Dat werkt toch wel bevorderend voor een post vind ik.
wat is een 'PI'
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
zinloos wmb
(voor voorbeelden: zie fok!)
(voor voorbeelden: zie fok!)
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
nou, k ben blij dat dat hier niet is, als ik me ergens aan erger op een forum, zijn hier PI's
8<------------------------------------------------------------------------------------
Wat is er zinloos aan? Het verheldert de post.
een post moet op zichzelf helder zijn
ik zie in tech-fora geen voordeel
Ik ben bezig met een eigen forum maken (ombouwen - phpnuke- ), en dat is een van de eerste dingen die ik eruit ga slopen.....
Zeer irritante zooi vind ik het.
Zeer irritante zooi vind ik het.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Verwijderd
Nee dank je 
Laat mensen maar zelf beslissen of iets goed is of niet
En FOK! is een duidelijk voorbeeld waarom dit niet zal gebeuren (hoop ik
)

Laat mensen maar zelf beslissen of iets goed is of niet
En FOK! is een duidelijk voorbeeld waarom dit niet zal gebeuren (hoop ik
...maar je kunt zo mooi aangeven of je een post serieus of grappig bedoelt... je kunt je emotie tonen, je medeleven, of aangeven dat het informatie is...het is zo handig he...echt! Probeer het, je zult zien dat je nooit meer zonder wilt!D2k schreef op 09 January 2003 @ 12:08:
[...]

Er zijn al genoeg andere smileys
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
*Nu had ik hier dus een ? PI willen gebruiken.*Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 12:09:
En FOK! is een duidelijk voorbeeld waarom dit niet zal gebeuren (hoop ik)
Wat is er mis met het PI gebruik op Fok! ?
blackd schreef op 09 januari 2003 @ 12:10:
Er zijn al genoeg andere smileys

kreator schreef op 09 January 2003 @ 12:10:
[...]
...maar je kunt zo mooi aangeven of je een post serieus of grappig bedoelt... je kunt je emotie tonen, je medeleven, of aangeven dat het informatie is...het is zo handig he...echt! Probeer het, je zult zien dat je nooit meer zonder wilt! [afbeelding].
als je dat niet in je tekst kan overbrengen zal een icon dat niet goedmaken hoor
dus dit idee

kreator schreef op 09 January 2003 @ 12:11:
[...]
[afbeelding]. Het is geen smiley. het is een posticon.
met smileys kan je ook emoties tonen.
Maak maar gewoon een reply en doe met de smilies waarvoor ze bedoeld zijn.... namelijk laten zien wat je bedoelt 
Maak maar gewoon een reply en doe met de smilies waarvoor ze bedoeld zijn.... namelijk laten zien wat je bedoelt

[ Voor 4% gewijzigd door ArthurMorgan op 09-01-2003 12:14 ]
Verwijderd
Maar een sarcastische achterliggende gedacht is nooit weg. En dat kan m.b.v. PI's.
Hier had ik een

Maar met een PI geef je de algehele sfeer van je post aan.

kreator schreef op 09 januari 2003 @ 12:14:
[...]
[afbeelding].
met een smiley ook.
Ik blijf het erg onhandig en zeker niet prettig eruit zien. Het komt me erg 'kiddy'achtig over. (die icons dan, niet het request of zokreator schreef op 09 januari 2003 @ 12:14:
[...]
[afbeelding].
Nou, ik zie er iig ook de zin niet echt van in.
Met smilies kan je net zo goed een algemene emotie aan je post geven hoor
Met smilies kan je net zo goed een algemene emotie aan je post geven hoor
*thumbsup Posticon insert*.kreator schreef op 09 January 2003 @ 12:11:
[...]
*Nu had ik hier dus een ? PI willen gebruiken.*
Wat is er mis met het PI gebruik op Fok! ?
Ik stel em nogmaals even.
Verwijderd
Niet waar. Ik kan bijvoorbeeld de

Das duidelijkkreator schreef op 09 januari 2003 @ 12:17:
Maar goed. Ik vind het gewoon superfijn en handig enzo. Het is een extra die je je bezoekers kan geven, zodat het een beetje opvrolijkt allemaal...
dat de crew tegen is gelukkig ook
edit:
weet je trouwens dat ik die posticons die jullie gebruiken niet eens snap joh.... ik interpreteer ze echt steeds fout
weet je trouwens dat ik die posticons die jullie gebruiken niet eens snap joh.... ik interpreteer ze echt steeds fout
[ Voor 19% gewijzigd door ArthurMorgan op 09-01-2003 12:20 ]
*thumbs-up PI insert*Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 12:18:
[...]
Niet waar. Ik kan bijvoorbeeld de. smiley achter 'niet waar' zetten. Maar als PI's had ik bijvoorbeeld [afbeelding] kunnen gebruiken. Dit indiceert dan dat ik je een lul vind, of iets dergelijks. Handig toch!
.
Precies! Ik had dit allemaal niet hoeven te typen, als ik mijn appreciatie voor deze post had kunnen tonen met een PI.
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 12:18:
[...]
Niet waar. Ik kan bijvoorbeeld de. smiley achter 'niet waar' zetten. Maar als PI's had ik bijvoorbeeld [afbeelding] kunnen gebruiken. Dit indiceert dan dat ik je een lul vind, of iets dergelijks. Handig toch!
.
D2k schreef op 09 januari 2003 @ 12:08:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]
Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 12:18:
[...]
.

