!
MIjn ipod past makkelijk in mn broekzak hoor...

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, dit ligt nog maar €30 van een 5 gig ipod af (met scholieren korting), ik zou hier niet eens over twijfelen

Ipod is gewoon te mooi en handig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
waar krij jij die scholieren korting???????

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik heb nu de voorganger, de DMG 128MB (+128MB los). Misschien dat ik deze ga halen (dan wel de 128MB versie), ziet er toch wel erg mooi uit en heeft een FM-tuner! :)

Als ik mijn DMG maar voor een redelijke prijs van de hand kan doen dan ga ik 'em zeker kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:07
IkBenAlles schreef op 09 januari 2003 @ 16:24:
[...]

MIjn ipod past makkelijk in mn broekzak hoor...
Dat ding? In je broekzak? Wat voor broekzakken heb jij dan? :?

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 13:28
ik heb de DMG 128MB + 128 MB extra al ruim een jaar.. heb em november 2001 laten importeren uit amerika.. was totaal met importbelasting enzo ongeveer 750 gulden kwijt.. tsja maar nu ik deze zie wordt ik ook wel weer jaloers... die batterij levensduur van zn voorganger is trouwens wel super.. oew een tuner... zit ik nu de hele tijd te switchen met de ingebouwde radio van mn Nokia 8310.. lijkt me wel handig, wat is de speelduur alleen op tuner? ik gok zo'n 30 uur ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem sinds gisteren, alleen doet gelijk het licht op de afstandsbediening het niet.

Zie ander topic. *Zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:04

The Legend

*Plop*

Phreak schreef op 18 January 2003 @ 02:53:
Ik heb nu de voorganger, de DMG 128MB (+128MB los). Misschien dat ik deze ga halen (dan wel de 128MB versie), ziet er toch wel erg mooi uit en heeft een FM-tuner! :)

Als ik mijn DMG maar voor een redelijke prijs van de hand kan doen dan ga ik 'em zeker kopen :)
Neem van mij aan, die FM tuner gebruik je nauwelijks :P Kben mijn muziek nog nooit zo zat geweest dattik de radio aanzette :)

Kan deze nu wel dirs maken? Het is me niet helemaal duidelijk.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Nu online
The Legend schreef op 18 January 2003 @ 12:38:
Neem van mij aan, die FM tuner gebruik je nauwelijks :P Kben mijn muziek nog nooit zo zat geweest dattik de radio aanzette :)

Mja, de radio. Ik weet ook niet of ik het ga gebruiken, maar het is in ieder geval wel een pluspuntje boven de DMG.

Of hij dirs kan maken weet ik niet, zou je moeten vragen aan aardappelhoofd.
aardappelhoofd, weet jij of hij dat kan en of je kan navigeren zonder het liedje te moeten stoppen? Das ook wel een klein nadeeltje van de DMG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Phreak schreef op 18 januari 2003 @ 12:41:

[...]

Mja, de radio. Ik weet ook niet of ik het ga gebruiken, maar het is in ieder geval wel een pluspuntje boven de DMG.

Of hij dirs kan maken weet ik niet, zou je moeten vragen aan aardappelhoofd.
aardappelhoofd, weet jij of hij dat kan en of je kan navigeren zonder het liedje te moeten stoppen? Das ook wel een klein nadeeltje van de DMG.
Geen dirs kunnen maken zuigt echt zwaar, als je dan toch een nieuwe gaat kopen :P

Ga dan voor de iFP-190TC :9

Afbeeldingslocatie: http://213.239.130.150/images/fotos/produkten/279_3.jpg

alleen de kleur (parelmoer) zuigt een beetje, maar verder heerlijk ding :)

edit:

Sorry voor de lay out maar resized ziet het er niet uit

[ Voor 7% gewijzigd door The Legend op 18-01-2003 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Nu online
The Legend schreef op 18 januari 2003 @ 12:44:
Ga dan voor de iFP-190TC :9

