Ik ben bezig met een zoek formulier die meerdere velden bevat.
De data van een aantal velden moeten uit verschillende tabellen worden gehaald.
Het probleem is dus dat ik er niet uit kom.
Wat is de beste manier om de data uit de database te halen?
Ik heb het al geprobeerd met IF statements.
en dan de inhoud van rssearch op het scherm gooien.
of
Bij dit voorbeeld krijg ik dus problemen wanneer er meerdere IF statements toevoegd worden.
Misschien dat iemand een kort opzetje kan posten of een link naar meer informatie.
Ik vraag niet naar complete code maar dat ik gewoon een beetje opweg geholpen word.
De data van een aantal velden moeten uit verschillende tabellen worden gehaald.
Het probleem is dus dat ik er niet uit kom.
Wat is de beste manier om de data uit de database te halen?
Ik heb het al geprobeerd met IF statements.
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Set rssearch = Server.CreateObject("ADODB.Recordset") if strsearch <> "" Then strSql = strSql + "AND A_TITLE like '%" & strsearch & "%'" Else End If if subid <> "" then strSql = "SELECT * FROM T_ADDS WHERE SUB_ID = " & Rubriek Else end if Set rssearch = My_Conn.Execute(strSql) |
en dan de inhoud van rssearch op het scherm gooien.
of
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Set rssearch = Server.CreateObject("ADODB.Recordset") strSql = "SELECT * FROM T_ADDS WHERE SUB_ID = " & Rubriek & " If strtype <> "" then strSql = strSql + "AND SUB_ID = " & Rubriek End If Set rssearch = My_Conn.Execute(strSql) |
Bij dit voorbeeld krijg ik dus problemen wanneer er meerdere IF statements toevoegd worden.
Misschien dat iemand een kort opzetje kan posten of een link naar meer informatie.
Ik vraag niet naar complete code maar dat ik gewoon een beetje opweg geholpen word.