Zodra 1 lid vd crew tegen is, zal geen user hier meer voor durven te zijn, is mijn ervaring...ik weet ook niet hoe dat komt...
Ik persoonlijk heb een hekel aan die stomme dingen!kreator schreef op 09 January 2003 @ 12:16:
[...]
*thumbsup Posticon insert*.
Ik stel em nogmaals even..
Ze voegen niets toe, want als er een vrolijk gezicht voor moet staan voordat je doorhebt dat de post vriendelijk bedoeld is dan klopt er toch echt iets niet aan de post.
GOT is een totaal ander forum dan FOK!, het gaat hier lang niet alleen om de fun, meer om problemen op te lossen of gewoon praten over de computertechniek.
Op dit forum zul je ook meer mensen met cumputer/techniekgerichte intresses tegen komen dan op FOK!
FOK! is meer een forum voor de ontspanning, en ik denk dat er hier misschien een keer max. 0.5% voor die plaatjes is, de rest zal tegen zijn.
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
kreator schreef op 09 January 2003 @ 12:20:
[...]
Zodra 1 lid vd crew tegen is, zal geen user hier meer voor durven te zijn, is mijn ervaring...ik weet ook niet hoe dat komt...
jij ben toch voor?
Maar goed. IK vind het handig. Niet alleen op FOK, waar ik toevallig ook post, maar ook op andere specifieke fora. Het voegt wat toe. Als het nix toevoegt, waarom zit het dan ingebakken in 99% vd fora-software?j_iscool schreef op 09 januari 2003 @ 12:20:
[...]
Ik persoonlijk heb een hekel aan die stomme dingen!
Ze voegen niets toe, want als er een vrolijk gezicht voor moet staan voordat je doorhebt dat de post vriendelijk bedoeld is dan klopt er toch echt iets niet aan de post.
GOT is een totaal ander forum dan FOK!, het gaat hier lang niet alleen om de fun, meer om problemen op te lossen of gewoon praten over de computertechniek.
Op dit forum zul je ook meer mensen met cumputer/techniekgerichte intresses tegen komen dan op FOK!
FOK! is meer een forum voor de ontspanning, en ik denk dat er hier misschien een keer max. 0.5% voor die plaatjes is, de rest zal tegen zijn.
pff een beetje gaan flamen omdat je het niet kan winnen?kreator schreef op 09 January 2003 @ 12:20:
[...]
tis gewoon irritant . uit en dat is echt niet zo omdat een admin daar tegen is hoor... sjees grow up
blup
Ja en uier, maar die ken ik.
voor mij hoeft het niet echt, leuk voor Fok! maar voor GoT zie ik het nut nie
[ Voor 18% gewijzigd door Arno op 09-01-2003 12:23 ]
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
kreator schreef op 09 januari 2003 @ 12:21:
[...]
Maar goed. IK vind het handig. Niet alleen op FOK, waar ik toevallig ook post, maar ook op andere specifieke fora. Het voegt wat toe. Als het nix toevoegt, waarom zit het dan ingebakken in 99% vd fora-software?
waarom zou je 2 smiley sets moeten hebben?
huh? Het was een subjectieve constatering mijnerzijds. Dat heeft nix meer flamen te maken. Dit is wel een flame: makkelijk he? Meteen flame! roepen als iets je niet aanstaat....eendje schreef op 09 januari 2003 @ 12:22:
[...]
pff een beetje gaan flamen omdat je het niet kan winnen?
tis gewoon irritant . uit en dat is echt niet zo omdat een admin daar tegen is hoor... sjees grow up
kreator schreef op 09 januari 2003 @ 12:19:
*thumbs-up PI insert*
Precies! Ik had dit allemaal niet hoeven te typen, als ik mijn appreciatie voor deze post had kunnen tonen met een PI.
Nog een reden om het niet te doen.
Als je het er mee eens bent kan je dat ook doen door dit gewoon te zeggen. Het liefst onderbouwd en niet enkel "ik ook". Zeker in de techfora heeft dat helemaal geen plaats wat mij betreft.
Deels luiheid van de forumbeheerders (neem mooi de standaardset, lekker makkelijk), maar vooral vast omdat de doelgroep en de sfeer van de posts heel anders is. Op GoT staat het niet en heeft het geen nut. Allemaal IMHO en iedereen die andere gedachten heeft mag ze natuurlijk uiten, graag zelfsMaar goed. IK vind het handig. Niet alleen op FOK, waar ik toevallig ook post, maar ook op andere specifieke fora. Het voegt wat toe. Als het nix toevoegt, waarom zit het dan ingebakken in 99% vd fora-software?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
maar tis een tech-forum hiero, niet een waardering-voor-andere-wel-helpende-posts-forumkreator schreef op 09 January 2003 @ 12:19:
[...]
*thumbs-up PI insert*
het is sowieso geen 99%, eerder tegen de 50.kreator schreef op 09 January 2003 @ 12:21:
[...]
Maar goed. IK vind het handig. Niet alleen op FOK, waar ik toevallig ook post, maar ook op andere specifieke fora. Het voegt wat toe. Als het nix toevoegt, waarom zit het dan ingebakken in 99% vd fora-software?
En daarbij, heeft de meerderheid niet altijd gelijk. 1000 jaar geleden dacht 100% van de mensen dat de aarde plat was, dus was de aarde toen plat
Simple:
GoT heef een redelijk 'simpele' interface zonder al teveel tierelantijntjes zodat (you could guess that) de nadruk ligt op de reacties enzo, en niet het gedoe eromheen. En dit vinden wij 'gedoe eromheen' so it won't happen.
En daarnaast: De thumbs-up PI zou de enige zijn die je tegen zou moeten komen
GoT heef een redelijk 'simpele' interface zonder al teveel tierelantijntjes zodat (you could guess that) de nadruk ligt op de reacties enzo, en niet het gedoe eromheen. En dit vinden wij 'gedoe eromheen' so it won't happen.
En daarnaast: De thumbs-up PI zou de enige zijn die je tegen zou moeten komen
Verwijderd
kreator schreef op 09 January 2003 @ 12:20:
[...]
Wat een onzin zeg.
Ik erger me altijd aan die dingen op andere fora (als ik bericht wil posten), heeft IMHO totaal geen nut. Dus wat mij betreft doen we het lekker niet
.
Het is waar hoor, voordat ik een bericht post stuur ik het toch altijd ter goedkeuring naar jullie op? en dan passen jullie de dingen waar je het niet mee eens bent aan en pas dan post ik het.
[ Voor 7% gewijzigd door ArthurMorgan op 09-01-2003 12:39 ]
Niks aan toe te voegen.D2k schreef op 09 January 2003 @ 12:08:
Waarom wel? waarom een vraag beantwoorden met een tegenvraag, ik vroeg jou om argumenten
Ik heb genoeg argumenten gegeven hoor. Jij ontkracht het door die opmerking, daar kan ik ook nix aan doen.blackd schreef op 09 January 2003 @ 12:43:
[...]
Waarom wel? waarom een vraag beantwoorden met een tegenvraag, ik vroeg jou om argumenten
Maar goed, het is me helder. Ik ga wel weer fokken. Met PI's, want dat is zo heerlijk verhelderend.
Kan je ook volzinnen schrijven?
No flame intended, maar de argumenten voor zijn vrij summier tov de tegen argumenten. Als je met een echt argument kan komen wanneer een posticon beter werkt dan een smiley en/of tekstuele beschrijving (ik weet het, typen is niet meer hip) dan wil ik er best naar kijken. Maar icons van een lampje, uitroeptekens en wat duimpjes lijken me alleen maar verwarrend, het is totaal niet duidelijk waar ze voor dienen. Smileys hebben een mimiek die iedereen kan lezen, icons niet.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
kreator schreef op 09 January 2003 @ 13:01:
[...]
Ik heb genoeg argumenten gegeven hoor. Jij ontkracht het door die opmerking, daar kan ik ook nix aan doen..
Niet voor de vraag waarom je 2 smiley sets moet gebruiken.
alleen waarom jij PI's zo handig vindt.
IMHO staat er dan een boel dubbel qua smileys.
Mwah.. in de GC-groep zou het soms best wel een uitkomst zijn, maar in de techforums zie ik er ook niet zoveel heil in eigenlijk.
Even ter verduidelijking: IMHO hoeft niet bij elke post. Ik begrijp best dat je eigen mening is en dat die humble is. FI.
2 smileysets? Nee! 1! En een PI Set.
2 smileysets? Nee! 1! En een PI Set.
Verwijderd
aan het aantal Pushmessages voor het topic zie ik ook wel of een draad aandacht nodig heeft
en aan het aantal topicnotes zie ik of de draad goed is
en aan het aantal topicnotes zie ik of de draad goed is
Een goede post accentueert zichzelfVerwijderd schreef op 09 January 2003 @ 12:09:
Het accentueert een post.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik weiger die dingen te gebruiken op andere fora.
IMHO is het overbodige bagage en serverload.
IMHO is het overbodige bagage en serverload.
"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005
Gelukkig is het andersom. Zodra veel users tegen zijn, zullen de mods niet snel voor zijn.kreator schreef op 09 January 2003 @ 12:20:
[...]
Posticons of hoe die dingen ook heten zijn gewoon reteirritant. GoT is lekker strak, de omlijning van elke post is hetzelfde, je kan snel post voor post lezen. Hoe meer tierelantijnen je gaat toevoegen, hoe minder overzichtelijk GoT wordt.
Wat is het nut van zulke plaatjes als je een goede topictitle hebt?
De topicstarter heeft me geëvoqueerd: 
(als die smilie niet duidelijk de teneur van m'n post weergeeft weet ik het ook niet
)