[afbeelding]

alleen de kleur (parelmoer) zuigt een beetje, maar verder heerlijk ding :)

edit:

Sorry voor de lay out maar resized ziet het er niet uit

Neuh, dan ga ik voor de iFP-195TC, zwart :9~ maar veel te duur voor maar 512MB ;)
Voor mij is het de FD100, of ik hou mijn DMG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Kzou geen nieuwe kopen voor alleen een extra tuner en wat batterij levensduur extra :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Nu online
The Legend schreef op 18 januari 2003 @ 12:50:
Kzou geen nieuwe kopen voor alleen een extra tuner en wat batterij levensduur extra :?

+ andere (verbeterde) firmware en een afstandbediening? Met name als de firmware een stuk verbeterd is wil ik er zeker nog wel over na gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Phreak schreef op 18 januari 2003 @ 12:52:

[...]

+ andere (verbeterde) firmware en een afstandbediening? Met name als de firmware een stuk verbeterd is wil ik er zeker nog wel over na gaan denken.
Mja maja, jij hebt duidelijk geld teveel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Phreak schreef op 18 January 2003 @ 02:53:

waarom niet de 256 mb versie...
Is je geld wel waard...

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Nu online
IkBenAlles schreef op 18 januari 2003 @ 13:14:
[...]

waarom niet de 256 mb versie...
Is je geld wel waard...

Omdat ik toch al een 128MB SM kaartje heb en dan uiteindelijk toch samen 256MB heb. Vind het dan een beetje onzin om € 80,- meer uit te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 13:28
[...]

ik neem aan van wel, voor z'n voorganger de DMG was dit ook te regelen m.b.v. een firmware flash
[list]
*MPIO MANAGER2
*FD100 Firmware 1.10
*DMG PLUS Firmware 1.01 (PIC)
*DMG PLUS Firmware 1.01 (ODT)
*DMG Firmware *.16 (PIC)
*DMG Firmware *.16 (ODT)

yw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:32

Vuvuzela

My spire is forming

:) ik heb een Mpio dmg met 128 mb en kheb die nieuwste firmware en ook MPIO MANAGER 2. Op de speler heb ik nu z'n optie of ik mappen wil zien ofniet ( iets in die richting ) maar ik zou dus echt niet weten hoe ik een map maak :? in MM2 kan ik wel mappen naar dat ding slepen alleen dan loopt hij vast bij het downloaden naar het apparaatje :( Kan je uberhaupt wel mappen om je DMG krijgen ? zo ja :) HOE ! ?

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
Ik kwam er dus gisteren achter dat die iPod helemaal niet zo groot is als hij dacht.
Hij is ietsje kleiner dan het hoesje van een casettebandje, stop die maar 's in je broekzak en beweeg :P, daar heb je echt geen last van!

Denk ook dat ik maar voor een iPod met onderwijs korting ga, scheelt idd maar 30 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
en weer moet ik vragen, waar krijg je die korting ???

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
Gaer schreef op 20 januari 2003 @ 07:28:
en weer moet ik vragen, waar krijg je die korting ???
www.apple.nl
Store
Onderwijs

enjoy :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
thnks :D

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem niet zo mooi. Heb liever een mp3 speler in de vorm van een stick net als de iPF 195TC of de Mpio FL100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja kan, ik heb hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 18:22

MaDLiVe

.-Observer-.

Hey aardappelhoofd hoes de fm tuner kwa ontvangst?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op 20 januari 2003 @ 21:39:
Hey aardappelhoofd hoes de fm tuner kwa ontvangst?
Ja dat weet ik dus niet, met afstandsbediening barslecht. Maar zonder weer redelijk, althans per station verschilt het ook weer. In cijfers zou ik het een 5.5 g geven.

Ik heb alleen de nieuwe firmware nog niet geprobeerd (durf het er nog ff niet op te zetten omdat die afstandsbediening van me omgeruild moet worden), deze schijnt voor verbetering te kunnen zorgen.

