Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Hoe kan ik dit het beste bevestigen?

Pagina: 1
Acties:
  • 450 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

almightyarjen

When does the hurting stop?

Topicstarter
Ik ben bezig met mijn eerste en gelijk behoorlijke casemod. Ik heb hier nog zo'n VIA Epia liggen, daar moet alleen nog een kastje omheen :) Ik wil de kast dus van Plexi maken, met daaromheen een frame van aluminium L-profielen. Dus dat elke rand van de kast van aluminium is. Het idee is dan ook om eerst een volledige kast van plexi te maken, en daar overheen de alu L-profielen te monteren. Maar nu: wat is hiervoor de beste methode (als die er is) zonder dat er schroeven aan de buitenkant te zien zijn en het moet demontabel zijn: dus lijmen is geen optie.

Als je een hoek van de kast hebt, dan heb je daar twee plexiplaten die aan elkaar moeten worden gezet, hiervoor wil dit aluminium dus ook gebruiken. PIC:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/alu.jpg

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen :?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

Van die klitteband plakkers er onder doen ?, nadeel is wel dat je een klein openingetje tussen je plexi en je aluminium profiel hebt

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
je zegt dat schroeven niet zichtbaar mogen zijn, maar bedoel je helemaal onzichtbaar? (dus ook geen koppen), of alleen de schroef zelf niet?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

anders moet je een deksel maken ofzo die je niet aan de rest van de case vastmaakt, dan kun je de zijkanten en onderkant gewoon lijmen of nagelen

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 12:44

Super_ik

haklust!

lijmen lijkt mij de beste oplossing
in de bouwmarkt kunne ze je vast t beste advizeren welke lijm t beste geschikt is voor deze materialen. :)

kun je leuk met de lijmcomputer spelen :P

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Topicstarter
BasieP schreef op 09 January 2003 @ 12:11:
je zegt dat schroeven niet zichtbaar mogen zijn, maar bedoel je helemaal onzichtbaar? (dus ook geen koppen), of alleen de schroef zelf niet?
Het liefste heb ik dat het aluprofiel helemaal "smooth" is, oftwel: helemaal geen schroef die te zien is.

Klitteband is geen optie: als je zowel op het horizontale als op het verticale gedeelte klitteband doet, krijg je het profiel er nooit meer af!

Lijmen was geen optie, het moest demontabel zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door almightyarjen op 09-01-2003 12:21 ]

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 12:44

Super_ik

haklust!

drukkers eraan maken dan :?
of hoe hete die dinge, van je jas weet je wel, die voor de rits zitte :P

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:31

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Moeilijk...
Misschien een soort "dubbel" L profiel ?
Dus met schroeven door een L profiel, en daar dan met iets anders een ander L profiel opzetten. (blijft hetzelfde probleem)...

Ik weet het eigenlijk ook niet

Verwijderd

PopNagels zijn demonteerbaar maar wel moeilijk ik vind ze in combi met alu altijd wel space..

je kan dan een gat in alu boren waar de nagel door heen kan en dan boven op iets breder boren dan de nagel er een beetje invalt nadat hij gepopt is..
het is maar een id.

of een systeem met 2 hoek profielen per kant dat je het plexie er tussen schuift, maarja hoe je dat moet realiseren is ook weer een probleem. zoals de boven buurman zegt hehe ( ik typ niet zo snel hij was me voor )

al met al een onduidelijke reactie waarop ik mijn best heb gedaan om je te helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 12:34 ]

• Benman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2021
| |
| |
| |_____
|/_____

Dit soort alu-profielen zijn ook te koop......formaten weet ik niet, maar ze zijn er wel. Klein schroefje aan de binnenkant van het profiel ?? 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Benman op 09-01-2003 12:35 ]

Also Extremely Stupid.................dus bel ut GGZ

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Okee wat je doet: Je koopt van die busjes met schroefdraad erin die lijm je (met industrielijm) op de binnenkant van het alu profiel. In de plexi boor je wat gaatjes die over die busjes vallen en vervolgens schroef je de boel aan de binnenkant vast.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ehorde/GoT/plexiverbinding.jpg

System specs

Verwijderd

Magneetstrips mss een optie!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 00:28

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

of als je zorgt dat de profielen wel aan elkaar vastzitten (dus schroeven/"lassen" oid). dan kun je het plexi in verstek schuren en dan klemmen ze elkaar in de hoek. Komt wel nauwkeurigheid bij kijken, en zoals ik al zei, de profielen zullen dan op een of andere maniier met elkaar verbonden moeten worden......