(als die smilie niet duidelijk de teneur van m'n post weergeeft weet ik het ook niet
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
In sommige subfora zou het wel leuk kunnen zijn, maar dan niet epi's (emoti-post-icons), maar iets nuttigere dingen:
een moederbordje/processor/geheugenmodule in PMG, of monitor/videokaart in V&B...
Maar écht een positieve bijdrage zal dat denk ik niet leveren. Het is misschien wel een manier om dat [C++] gebeuren weg te krijgen, en in dat opzicht kan het wel helpen.
een moederbordje/processor/geheugenmodule in PMG, of monitor/videokaart in V&B...
Maar écht een positieve bijdrage zal dat denk ik niet leveren. Het is misschien wel een manier om dat [C++] gebeuren weg te krijgen, en in dat opzicht kan het wel helpen.
Mja, dan gebruik je toch tags..Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 14:43:
In sommige subfora zou het wel leuk kunnen zijn, maar dan niet epi's (emoti-post-icons), maar iets nuttigere dingen:
[mobo] welke P4 mobo is het beste???
[cpu] heeeelp!!11 mijn XP2400+ draait op 2000MHz, wat moet ik doen???//
[ram] memtest geeft vrachtwagenladingen fouten, wat te doen?
Lijkt me ook wel duidelijk genoeg
Ja geeft gelijk wel voorbeelden van uiterst foute topictitle's hè BalusC
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Das jullie niveau toch? ongeveer?Abbadon schreef op 09 januari 2003 @ 14:55:
Ja geeft gelijk wel voorbeelden van uiterst foute topictitle's hè BalusC