Overigens is het dingetje een stuk kleiner dan op de foto, de geluidskwaliteit is goed en je hebt wat mp3 betreft veel opties. De opname functie werkt ook goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 19:52
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/fotos/produkten/295_1.jpg
MPIO FD100

Afbeeldingslocatie: http://www.audio.philips.com/ima/Normal/T2_sa101cxx.gif
Philips RUSH SA126

Is het raar dat hij me eraan doet denken? Doet er niets aan af dat het een erg mooi dingetje is overigens :) Toch moet ik het voorlopig nog maar met m'n Nomad IIc doen...

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04 16:18
Ik hoor alleen nergens of de kwaliteit van de fd100 qua geluid een beetje goed is. Is dat misschien al ergens getest ofzo? Ik zoek al een tijdje een review op google waar ook een beetje dieper in wordt gegaan op de geluidskwaliteit van mp3 spelers in vergelijking met bijvoorbeeld cd en md apparaten.

Iemand? :?

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de FD100 nu tijdelijk omdat ze me de verkeerde speler hadden toegestuurd.
Heb wel even gekeken en geluisterd en het geluid is prima. Okk fijn af te stellen met de equalizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
TangLeFuzZ schreef op 09 januari 2003 @ 13:08:
[...]

Alles past in je broekzak!
(bij mij iig :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 14:01:
Ik heb de FD100 nu tijdelijk omdat ze me de verkeerde speler hadden toegestuurd.
Heb wel even gekeken en geluisterd en het geluid is prima. Okk fijn af te stellen met de equalizer.
Heb jij eigenlijk al de firmware up to date gebracht? En zoja wat is er dan precies veranderd, zover dat te zien valt.

En dan nog een algemeen vraagje, kan een firmware upgrade misgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Topic is al wat oud en afgezakt hoog tijd dus dat er nieuw leven wordt ingeblazen.

De FD100 is een uitzonderlijk mooie speler. De geluidskwaliteit is zeer goed te noemen en met de equalizer kun je echt van alles afstellen. De remote die erbij zit voelt iets te plastic aan maar kan het grootste deel van de funties uitvoeren. De standaard headphones zijn niet van topkwaliteit, gelukkig kreeg ik van MMport een setje sennheisers (mx300) waarbij de bass stukken beter uit de stof kwam.

Je zult het al raden na lang sparen heb ik de 256MB versie aangeschaft. Er waren echter wel problemen met de speler. Zo kan ik met de joystick het power menu in (mp3 modus) maar ik kan/kon nergens inkomen (geen enkel menu dus). Na een firmware upgrade (110-->137 volgens mij) is dit probleem verholpen. Echter in fm tuner modus kan ik dus niet de opties van het powermenu bekijken via de speler zelf. Dit gaat alleen via de remote (waar de opties logischer wijs wat beperkter zijn).

Ik neem aan dat er meer mensen zijn met de speler en misschien hetzelfde probleem hebben en misschien zelfs een oplossing kunnen bieden.

Zo niet dan vrees ik dat hij retour moet, iets waarop ik eigelijk niet zit te wachten. (gaat ook weer 2 weken overheen)

[ Voor 13% gewijzigd door MaDLiVe op 07-03-2003 22:04 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-09 10:32

merijnen

Beam Me Up Scotty!

