Toon posts:

JetWay 618 AS...is het wat ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan aan een JetWay 618AS mobo komen; maar ik weet niet zeker of dit mobo de onderstaande processor wel ondersteunt.

- Celeron 1300 Mhz, FCPGA2.

Volgens de website van Jetway, zou de Celeron ondersteunt worden tot 800Mhz.

Nu heb ik een reference 2.0 van deze mobo; maar ik kan helaas niet ontdekken, wat het verschil met de reference 1.0 mobo is.

Zijn er mensen, die hetzelfde mobo bezitten, en mij kunnen vertellen/adviseren of ik nu wel- of niet de Celeron 1300 Mhz kan gebruiken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De 618AS ondersteunt alleen PPGA/FCPGA processoren. Daarmee is alles gezegd, lijkt me :)

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 09-01-2003 11:57 ]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 11:58
het is wel van jetway... bedenk dus goed waar je aan begint...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb dat bordje hier gehad, en geprobeerd om er een cel1000 op te zetten (taulatin). dat werkt dus niet.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Het zou best kunnen dat er een snelle proc. op kan. Ik heb hier ook een Jetway (BX2000, VIA 693) en daar kon volgend de handleiding maximaal een PIII 600 in.

De bus zou maximaal op 133MHz kunnen, maar dan kom ik in de problemen met de PCI-bus, die staat dus op 100.

Volgens de handleiding is de maximale multiplier 8x, die kan ik met dipswitches instellen, die heb ik op 8x ingesteld, en er vervolgens een PIII 850 in gedaan met een converter om hem in de slot-1 te krijgen. En hij doet het gewoon op 850MHz.

Conclusie: prop er gewoon de snelste FCPGA in die je kan krijgen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Resistor schreef op 09 January 2003 @ 13:30:
De bus zou maximaal op 133MHz kunnen, maar dan kom ik in de problemen met de PCI-bus, die staat dus op 100.
Hoe kom je eigenlijk erop dat de PCI bus dan op 100MHz draait :?
Volgens de handleiding is de maximale multiplier 8x, die kan ik met dipswitches instellen, die heb ik op 8x ingesteld, en er vervolgens een PIII 850 in gedaan met een converter om hem in de slot-1 te krijgen. En hij doet het gewoon op 850MHz.
Nogal wiedes, alle Intel CPU's sinds de PII zijn multiplier gelockt ;)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

sharkzor schreef op 09 January 2003 @ 11:57:
het is wel van jetway... bedenk dus goed waar je aan begint...
Jetway maakt de laatste tijd heel goede borden. Als je de BIOS updates in de gaten houdt, evenals de nieuwste versies van VIA 4in1, AMD etc.etc. drivers, dan leveren ze niet veel problemen op imho.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• manta
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11-2023
hmm ik heb dit mobo hier ook met een celeron 466 erop.
En de post van Balusc zegt alles al.
FCPGA2 word simpelweg niet ondersteund door dit moederboard.
Wil je persé met die moederboard verder dan kan je eens op www.powerleap.nl kijken voor een converter, ik geloof dat er dan een Celeron 1.4Ghz op kan.
Alleen die converter is aardig aan de prijs (lees € 70)... tis maar wat je er voor over hebt

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

BalusC schreef op 09 January 2003 @ 13:36:
[...]
Hoe kom je eigenlijk erop dat de PCI bus dan op 100MHz draait :?
[...]
Nogal wiedes, alle Intel CPU's sinds de PII zijn multiplier gelockt ;)
Ik bedoelde dat bij een CPU-bus van 133Mhz de pci-bus op 41MHz zou draaien.

Ik verwachtte dat de cpu op 800MHz zou draaien, omdat ik dat met de switches had ingesteld (die er nu dus voor de sier zitten)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1