T60P Widescreen

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Topicstarter
Tentacle1 schreef op 09 January 2003 @ 12:43:
Okee wat je doet: Je koopt van die busjes met schroefdraad erin die lijm je (met industrielijm) op de binnenkant van het alu profiel. In de plexi boor je wat gaatjes die over die busjes vallen en vervolgens schroef je de boel aan de binnenkant vast.

[afbeelding]
Ja, da's een heel goed idee, maar waar haal ik die busjes met schroefdraad vandaan? En die industrielijm, wa's dat voor spul :?

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

almightyarjen schreef op 09 januari 2003 @ 13:54:
[...]

Ja, da's een heel goed idee, maar waar haal ik die busjes met schroefdraad vandaan? En die industrielijm, wa's dat voor spul :?
Allemaal verkrijgbaar bij de doe-het-zelf of ijzerboer. Industrielijm is verkrijgbaar in hele kleine flesjes zonder merk of van bison d8 ik. Die busjes moet je ff naar zoeken (ik weet dat ze bestaan, ze worden o.a. gebruikt om twee draadeinden met elkaar te verbinden. Of andere busjes als je die kan vinden), als je ze niet kan vinden moet je creatief zijn (oftewel, zie je ze ergens ander op zitten, haal ze er af), of ff vragen :)

P.s. Industrielijm is een soort van secondelijm (vloeibaar), alleen dan een stuk sterker.

[ Voor 20% gewijzigd door Tentacle1 op 09-01-2003 14:03 ]

System specs

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Topicstarter
Tentacle1 schreef op 09 januari 2003 @ 14:00:
[...]

Allemaal verkrijgbaar bij de doe-het-zelf of ijzerboer. Industrielijm is verkrijgbaar in hele kleine flesjes zonder merk of van bison d8 ik. Die busjes moet je ff naar zoeken (ik weet dat ze bestaan, ze worden o.a. gebruikt om twee draadeinden met elkaar te verbinden. Of andere busjes als je die kan vinden), als je ze niet kan vinden moet je creatief zijn (oftewel, zie je ze ergens ander op zitten, haal ze er af), of ff vragen :)

P.s. Industrielijm is een soort van secondelijm (vloeibaar), alleen dan een stuk sterker.
Dankjewel: ik denk dat ik jouw oplossing ga toepassen. Ennuh, over een half jaar or so zie je het resultaat wel. Niet veel tijd: moet straks afstuderen... :)

Verwijderd

die kleine flesjes heten locktide of lockbond

• Bart_Banaan
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Als je alu-profiel 3 mm dik is kan je eventueel die busjes 2,5mm diep infrezen, en dan nog verlijmen met industrielijm.
Als je een gaatje freest op een paar tiende millimeter kleiner dan het busje, en je ligt de busjes een paar uur in de vriezer( die krimpen dan een heeeel klein beetje), en bij montage verwarm je het aluminium (met een brandertje - dat zet dan een beetje uit), en je perst de koude busjes in het warme aluminium dan heb je helemaal geen lijm nodig, en heb je een stevige klem verbinding. (en een leuke uitdaging :) )

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Topicstarter
Bart_Banaan schreef op 09 January 2003 @ 23:01:
Als je alu-profiel 3 mm dik is kan je eventueel die busjes 2,5mm diep infrezen, en dan nog verlijmen met industrielijm.
Als je een gaatje freest op een paar tiende millimeter kleiner dan het busje, en je ligt de busjes een paar uur in de vriezer( die krimpen dan een heeeel klein beetje), en bij montage verwarm je het aluminium (met een brandertje - dat zet dan een beetje uit), en je perst de koude busjes in het warme aluminium dan heb je helemaal geen lijm nodig, en heb je een stevige klem verbinding. (en een leuke uitdaging :) )
Jeez... :{ Heel leuk bedacht... Maaruh: ik heb geen brander... Ik heb geen frees die op de tiende milimeter nauwkeurig kan frezen... /me is een arm studentje Ik ga het in ieder geval wel proberen! Da's best wel een superoplossing ja... ff ergens een brander scoren... Ik denk dat een aansteker niet voldoende is, of wel? :?