Ik heb nu een week de FD100, de 128 MB versie, met extra 128 MB kaartje erbij, en ik kan niet anders doen dan het apparaatje de hemel in prijzen. Alles werkt prima, heel soms doet afstandsbediening beetje raar, maar met een reset is alles weer prima. Ook loopt soms het programma op de pc vast, maargoed, je kan niet alles hebben..
Ik ben er tevreden mee, de bediening gaat heerlijk, hij ziet er zeer gelikt uit en ik kan 't goed met 'm vinden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

merijnen schreef op 10 maart 2003 @ 20:56:
Ik heb nu een week de FD100, de 128 MB versie, met extra 128 MB kaartje erbij, en ik kan niet anders doen dan het apparaatje de hemel in prijzen. Alles werkt prima, heel soms doet afstandsbediening beetje raar, maar met een reset is alles weer prima. Ook loopt soms het programma op de pc vast, maargoed, je kan niet alles hebben..
Ik ben er tevreden mee, de bediening gaat heerlijk, hij ziet er zeer gelikt uit en ik kan 't goed met 'm vinden :o
Ik vind de bas slecht, daarbij slaat hij ook vaak over (hakkelingen in het geluid). Ik kom de submenu's van het powermenu niet in. Maargoed vandaag gebeld en het schijnt aan de speler te liggen. Dus retour :P Goeie service van Mmport btw.

Iemand anders die problemen met de zachte bass heeft? (zelfs met sennheiser mx300 dopjes klinkt hij nog zwak).

Beh, broertjes account.

Getekend,

MaDLiVe

[ Voor 19% gewijzigd door DeppOx op 10-03-2003 22:19 ]

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn afstandbediening gaf in het begin geen licht en de fm tuner deed het totaal niet met de afstandbedeining. Lag dus aan de speler: omgeruild, ging weer wat tijd overheen.

Nu ben ik er super tevreden over. Een fantastisch dingetje. Alleen durf ik die firmware niet up te graden. Ik heb het gevoel dat je het heel makkelijk fout kunt doen. Of is dit niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 10:56:
Mijn afstandbediening gaf in het begin geen licht en de fm tuner deed het totaal niet met de afstandbedeining. Lag dus aan de speler: omgeruild, ging weer wat tijd overheen.

Nu ben ik er super tevreden over. Een fantastisch dingetje. Alleen durf ik die firmware niet up te graden. Ik heb het gevoel dat je het heel makkelijk fout kunt doen. Of is dit niet zo?
Fout kan doen? Gewoon de image laden via mpio music manager :/ That's all :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op 09 april 2003 @ 12:17:
[...]

Fout kan doen? Gewoon de image laden via mpio music manager :/ That's all :P
Gedaan en gelukt, waar maakte ik me druk om ;)

Maar ik heb nogal wat pech gehad met mp3-spelers, volg mijn geschiedenis van posts maar en voila ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb n MPIO FD-100 128+128 ben er zeer tevreden mee kan als je n goede converter vind kan best veel op zo'n 90 nummers van ongever 4 min.. jammer dat je nieuwe oordopjes van sony (zat n leren tasje bij waar mn MPIO precies in paste als of t er voor gemaakt was 8)7 ) moet kopen om het geluid van de speler tot zn recht te laten komen (Gek is als ik mn oordopies wat verder mn oor in druk dan is die bass ontiechelijk hard >:) ). Afstandsbediening is ontzettend handig _/-\o_ en de radio werkt goed en opnames zijn goed van kwaliteit.

ps Firmware updat kan bijna niet fout gaan zorg dat je batterij bijna vol is en wees alleen bezig met upgraden en niet met dingen waarvan je kans heb dat je pc vast loopt. oja somige fouten zoals dat t licht niet werkt van de afstandsbediening of de radio het slecht doet schijnt verholpen te zijn na het upgraden van de firmware (ik heb daar geen problemen mee gehad)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je bij de fd100 browsen tussen de mp3's zonder dat die ze afspeelt ?
Zodat je dus het nummer kan zoeken die je wilt zonder dat het huidige nummer wordt afgebroken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:15
Even naar boven halen :7.

