Toon posts:

Proxy + firewall onder Win98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Sinds tijden gebruik ik Sambar 4.3 als proxy voor m'n thuisnetwerkje (5 machientjes, 1x Win98, 1x WinME, 1x Win2000 pro, 1x OS/2 Warp 4, 1x Mandrake Linux 7.1).
Internet conectie gaat via een externe ISDN TA (QuickOnline Flatstream abonnement).

Werkte allemaal prima, totdat iemand zo vriendelijk was om m'n Win98 machine te voorzien van BackOrifice2000. :(
Dus: firewall ertussen, en wel Sygate Personal Firewall 2.1, build 471.
Ook dat werkt uitstekend, behalve...

Flatstream gooit na 90 minuten de lijn dicht, en dat heeft tot gevolg dat de Win98 machine hangt(muis doet 't nog, maar geen enkel programma reageert meer). Dat was zonder Sygate niet het geval, Sambar opende gewoon weer een nieuwe connectie.

Iemand een idee hoe dit op te lossen is, of die ervaring heeft met zo'n setup?
Wat zijn de alternatieven?
Ik weet 't, de Linux bak als proxy/firewall gebruiken, maar daarvoor heb ik nog te weinig ervaring met Linux...

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sofware probleem, dus op oplossing bij windows: installeer windows opnieuw, en je problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon, hetzij voor korte duur :)

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Verwijderd

Topicstarter
Joepie! Een reactie!

'k Had liever een serieuze reactie gehad...

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik weet 't, de Linux bak als proxy/firewall gebruiken, maar daarvoor heb ik nog te weinig ervaring met Linux...[/quote]Probeer dan gewoon een keertje linux, download of bestel gewoon een cdtje. Voor een tientje heb je een legale kopie. Op sites als http://www.linux-nl.cx is best goede uitleg te vinden over linux. Ik zelf had ook 0,0 verstand van linux toen we een half jaartje kabel kregen, maar ik wist een ding zeker, ik laat die 486-machine die server moet spelen, niet op win'9x draaien.