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Bart_Banaan schreef op 09 januari 2003 @ 23:01:
Idd maar door em in de vriezer te leggen haal je er niet zoveel winst op. In de industrie doen ze dat met vloeibare stikstof :Y). Okee ik geeft toe, het is wat moeilijk verkrijgbaar maar je hebt ook ice-spray B)

System specs

• Dirtbiter
  • Laatst online: 28-11 15:50
Mag het plexi er niet gewoon bovenop liggen? Dat je dus met 2 L profielen aan het alu lijmt, zodat het er gewoon in komt te liggen. Eventueel maak je het plexi iets groter, zodat je klemt, dan zit het toch ook vast genoeg?

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Spuitbus aanstekergas, dat zal ook wel aardig koud worden. (alleen oppassen met die brander :P)

Verwijderd

Dubbelzijdig plakband, tegenwoordig heb je dat hele dunne, en ook doorzichtig... En demonteren.... Even flink trekken, en klaar is kees... almightyarjen

Verwijderd

maak gewoon een L profiel waar je mobo aan hangt dus 2 plxi platen aan elkaar gelijmt en plaats daar een vierkante plexi bak overheen die je met pen-gat verbinding vastmaakt handvat bovenop en sjouwe maar je pci agp en andere proorten met alu profieltje aan je grondplaat vastmaken voeding donder je ergens onderin en harde schijf met alu rack vast aan bodmeplaat met cd /dvd/cdwriter

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 01:06:
maak gewoon een L profiel waar je mobo aan hangt dus 2 plxi platen aan elkaar gelijmt en plaats daar een vierkante plexi bak overheen die je met pen-gat verbinding vastmaakt handvat bovenop en sjouwe maar je pci agp en andere proorten met alu profieltje aan je grondplaat vastmaken voeding donder je ergens onderin en harde schijf met alu rack vast aan bodmeplaat met cd /dvd/cdwriter
Heh, lol: je voeding donder je ergens onderin... Het wordt een passief gekoelde voeding: die neemt iets meer ruimte in ivm de koeblokken... :)

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

connected

tja daarnet deed ie nog :P

siliconen kit hecht wel lekker op die materialen d8 ik

Verwijderd

gewoon lijmen. zie pics.

Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/images/article/79/17l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/images/article/79/18l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/images/article/79/20l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/images/article/79/22l.jpg

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-11 10:39

Hij zegt toch dat het demontabel moet zijn, dus lijmen is geen optie:
en het moet demontabel zijn: dus lijmen is geen optie.

Verwijderd

Phreak schreef op 11 januari 2003 @ 15:59:

[...]

[...]
mm had zeker me bril niet op !! B)
sorry my bad.

Als goedmakertje probeer ik iets zinnigs te bedenken. :Y)

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 January 2003 @ 16:09:
[...]

mm had zeker me bril niet op !! B)
sorry my bad.

Als goedmakertje probeer ik iets zinnigs te bedenken. :Y)
Thanx anyways ;)

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

Phreak schreef op 11 januari 2003 @ 15:59:

[...]

[...]
ik snap het niet .. de beste man laat zien hoe je boutjes aan de binnen kant van je alu L profiel kan lijmen zodat je daar je plexiglas raampjes aan kan schroeven,

zeg jij dat het niet goed is ... :?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://iwebphoto.com/Clients/mankind/Album4/uprofiel.JPG

is dit een id? je kan de zijkanten zo doen, de bovenkant zou je verzonken erin kunnen leggen. deze blokkert dan de zijplaten

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 22:51:
die kleine flesjes heten locktide of lockbond
Loctite.
Afbeeldingslocatie: http://www.loctite.com/resources/loclogosplash.gif
Overigens ook van Henkel, net als Pritt enzo

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Topicstarter
Hmm... Dankjulliewel. Ik ga er nog over denken. Het idee van Bart Banaan is een goeie, maar ook moeilijk uitvoerbaar. Jullie horen het nog wel :)

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:44
hoe demontabel moet het zijn??
moet je alle alu van alle plexi kunnen schijden of is het als je een kubus maakt in 6 delen demonteren ook goed genoeg?

in het laatste geval kun je een bodem maken waar je de zijwandjes op zet en dan met een paar borgpennen van binnnenuit vast zetten en dan een deksel erop die behoorlijk klemt zodat hij er niet af waait :P
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hacklibrary/trash/mooiekast.gif
Pagina: 1