Ik ben benieuwd of de mensen nu na een jaar nog steeds tevreden zijn met deze mp3-speler en natuurlijk de mening van mensen die hem recent hebben gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

X-GeaR schreef op 09 april 2004 @ 16:15:

Ik ben benieuwd of de mensen nu na een jaar nog steeds tevreden zijn met deze mp3-speler en natuurlijk de mening van mensen die hem recent hebben gekocht.
Ik heb em al na een aantal werken weg gedaan. Top speler maar de bass was nogal zwak en het files tranferren suckde aars :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
MaDLiVe schreef op 09 april 2004 @ 16:20:
[...]

Ik heb em al na een aantal werken weg gedaan. Top speler maar de bass was nogal zwak en het files tranferren suckde aars :P
Heb je er ook andere oordopjes bij gedaan? Dat kan nog wel eens werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-GeaR schreef op 09 april 2004 @ 16:15:

Kheb 'm ondertussen al dik een jaar en ik heb net een iriver IFP-595 gekocht omdat die mpio me toch niet echt beviel. Eerst had ik eentje waarvan de knopjes van het volume niet goed werkten maar met garantie kreeg ik wel weer een spiksplinternieuwe. Die heeft alleen weer als probleem dat de contactjes van het SM-cardslot los komen als je een beetje op de bovenkant van de speler drukt. Gewoon in je broekzak gebeurt dat zelfs al vaak zodat hij nummers die op het SM-kaartje staan gaat skippen. De hele constructie is dan ook nogal slap en er kwam verschrikkelijk veel stof achter het schermpje.

Verder is hij best wel traag... opstarten, transferren, deleten, enz. De transfersoftware is omslachtig, maar gelukkig bestaat er wel betere third party software. En als je vooruitspoelt in een nummer krijg je allemaal uitschieters in het volume. Niet echt fijn als hij al hard stond. De afstandsbediening heb ik nooit gebruikt omdat de bevestiging nogal vaag was. Bovendien maakte het vreemd genoeg een enorm verschil in geluidskwaliteit als je de koptelefoon gewoon rechtstreeks aansluit of via de afstandsbediening.

Maar al met al is het zeker geen slechte speler. Batterijverbruik is uitstekend, al is dat tegenwoordig geen uitzondering meer. De geluidskwaliteit is goed te noemen en met de juiste koptelefoon kan ik me niet voorstellen dat er nog personen zijn die 'm te weinig bass vinden geven. Het design is een persoonlijke zaak maar ik vind het mooi, al lijkt het wel een beetje (teveel) op een MD-speler. Radio ontvangst is redelijk al gebruik ik het nooit. Microfoon werkt goed genoeg om als dictafoon te gebruiken. Menustructuur en bediening zijn wel intuitief. Kheb alleen het boekje nodig gehad om uit te zoeken hoe hij aan moest :D

Alleen heb ik toch wel het idee dat MPIO een beetje een tweederangsmerk is. Die iriver is met alles net een beetje beter. Al is het misschien ook niet helemaal een eerlijk vergelijk omdat die iriver nieuwer (en duurder) is.. Alleen is de bediening weer niet altijd even logisch, maargoed er zitten ook zo verschrikkelijk veel functies op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem ook!

Echt super ding! Goed geluid, Batterij gaat lang mee (wel goede batterijen kopen en niet 1,95 voor 12 batterijen!!).

Nadeel is dat het snoer erg lang is wanneer de afstandsbediening aangekoppeld is!
Verder radio ontvangst mer afstandsbediening ertussen beduidend minder!
Ik gebruik die afstandsbediening dus ook niet.

Verder echt top ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor 330 euro zou ik naar een ipod beginnen te neigen.. en niet naar zo'n spelertje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 18:47:
voor 330 euro zou ik naar een ipod beginnen te neigen.. en niet naar zo'n spelertje..
Ten eerste is dit spelertje 200 euro (256 mb) in plaats van 330 euro.
Ten tweede is de Ipod een lelijk, groot, batterijen vretend kreng. 8)7

Maar ik ga persoonlijk voor de Philips HDD-060. 1.5 gigabyte voor 180 euro ;)
Pagina: 1