Hallo, ik weet niet of dit de juiste groep is, ik heb een probleem met Win2k domein.
Ik heb het volgende probleem met het klonen van systemen in een Windows 2000
netwerk. Het lukt me niet om na het gebruiken van Sysprep een computer lid te
maken van een domein met een bepaald domainaccount. Ik krijg dan de
melding 'Toegang geweigerd'.
Alle w2k prof. systemen zijn lid van één domein. Dit zijn ongeveer 25 systemen.
Tot voorkort kloonde we een computer door een Ghost image te gebruiken van
een andere, zelfde systeem.
Na het Ghosten, unplugde we het systeem, logde lokaal in, maakte de computer lid
van een workgroep en veranderde de computernaam. Opnieuw opstarten,
netwerk aansluiten, lokaal inloggen en lid maken van het domein. Het lid maken
van het domein en tevens installeren van software wordt gedaan door een
domainaccount (install-user), die bepaalde rechten heeft.
Op deze manier werd de computernaam gewijzigd en dit werkte goed.
(is dit een correcte, juiste manier om een computernaam te wijzigen?)
Nu ben ik bezig geweest met de utility Sysprep van Microsoft. Ik heb het idee dat
dit een betere manier is om een computernaam te wijzigen. Ik installeerde
een nieuw systeem met alle software en instellingen met het speciale
domainaccount (install-user), koppelde deze los van het domein (door lid te maken
van een workgroup), draaide erna Sysprep met een aangepaste sysprep.inf, en van dit systeem heb ik een Ghost image gemaakt.
Als ik nu de image terug zet, krijg ik de mini-setup te zien van Sysprep, waarbij ik ook een computernaam kan ingeven. Reboot en ik kan lokaal inloggen. Dit werkt allemaal goed. Nu wil ik de computer lid maken van het domein en doe dit door het juiste domein in te vullen. Windows vraagt dan om een gebruikersaccount die hiervoor gemachtigd is.
Als ik hiervoor het domainaccount install-user gebruik, krijg ik de mededeling 'Toegang geweigerd'! Het lukt mij niet om met dit account de computer lid te maken van het domein, terwijl dit wel lukte voordat ik Sysprep gebruikte.
Lid maken met een ander domain adminaccount gaat wel goed. Ik moet alleen wel dit ene account kunnen gebruiken.
Iemand enig idee hoe dit komt? Heeft het iets te maken met sysprep, die de SIDs enzo wijzigt? Is het wijzigen van de computernaam ook een goede oplossing
na het klonen van een systeem, of moet je toch iets als sysprep of Ghostwalker gebruiken?
Ter info, bij het installeren van de systemen wordt lokaal een profiel aangemaakt voor de domainaccount install-user, en deze is ook aanwezig in de Ghost-image.
Ik heb het volgende probleem met het klonen van systemen in een Windows 2000
netwerk. Het lukt me niet om na het gebruiken van Sysprep een computer lid te
maken van een domein met een bepaald domainaccount. Ik krijg dan de
melding 'Toegang geweigerd'.
Alle w2k prof. systemen zijn lid van één domein. Dit zijn ongeveer 25 systemen.
Tot voorkort kloonde we een computer door een Ghost image te gebruiken van
een andere, zelfde systeem.
Na het Ghosten, unplugde we het systeem, logde lokaal in, maakte de computer lid
van een workgroep en veranderde de computernaam. Opnieuw opstarten,
netwerk aansluiten, lokaal inloggen en lid maken van het domein. Het lid maken
van het domein en tevens installeren van software wordt gedaan door een
domainaccount (install-user), die bepaalde rechten heeft.
Op deze manier werd de computernaam gewijzigd en dit werkte goed.
(is dit een correcte, juiste manier om een computernaam te wijzigen?)
Nu ben ik bezig geweest met de utility Sysprep van Microsoft. Ik heb het idee dat
dit een betere manier is om een computernaam te wijzigen. Ik installeerde
een nieuw systeem met alle software en instellingen met het speciale
domainaccount (install-user), koppelde deze los van het domein (door lid te maken
van een workgroup), draaide erna Sysprep met een aangepaste sysprep.inf, en van dit systeem heb ik een Ghost image gemaakt.
Als ik nu de image terug zet, krijg ik de mini-setup te zien van Sysprep, waarbij ik ook een computernaam kan ingeven. Reboot en ik kan lokaal inloggen. Dit werkt allemaal goed. Nu wil ik de computer lid maken van het domein en doe dit door het juiste domein in te vullen. Windows vraagt dan om een gebruikersaccount die hiervoor gemachtigd is.
Als ik hiervoor het domainaccount install-user gebruik, krijg ik de mededeling 'Toegang geweigerd'! Het lukt mij niet om met dit account de computer lid te maken van het domein, terwijl dit wel lukte voordat ik Sysprep gebruikte.
Lid maken met een ander domain adminaccount gaat wel goed. Ik moet alleen wel dit ene account kunnen gebruiken.
Iemand enig idee hoe dit komt? Heeft het iets te maken met sysprep, die de SIDs enzo wijzigt? Is het wijzigen van de computernaam ook een goede oplossing
na het klonen van een systeem, of moet je toch iets als sysprep of Ghostwalker gebruiken?
Ter info, bij het installeren van de systemen wordt lokaal een profiel aangemaakt voor de domainaccount install-user, en deze is ook aanwezig in de Ghost-image.