btw mijn XP1700+ draait echt maar op 1467 hoor

ik wil een PI dat vanaf dit punt het topic naar de HK kan

Nou, de tegens zijn nu wel bekend dacht ik zo. 
- Lelijk.
- Geen toegevoegde waarde.
- We hebben al goede smiley's
- Waarom een duim omhoog/omlaag.
Nee echt, onze smiley-collectie is in de loop der jaren door verschillende mensen opgebouwd. Aan sommige smiley's zit zelfs een apart verhaal dus leg aan de hand daarvan nog maar eens uit waarom die PI's (dus niet 3,14) zo handig zijn.
Trouwens, ik dacht aan de wiskundige PI bij het lezen van de topictitel, ik vatte het al niet.
- Lelijk.
- Geen toegevoegde waarde.
- We hebben al goede smiley's
- Waarom een duim omhoog/omlaag.
Nee echt, onze smiley-collectie is in de loop der jaren door verschillende mensen opgebouwd. Aan sommige smiley's zit zelfs een apart verhaal dus leg aan de hand daarvan nog maar eens uit waarom die PI's (dus niet 3,14) zo handig zijn.
Trouwens, ik dacht aan de wiskundige PI bij het lezen van de topictitel, ik vatte het al niet.
Smiley's ook, gebruik die dan. Zijn ze voor bedoeltVerwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 12:09:
Het accentueert een post.
Accentueren?
Laat mij even mijn geestelijke gesteldheid accentueren.
Mijn geestelijke gesteldheid is op dit moment "
"
Zo, als dat niet duidelijk is.
Laat mij even mijn geestelijke gesteldheid accentueren.
Mijn geestelijke gesteldheid is op dit moment "

Zo, als dat niet duidelijk is.
[ Voor 5% gewijzigd door bazs2000 op 09-01-2003 15:08 ]
Als je ze zo hard nodig hebt dan type je zelf je [img] code maar

Profile: U-lerZzZ
Laatste bezoek 09-01-2003 14:45
Aantal postings 63
Gemiddeld aantal postings per dag 1
Geregistreerd op Monday 02 July 2001 16:36
Ahum.....
Posticons zijn voor kinderen